No SSO cookie

Densitatea si vascozitatea uleiului auto

voteaza
(0/ 0)
Densitatea si vascozitatea uleiului auto
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Va prezint o scurta lectie despre cum sa deduceti si sa decodificati misterul densitatii si vascozitatii uleiului.

 
 
Pentru entuziastul amator de masini, unul dintre lucrurile care duc la confuzie si frustrare este intelegerea tuturor numerelor si literelor codificate care sunt in general notate pe o parte a masinii.

In mod normal, printre intrebarile comune pe care oamenii le au in legatura cu intretinerea de baza a masinii se afla si cele legate de densitatea si vascozitatea uleiului. Aceste intrebari graviteaza in jurul intelegerii semnificatiei termenilor densitate si vascozitate a uleiului. Aveti aici definitia, precum si un mic tutorial despre cum sa interpretati informatiile care apar pe majoritatea cutiilor de ulei gasite in magazinele de piese auto sau supermaketuri din tara.

Mie imi place intotdeauna sa incep cu notiunile de baza, in acest caz definitiile celor doi termeni. Definitiile acestor doua cuvinte, densitate si vascozitate, in acest caz sunt aceleasi. In cazul uleiului auto, acesti termeni se refera la densitatea uleiului respectiv.

Cele mai multe uleiuri de motor folosite astazi sunt uleiuri multi-grade, ceea ce inseamna ca substanta este conceputa sa opereze in diferite situatii. Puteti gasi aceste situatiile daca va uitati in clasificarea Societatii Inginerilor din Industria Auto (SAE) care se afla pe toate produsele de ulei auto. Nu va faceti griji daca nu intelegeti complet clasificarea SAE, pentru ca oricum stiti despre ce este vorba, chiar daca va dati seama sau nu. Cei mai multi oameni se refera la aceasta clasificare atunci cand spun „densitate 10” sau „densitate 30”. Aceste cuvinte chiar se refera la clasificarea de pe sticla sau se poate citi si 10D40.

In acest caz pe care vi l-am prezentat mai sus, 10D40 este cunoscut si sub denumirea de clasa SAE de vascozitate a uleiului. Sa ne uitam putin la ceea ce inseamna de fapt acest lucru, ca sa intelegem mai bine ceea ce punem in motorul masinilor noastre. Ori de cate ori vedeti ceva asemator cu exemplul dat aici, inseamna ca este ulei multi-grade. Voi explica acest lucru, pentru ca acest tip de ulei este cel mai folosit de oamenii obisnuiti, dar si de producatori.

D care se foloseste pe etichetele uleiurilor multi-grade nu se refera la densitatea uleiului (sau la vascozitate) direct, ci de fapt se refera la iarna si la vascozitatea uleiului in momentele mai reci din an. Aceasta este partea de testare pe care SAE a realizat-o pentru a determina performanta produselor petroliere in timpul anotimpurilor mai reci, in acelasi timp protejand si motorul de functionarea la temperaturi inalte si incarcaturi. Daca va aflati intr-o zona din tara sau lume cu clima mai calda de obicei, atunci probabil puteti folosi un ulei simplu, in comparatie cu multi-grade.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

Esti un analfabet al cunoasterii simbolizarilor care insotesc uleiurile auto si industriale. Esti intr-o deplina confuzie. Nu ai fost capabil sa preiei macar denumirea corecta(10D40 ???? poate10W40)

scris de Anonim

Foarte slaba " decodificare "

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5241 :: 22.2MB