Pentru entuziastul amator de
masini, unul dintre lucrurile care duc la confuzie si frustrare este intelegerea tuturor numerelor si literelor codificate care sunt in general notate pe o parte a
masinii.
In mod normal, printre intrebarile comune pe care oamenii le au in legatura cu intretinerea de baza a masinii se afla si cele legate de densitatea si vascozitatea uleiului. Aceste intrebari graviteaza in jurul intelegerii semnificatiei termenilor
densitate si vascozitate a uleiului. Aveti aici definitia, precum si un mic tutorial despre cum sa interpretati informatiile care apar pe majoritatea cutiilor de
ulei gasite in magazinele de
piese auto sau supermaketuri din tara.
Mie imi place intotdeauna sa incep cu notiunile de baza, in acest caz definitiile celor doi termeni. Definitiile acestor doua cuvinte, densitate si vascozitate, in acest caz sunt aceleasi. In cazul
uleiului auto, acesti termeni se refera la densitatea uleiului respectiv.
Cele mai multe uleiuri de motor folosite astazi sunt
uleiuri multi-grade, ceea ce inseamna ca substanta este conceputa sa opereze in diferite situatii. Puteti gasi aceste situatiile daca va uitati in clasificarea
Societatii Inginerilor din Industria Auto (SAE) care se afla pe toate produsele de ulei auto. Nu va faceti griji daca nu intelegeti complet clasificarea SAE, pentru ca oricum stiti despre ce este vorba, chiar daca va dati seama sau nu. Cei mai multi oameni se refera la aceasta clasificare atunci cand spun „densitate 10” sau „densitate 30”. Aceste cuvinte chiar se refera la clasificarea de pe sticla sau se poate citi si 10D40.
In acest caz pe care vi l-am prezentat mai sus,
10D40 este cunoscut si sub denumirea de clasa
SAE de vascozitate a uleiului. Sa ne uitam putin la ceea ce inseamna de fapt acest lucru, ca sa intelegem mai bine ceea ce punem in
motorul masinilor noastre. Ori de cate ori vedeti ceva asemator cu exemplul dat aici, inseamna ca este ulei multi-grade. Voi explica acest lucru, pentru ca acest tip de ulei este cel mai folosit de oamenii obisnuiti, dar si de producatori.
D care se foloseste pe etichetele uleiurilor multi-grade nu se refera la
densitatea uleiului (sau la vascozitate) direct, ci de fapt se refera la iarna si la vascozitatea uleiului in momentele mai reci din an. Aceasta este partea de testare pe care
SAE a realizat-o pentru a determina performanta produselor petroliere in timpul anotimpurilor mai reci, in acelasi timp protejand si motorul de functionarea la temperaturi inalte si incarcaturi. Daca va aflati intr-o zona din tara sau lume cu clima mai calda de obicei, atunci probabil puteti folosi un ulei simplu, in comparatie cu multi-grade.
scris de Anonim 8 November 2010 11:34
Esti un analfabet al cunoasterii simbolizarilor care insotesc uleiurile auto si industriale. Esti intr-o deplina confuzie. Nu ai fost capabil sa preiei macar denumirea corecta(10D40 ???? poate10W40)
scris de Anonim 29 June 2010 14:07
Foarte slaba " decodificare "
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!