No SSO cookie

Debut mondial Audi la Goodwood

voteaza
(0/ 0)
Debut mondial Audi la Goodwood
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

- Tobosarul de la Pink Floyd conduce un "Silverarrow" reconstruit - Frank Biela, castigator de cinci ori in cursa de la Le Mans, in superturul Audi A4

 
 
Audi Tradition intampina Festivalul vitezei de la Goodwood, Anglia, de anul acesta (11 – 13 iulie 2008) cu un debut mondial. La cea mai mare cursa automobilistica clasica din lume, compania din Ingolstadt va prezenta publicului o reconstructie absolut identica a automobilului "Silverarrow" tip D cu compresor dublu, produs de concernul Auto Union in 1939.

Au fost necesari patru ani pentru a reconstrui acest automobil de curse, a carui versiune originala a castigat de doua ori cursa Grand Prix, avandu-i ca piloti pe H.P. Müller si Tazio Nuvolari. "Silverarrow" va fi inaugurat la Goodwood, de catre Nick Mason, tobosarul de la Pink Floyd, in fata unui public de aproximativ 150.000 de persoane.

Thomas Frank, directorul Audi Tradition, a declarat: "Suntem incantati sa detinem acest automobil in colectia noastra. si unde puteam sa-i facem o inaugurare mai buna decat in Marea Britanie? Noi credem ca acest gest reprezinta un tribut adus acelor oameni a caror maiestrie unica a readus la viata acest automobil extraordinar." "Noul" automobil tip D al Auto Union a fost construit integral in Anglia. Atelierul specializat Crosthwaite & Gardiner din East Sussex a fost capabil sa recurga la cei aproape 30 de ani de experienta pe care ii are in reconstructia automobilelor "Silverarrow" ale concernului Auto Union.

Pe de alta parte, specialistii in caroserii de la Roach Manufacturing, langa Southampton, au avut la dispozitie doar cateva fotografii istorice dupa care sa se orienteze.

Odata cu falimentarea concernului Auto Union din cauza ocupatiei sovietice din Germania de Est, dupa al doilea razboi mondial, au disparut fara urma toate automobilele de curse ale Auto Union si cea mai mare parte a documentatiei tehnice. Automobilul de curse tip D este ultima versiune a automobilelor "Silverarrow" produse de Auto Union (intre 1934 si 1939), creatie a Departamentului pentru automobile de curse al Auto Union de la Zwickau. Pentru ca automobilul tip D, care avea un motor de 420 cp si doisprezece cilindri, sa fie si mai rapid, versiunea cu un singur compresor, care si-a facut debutul in anul 1938, s-a transformat intr-o versiune cu compresor dublu. Acest lucru a sporit puterea dezvoltata cu 65 de cai putere, dar a necesitat si numeroase modificari ale caroseriei. Partea posterioara a automobilului a capatat o forma bombata pentru a putea adaposti compresorul dublu, cuplata cu o teava de admisie a aerului lunga, iar sectiunea anterioara a devenit mai aplatizata. Modelul tip D modificat care a rezultat, si-a facut debutul de-abia la jumatatea sezonului din 1939 al cursei belgiene Grand Prix. Din aceasta cauza, Keith Roach si echipa sa au avut la dispozitie doar cateva fotografii dupa care sa se orienteze. Totusi, el este foarte satisfacut de rezultate: "Este una dintre capodoperele noastre din toate timpurile". Roach Manufacturing a mai construit, pe baza unor fotografii, o reproducere a caroseriei aerodinamice a modelului tip C care a doborat multe recorduri, produs de Auto Union in 1937. Acest automobil este expus acum la muzeul Audi.

Automobilul tip D produs de Auto Union, care isi va face debutul in curand, va fi ultima copie a modelului "Silverarrow" comandata de Audi Tradition. Thomas Frank, directorul Audi Tradition, a mai spus: "Automobilul nostru tip D, copie a celui produs de Auto Union in 1938, care este realizat in mare parte cu piese originale si care a fost expus in ultimii ani la pistele de curse, va fi expus in muzeul Audi nu peste mult timp. Unul dintre motivele pentru aceasta decizie este faptul ca trebuie sa evitam deteriorarea lui. Noua copie isi va ocupa locul cuvenit. in felul acesta, le vom putea oferi oamenilor experienta extraordinara de a urmari acest automobil in actiune."

Audi a gasit un pilot adecvat pentru acest debut in persoana lui Nick Mason. Tobosarul de la Pink Floyd este un partizan important al curselor de automobile de epoca din Marea Britanie.

Mason a pilotat de cinci ori in cadrul Cursei de anduranta de 24 de ore de la Le Mans si este mandrul proprietar al unei impresionante colectii de automobile de curse cu o valoare de ordinul zecilor de milioane. A condus deja in 2007 la Goodwood un automobil de curse produs de Auto Union: modelul tip C, produs in 1936. si este cu adevarat incantat de perspectiva competitiei din acest an: "inseamna ca am facut ceva bine anul trecut daca Audi Tradition are de gand sa-mi incredinteze acest debut. Este o onoare imensa, pentru care le sunt cu adevarat recunoscator".

Nick Mason nu va fi singurul pilot care va reprezenta compania Audi la startul de la Goodwood. Frank Biela, castigator de cinci ori in cursa de la Le Mans, se intoarce in tara de origine a curselor automobilistice in acelasi automobil Audi A4 Supertouring cu care a castigat in 1996 cursa de la British Touring Car Championship (BTCC). "Sunt foarte multumit sa iau parte la cursa de la Goodwood – chiar cu fostul meu automobil de curse! E formidabil!" a declarat Biela. Audi Sport va expune si automobilul castigator de la Le Mans, modelul Audi R10.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2755 :: 18.68MB