No SSO cookie

Dacia si-a epuizat cota alocata prin Programul Rabla

voteaza
(0/ 0)
Dacia si-a epuizat cota alocata prin Programul Rabla
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia si-a epuizat cota de 1.731 de unitati alocata, dupa numai o saptamana de la lansarea Programului Rabla, in timp ce dealerii altor constructori, care au primit cote mai mici, au acoperit cel mult jumatate, au declarat pentru NewsIn reprezentantii companiilor.

 
 
"Dacia a primit, dupa prima saptamana de la lansarea Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, peste 5.000 de cereri, asa ca noi ne-am epuizat repede cota de 1.731 de locuri ce ne-a fost repartizata de Administratia Fondului pentru Mediu. La urmatoarea realocare a cotelor pentru fiecare producator vom solicita, cu certitudine, un numar cat mai mare de locuri pentru a-i multumi pe clientii nostri", a declarat, pentru NewsIn, seful serviciului mass-media din cadrul Dacia, Silviu Sepciu.

Ministerul Mediului a decis alocarea inca din cadrul primei etape a programului Rabla a unei cote suplimentare de 1.731 de unitati pentru Dacia, datorita cererii foarte mari din partea populatiei, a declarat, pentru NewsIn, ministrul de resort, Nicolae Nemirschi.

"Cererea foarte mare pentru Dacia ne-a determinat sa dublam alocarea pentru aceasta marca, inca din aceasta etapa. Astfel, am decis sa redistribuim din cotele care au fost cerute pentru alte marci, dar care nu au fost indeplinite", a explicat Nemirschi.

Loredana Ijeac, managerul Adras, dealer Dacia, a afirmat ca vanzarile merg destul de bine, chiar daca acestea nu se ridica la nivelul inregistrat in perioada similara a anului 2008.

"Noi suntem cei mai mari dealeri Dacia din Bucuresti si ne-am depasit cu 10% planul pe luna martie, evident, cu ajutorul Programului Rabla, dar mai ales prin dublarea primei de casare, de 3.800 lei, de catre Dacia. Am epuizat rapid cota alocata si am solicitat alte locuri de la alti dealeri zonali. Daca vanzarile vor merge in acelasi ritm, vom solicita, la realocarea cotelor din iunie, alte locuri", a declarat, pentru NewsIn, Loredana Ijeac.

Cel mai vandut model este in continuare Logan, urmat de Sandero, pe locul trei in topul preferintelor fiind MCV.

Daca la Dacia, producator care a primit cota cea mai mare, lucrurile merg bine, nu acelasi lucru se poate spune si despre ceilalti jucatori de pe piata auto. De exemplu, Metrotehnica, dealer SEAT, nu si-a epuizat cota de 17 unitati repartizata. "Avem incredere ca pana la data limita, de 20 mai, vom reusi sa acoperim aceasta cota", a precizat directorul de vanzari, Valentin Donciu.

O situatie dificila traverseaza si dealerii Suzuki, producatorul nipon avand alocata o cota de 1.262 de unitati, dintre care 865 sunt repartizate dealerului bucurestean Radacini Auto Motor. "Am primit doar 20 de cereri pentru masinile Suzuki, iar 15 dintre clientii nostri ne-au spus ca asteapta a doua etapa a programului, auzind ca guvernul va mari prima de casare de la 3.800 la 6.000 lei. Sa vedem daca va fi sau nu asa. Chiar daca nu se va mari prima de casare si ne vor lua cota alocata pentru a o redistribui, noi nu ne vom supara", a declarat pentru NewsIn directorul de vanzari de la Radacini Auto Motor, Angel Raducanu.

Ministerul Mediului, Nicolae Nemirschi, declara recent ca prima de casare, stabilita la 3.800 lei, in crestere de la 3.000 lei cat a fost in 2008, nu va fi majorata in acest an, insa programul Rabla ar putea fi extins la persoanele juridice, daca va primi acordul Ministerului de Finante.

Kia, constructor care a primit o cota de 216 unitati, a adunat aproximativ 100 de cereri din partea clientilor. "Noi speram ca pana la 20 mai sa acoperim intreaga cota primita, astfel incat sa intram in etapa a doua si sa primim o noua cota", a declarat pentru NewsIn sales counselor la Kia Romania, Alexandru Preda.

Respectand proportiile, si la Citroen lucrurile se prezinta la fel. De exemplu, dealerul ATS a avut o cota de 39 de unitati si aproape jumatate dintre acestea au fost ocupate. "Credem ca se va atinge cota pana la 20 mai si sa putem intra si noi in cea de-a doua etapa a programului", au spus oficialii companiei.

Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a anuntat, la 10 martie, deschiderea primei faze din cele trei ale Programului de innoire a Parcului auto national, comunicand totodata si cotele pentru fiecare marca si lista de dealeri acceptati in Programul Rabla 2009. in prima etapa au fost puse la dispozitia dealerilor 20.000 de locuri, prima de casare fiind si ea majorata de la 3.000 RON, cat a fost in 2008, la 3.800 RON, dar ar putea creste daca pana in iunie vor fi vandute prea putine masini.

Producatorii auto Dacia, Renault-Nissan, Hyundai, Opel si Chevrolet au primit cotele cele mai mari, si anume 1.731 unitati fiecare. Urmatoarele locuri sunt ocupate de Ford si Skoda cu 1.632, respectiv 1.625 unitati fiecare. Foarte aproape se situeaza Volkswagen cu 1.578 unitati, Peugeot cu 1.566, Fiat 1.410 si Suzuki 1.262 masini. SEAT a obtinut 650 de pozitii, Toyota 519, Mazda 366 si Citroen 317. Kia poate vinde prin acest program 216 masini, iar Mitsubishi 156. Cel mai mic numar de masini revine producatorilor Lada si Honda: doua unitati de fiecare.

Programul Rabla se va derula in trei etape in acest an - pana pe 29 mai, de la 1 iunie la 31 august si de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie -, pentru fiecare etapa fiind alocate cate 76 milioane lei (respectiv pentru cate 20.000 de masini), iar bugetul total pentru acest an este de 228 milioane lei, potrivit Ordinului pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a programului Rabla.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2030 :: 18.69MB