Dupa privatizarea din 1999, constructorul autohton de automobile, achizitionat
de Renault, a parut sa aiba un drum asemanator cu compania Skoda, achizitionata
de germanii de la Volkswagen.
Primul nou model de automobil a fost lansat in ambele cazuri la cinci ani de la
privatizare, insa constructorul ceh avea un avans de noua ani in acest proces si
a ajuns astazi sa fabrice masini de la 12.000 de euro la 40.000 de euro.
Recenta lansarea a varfului de gama Dacia Logan Prestige i-a facut probabil pe
pasionatii de automobile din Romania sa se gandeasca la posibilitatea lansarii
in urmatorii ani a unui nou model autohton, de clasa superioara sau poate mai
sportiv, insa responsabilii de la Dacia au risipit cel putin deocamdata aceste
"iluzii".
Dacia nu este un concurent pentru Skoda si nu are aceeasi
strategie de productie, a declarat la Constanta directorul general Francois
Fourmont, cu prilejul testelor pentru noua versiune Dacia Logan Prestige,
echipata cu motorul de 1,6 litri si 105 CP.
Fourmont a explicat ca
Renault si Dacia vor continua sa faca eforturi pentru extinderea gamei Logan. In
luna octombrie va fi disponibila pe piata Dacia Logan Break, in ianuarie 2007
versiunea furgoneta, iar in 2008 vor aparea noi versiuni din gama Logan, un
model pickup fiind deja in faza de proiect.
El a afirmat ca Logan va avea
o durata de viata mai mare decat tipurile clasice de masini care sunt lansate in
Europa de Vest si care sunt mentinute in productie 5-7 ani, pentru Logan fiind
estimat un ciclu de 12 ani.
Spre deosebire de constructorul generalist
Skoda, care a atacat toate segmentele de piata, Dacia se pozitioneaza cu o gama
de modele accesibile unui numar mare de tari, a precizat Fourmont.
"Nu
vrem o gama de automobile care sa ajunga la 40.000 de euro", a spus acesta,
adaugand ca Dacia are un parcurs diferit fata de Skoda si ca nu are menirea de a
face concurenta companiilor Skoda sau Renault.
Forumont a mai aratat ca
Dacia este o intrare in lumea Renault pentru tarile care doresc un pret
accesibil, cat si pentru categoria clientilor din tari bogate care cumparau pana
acum masini mai vechi de 10 ani.
De la lansare, in septembrie 2004, au
fost vandute peste 300.000 de automobile Logan, din care peste 100.000 in afara
Romaniei, in peste 40 de tari.
In primul semestru din 2006, 40 la suta
din vanzarile de automobile Logan la nivel mondial au fost in Romania si Europa
de Est, 22 la suta in Europa Centrala si de Vest, 19 la suta in Rusia/CSI, 10 la
suta in tarile din regiunea Maghreb, trei la suta in Turcia si sase la suta in
alte state, din America de Sud si Centrala, Asia si Africa.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!