No SSO cookie

Dacia a produs ultimul motor tip C

voteaza
(0/ 0)
Dacia a produs ultimul motor tip C
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Luni, 29 noiembrie 2004, Dacia a produs la uzina sa de la Mioveni ultimul motor tip C 1.6i de 68 CP, având numărul de serie 2 527 155. Acest motor, a cărui fabricaţie a început în România în 1971, echipa până acum gama de vehicule utilitare Dacia pe benzină în toate versiunile sale (Pick Up 1.6i, Drop Side 1.6i şi Double Cab 1.6i, cu tracţiune faţă, spate şi 4x4).

 
 
[poza1s]Modelele amintite vor continua să fie comercializate în varianta echipată cu motorul diesel F8Q de 1.9 litri. Dacia va continua fabricaţia componentelor motorului C 1.6i pentru a asigura nevoile de servicii post-vânzare pentru ansamblul clienţilor săi, atât în România cât şi la export. În total, din momentul lansării acestui tip de propulsor, peste 27 milioane de motoare C au fost produse de Renault şi Dacia. Dezvoltat de Renault şi cunoscut sub numele « Cléon fonte », după cel al primului său centru de producţie din Franţa, unde au fost fabricate peste 15 milioane de exemplare, acest tip de motor a mai fost asamblat în Portugalia, Spania, Turcia, Columbia şi în Argentina. [poza2s]Motorul tip C a fost prezentat pentru prima oară în martie 1962, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. El echipa atunci, în versiunea de cilindree de 689 cm3, modelul Renault Floride S. Adaptările tehnice au permis producerea acestui tip de motor în numeroase versiuni de cilindree cuprinse între 689 şi 1 557 cm3, cu carburator simplu sau dublu corp, cu injecţie cu sau fără turbocompresor. În ceea ce priveşte gama de puteri disponibile, acestea au variat între 48 şi 165 CP, aceasta din urmă în cazul versiunii care a echipat modelul Renault R5 Turbo2. Cuplat cu cutii de viteze cu 4 şi 5 trepte, acest bloc a fost [poza3s]plasat în cele mai diverse configuraţii (poziţie spate, centrală sau faţă, longitudinal sau transversal), pe numeroase modele din gama Renault : Floride, Caravelle, Alpine, R4, R8, R12, R15, R18, R19, Estafette, Trafic 1, Super 5, Fuego, Twingo, Clio 1 şi din gama Dacia : diferitele versiuni Dacia 1100 şi 1300, Pick Up… Încetarea fabricaţiei motorului C, la patru luni după cea a modelelor Berlină şi Break, permite gamei Dacia să răspundă evoluţiei reglementărilor în domeniul emisiilor poluante adoptate în România în cadrul proiectului de aderare la Uniunea Europeană. Modernizarea gamei Dacia, începută o dată cu Solenza, s-a accelerat de la lansarea modelului Logan. Până acum, numărul comenzilor înregistrate pentru modelul Logan, în România şi la export, se ridică la peste 25 000.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1817 :: 17.76MB