No SSO cookie

Dacia a produs ultimul motor tip C

voteaza
(0/ 0)
Dacia a produs ultimul motor tip C
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Luni, 29 noiembrie 2004, Dacia a produs la uzina sa de la Mioveni ultimul motor tip C 1.6i de 68 CP, având numărul de serie 2 527 155. Acest motor, a cărui fabricaţie a început în România în 1971, echipa până acum gama de vehicule utilitare Dacia pe benzină în toate versiunile sale (Pick Up 1.6i, Drop Side 1.6i şi Double Cab 1.6i, cu tracţiune faţă, spate şi 4x4).

 
 
[poza1s]Modelele amintite vor continua să fie comercializate în varianta echipată cu motorul diesel F8Q de 1.9 litri. Dacia va continua fabricaţia componentelor motorului C 1.6i pentru a asigura nevoile de servicii post-vânzare pentru ansamblul clienţilor săi, atât în România cât şi la export. În total, din momentul lansării acestui tip de propulsor, peste 27 milioane de motoare C au fost produse de Renault şi Dacia. Dezvoltat de Renault şi cunoscut sub numele « Cléon fonte », după cel al primului său centru de producţie din Franţa, unde au fost fabricate peste 15 milioane de exemplare, acest tip de motor a mai fost asamblat în Portugalia, Spania, Turcia, Columbia şi în Argentina. [poza2s]Motorul tip C a fost prezentat pentru prima oară în martie 1962, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. El echipa atunci, în versiunea de cilindree de 689 cm3, modelul Renault Floride S. Adaptările tehnice au permis producerea acestui tip de motor în numeroase versiuni de cilindree cuprinse între 689 şi 1 557 cm3, cu carburator simplu sau dublu corp, cu injecţie cu sau fără turbocompresor. În ceea ce priveşte gama de puteri disponibile, acestea au variat între 48 şi 165 CP, aceasta din urmă în cazul versiunii care a echipat modelul Renault R5 Turbo2. Cuplat cu cutii de viteze cu 4 şi 5 trepte, acest bloc a fost [poza3s]plasat în cele mai diverse configuraţii (poziţie spate, centrală sau faţă, longitudinal sau transversal), pe numeroase modele din gama Renault : Floride, Caravelle, Alpine, R4, R8, R12, R15, R18, R19, Estafette, Trafic 1, Super 5, Fuego, Twingo, Clio 1 şi din gama Dacia : diferitele versiuni Dacia 1100 şi 1300, Pick Up… Încetarea fabricaţiei motorului C, la patru luni după cea a modelelor Berlină şi Break, permite gamei Dacia să răspundă evoluţiei reglementărilor în domeniul emisiilor poluante adoptate în România în cadrul proiectului de aderare la Uniunea Europeană. Modernizarea gamei Dacia, începută o dată cu Solenza, s-a accelerat de la lansarea modelului Logan. Până acum, numărul comenzilor înregistrate pentru modelul Logan, în România şi la export, se ridică la peste 25 000.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2153 :: 17.85MB