De departe a fost cel mai atractiv si mai
disputat weekend din actualul sezon DTM, iar dominante au fost
strategia, duelurile roata la roata si colaborarea perfecta intre
coechipierii Audi. In final, am asistat la o dominatie Audi. 74.500
spectatori (de-a lungul weekend-ului) au asistat la prima cvadrupla
pentru Audi A4 in istoria DTM.
Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt Sportsline) a sarbatorit a doua
victorie a lui in DTM. Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) a
terminat pe locul al doilea, reusind prima clasare pe podium in
"tanara" lui cariera in DTM. Mattias Ekström a obtinut locul al treilea
la capatul unei dispute stranse si si- marit avansul in clasament. Timo
Scheider si Christian Abt - ocupantii locurilor al patrulea, respectiv
al saselea - au completat festivalul Audi pe coasta olandeza a Marii
Nordului.
De-a lungul intregului weekend, Audi A4 DTM s-a
aflat intr-o liga proprie la Zandvoort. Dupa ce a obtinut primele cinci
pozitii pe grila de start, echipa Audi a lucrat perfect in vederea unui
rezultat la fel de bun si la finalul cursei, ceea ce a demonstrat, inca
o data, cat de greu este sa castigi in DTM chiar si cu un automobil
superior.
In primul viraj, Tom Kristensen a fost impins in Paul di Resta de catre
un alt pilot de la Mercedes, Bruno Spengler. Coliziunea l-a facut pe
danez sa piarda teren. Ulterior, campionul en titre, Bernd Schneider
(Mercedes), a percutat cauciucul dreapta spate al masinii lui
Kristensen, in celebrul viraj Tarzan. Duelurile care au urmat cu
Schneider si cu coechipierul acestuia, Jamie Green, l-au obligat pe
septuplul castigator de la Le Mans sa se retraga din cursa.
Mattias Ekström a condus categoric inca de la start, dar a pierdut timp
in urma primei treceri pe la standuri in momentul in care siguranta
rotii stanga spate s-a blocat. Dupa pit stop, suedezul a fost
inceitinit serios de mai multi piloti Mercedes care si-au efectuat
oprirea obligatorie extrem de tarziu. Increzator in fortele proprii si
cu un al doilea pit stop timpuriu, Ekström a reusit - constant - sa
refaca terenul pierdut in partea finala a cursei de la Zandvoort.
In ultimele tururi, spectatorii au asistat la o noua versiune
a duelului cu Mika Hakkinen, pe care - de aceasta data - Ekström a
reusit sa-l transeze in favoarea lui. Cu cinci tururi inainte de final,
suedezul l-a depasit pe dublul campion mondial in Formula 1. In ultimul
tur, Ekström a trecut si de Bruno Spengler. Prin ocuparea locului al treilea, Ekström si-a marit avantajul pe care
il avea in clasamentul pilotilor, fapt pe care il datoreaza
coechipierilor Christian Abt si Timo Scheider, care l-au lasat pe
suedez sa-i depaseasca, oferindu-i astfel o sustinere maxim posibila.
Cooperarea perfecta in competitia cu Mercedes a fost demonstrata si de
Martin Tomczyk si Alexandre Prémat: In momentul in care Martin Tomczyk
- lider al cursei in cea mai mare parte - a inregistrat probleme cu
pneurile, el l-a lasat pe Prémat sa treaca inaintea lui. Atunci cand a
fost clar ca Mercedes nu mai are nici o sansa de victorie, Prémat i-a
intors favorul lui Tomczyk si i-a cedat sefia cursei.
Rezultatele de la Zandvoort
1. Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) 38 tururi/ 1h02m31,668s
2. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) +0,297s
3. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) +2,036s
4. Timo Scheider (GW:plus/ Top Service Audi A4 DTM) +2,413s
5. Bruno Spengler (Mercedes) +2,944s
6. Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) +4,969s
7. Mika Hakkinen (Mercedes) +5,748s
8. Alexandros Margaritis (Mercedes) +6,929s
9. Gary Paffett (Mercedes) +7,882s
10. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) +8,914s
11. Jamie Green (Mercedes) +10,536s
12. Bernd Schneider (Mercedes) +11,805s
13. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) +13,279s
14. Paul di Resta (Mercedes) +13,758s
15. Mathias Lauda (Mercedes) +29,626s
16. Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) +41,986s
17. Susie Stoddart (Mercedes) +1 tur
18. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) +5 tururi
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!