Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt Sportsline) a sarbatorit a doua
victorie a lui in DTM. Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) a
terminat pe locul al doilea, reusind prima clasare pe podium in
De-a lungul intregului weekend, Audi A4 DTM s-a
aflat intr-o liga proprie la Zandvoort. Dupa ce a obtinut primele cinci
pozitii pe grila de start, echipa Audi a lucrat perfect in vederea unui
rezultat la fel de bun si la finalul cursei, ceea ce a demonstrat, inca
o data, cat de greu este
In primul viraj, Tom Kristensen a fost impins in Paul di Resta de catre
un alt pilot de la Mercedes, Bruno Spengler. Coliziunea l-a facut pe
danez sa piarda teren. Ulterior, campionul en titre, Bernd Schneider
(Mercedes), a percutat cauciucul dreapta spate al masinii lui
Kristensen, in celebrul viraj Tarzan. Duelurile care au urmat cu
Schneider si cu coechipierul acestuia, Jamie Green, l-au obligat pe
septuplul castigator de la Le Mans sa se retraga din cursa.
Mattias Ekström a condus categoric inca de la start, dar a pierdut timp
in urma primei treceri pe la standuri in momentul in care siguranta
rotii stanga spate s-a blocat. Dupa pit stop, suedezul a fost
inceitinit serios de mai multi piloti Mercedes care si-au efectuat
oprirea obligatorie extrem de tarziu. Increzator in fortele proprii si
cu un al doilea pit stop timpuriu, Ekström a reusit - constant - sa
refaca terenul pierdut in partea finala a cursei de la Zandvoort.
In ultimele tururi, spectatorii au asistat la o noua versiune
a duelului cu Mika Hakkinen, pe care - de aceasta data - Ekström a
reusit sa-l transeze in favoarea lui. Cu cinci tururi inainte de final,
suedezul l-a depasit pe dublul campion mondial in Formula 1. In ultimul
tur, Ekström a trecut si de Bruno Spengler. Prin ocuparea locului al treilea, Ekström si-a marit avantajul pe care
il avea in clasamentul pilotilor, fapt pe care il datoreaza
coechipierilor Christian Abt si Timo Scheider, care l-au lasat pe
suedez sa-i depaseasca, oferindu-i astfel o sustinere maxim posibila.
Cooperarea perfecta in competitia cu Mercedes a fost demonstrata si de
Martin Tomczyk si Alexandre Prémat: In momentul in care Martin Tomczyk
- lider al cursei in cea mai mare parte - a inregistrat probleme cu
pneurile, el l-a lasat pe Prémat sa treaca inaintea lui. Atunci cand a
fost clar ca Mercedes nu mai are nici o sansa de victorie, Prémat i-a
intors favorul lui Tomczyk si i-a cedat sefia cursei.
Rezultatele de la Zandvoort
1. Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) 38 tururi/ 1h02m31,668s
2. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) +0,297s
3. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) +2,036s
4. Timo Scheider (GW:plus/ Top Service Audi A4 DTM) +2,413s
5. Bruno Spengler (Mercedes) +2,944s
6. Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) +4,969s
7. Mika Hakkinen (Mercedes) +5,748s
8. Alexandros Margaritis (Mercedes) +6,929s
9. Gary Paffett (Mercedes) +7,882s
10. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) +8,914s
11. Jamie Green (Mercedes) +10,536s
12. Bernd Schneider (Mercedes) +11,805s
13. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) +13,279s
14. Paul di Resta (Mercedes) +13,758s
15. Mathias Lauda (Mercedes) +29,626s
16. Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) +41,986s
17. Susie Stoddart (Mercedes) +1 tur
18. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) +5 tururi
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!