No SSO cookie

Conducatorii auto ar putea scapa de drumurile la politie dupa accidente prin introducerea unei noi proceduri

voteaza
(0/ 0)
Conducatorii auto ar putea scapa de drumurile la politie dupa accidente prin introducerea unei noi proceduri
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Autoritatile ar putea introduce procedura constatarii amiabile in cazul producerii de accidente cu daune materiale, pentru a se evita astfel constatarile facute de politie, au anuntat, joi, reprezentantii Inspectoratului General al Politiei (IGPR) si ai Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), cu ocazia unei conferinte dedicate asigurarilor auto.

 
 
"Aceasta procedura prevede existenta unui constat amiabil, cele doua parti implicate in accident urmand sa se prezinte cu acest act la societatile unde au fost asigurate si acestea sa se ocupe de despagubiri, dar si sa notifice politia", a spus comisarul sef Nicu Cracea din cadrul IGPR. Potrivit reprezentantilor pietei de asigurari, cele doua acte vor contine mentiunile celor doua parti, care vor trebui sa se prezinte la compania de asigurari, ce va stabili daunalitatile si va notifica organele de politie. Numai in cazul in care exista divergente intre cele doua parti, acestea au obligatia de a se prezenta la politie. Reprezentantii CSA sustin ca aceasta masura ar putea fi aplicata incepand cel mai devreme din 2008 sau 2009, atunci cand va exista o baza de date clara a asiguratilor cu raspundere civila obligatorie auto (RCA), dar si norme mai exact privind cei care au provocat mai multe daune sau invers, au primit reduceri de la companiile de asigurari, datorita lipsei incidentelor rutiere. Reprezentantii CSA si ai politiei s-au intalnit de cateva ori pentru a stabili modalitatile de aplicare acestor noi reglementari, mai ales ca pentru introducerea constatului amiabil este necesara modificarea legii privind circulatia pe drumurile publice (Legea 49/2006), dar si a Legii 136/2005 privind asigurarea si reasigurarea autovehiculelor. "Este necesara o reglementare la nivelul bonusului si malusului, precum si la acel al bazei de date, pentru ca altfel am putea ajunge in situatia ca orice asigurat Casco sa fie acoperit de RCA", a spus Albin Biro, membru in Consiliul CSA. De asemenea, reprezentanti pietei asigurarilor au cerut ca posesorii auto care primesc acasa notificari privind suspendarea certificatului de inmatriculare din cauza neincheierii unui RCA desi au acest act sa se prezinte la asigurator pentru a rezolva aceasta situatie, baza de date cu toti cei care au asigurare obligatorie nefiind completa. "La ora actuala erorile in cazul bazei se cifreaza la 13 la suta si este clar ca doar 20 la suta din autovehiculele autohtone nu sunt acum asigurate cu RCA", a spus Biro. Din datele IGPR pe primele trei luni ale anului, in Bucuresti au fost inregistrate peste 42.200 de accidente soldate cu pagube materiale, fiind realizate peste 17.200 de procese verbale si 25.000 de autorizatii de reparatie. Doar in 61 de cazuri s-a retinut certificatul de inmatriculare din cauza lipsei RCA, La nivelul tarii, au fost constatate circa 74.000 de evenimente rutiere soldate cu pagube materiale, doar 328 de autovehicule neavand RCA. CSA a cerut, de asemenea, prelungirea termenului de notificare a asiguratului, in cazul in care asiguratul doreste sa schimbe compania de asigurari, de la 30 de zile la cel putin 50 de zile si posibilitatea ca celor care nu detin asigurarea obligatorie sa li se radieze din circulatie autovehiculele. La ora actuala, Romania nu are inca o situatie exacta cu privire la gradul de acoperire al asigurarilor, deoarece metodologia dupa care se calculeaza nu este competitiva in raport cu marimea parcului auto national. "Am cerut ca raportarea sa se faca dupa numarul de autoturisme neasigurate raportat la numarul de autovehicule implicate in accidente pe an, nu legat de numarul de autovehicule asigurate raportat la cele inmatriculate", a explicat presedintele CSA, Nicolae Crisan, care a spus ca steguletul verde primit de Romania in raportul de monitorizare din 16 mai nu este real, deoarece nu exista un standard de raportare realist.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2119 :: 22.14MB