No SSO cookie

Conceptul EN-V, viziunea GM asupra viitorului

voteaza
(0/ 0)
Conceptul EN-V, viziunea GM asupra viitorului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

GM a prezentat noul concept EN-V, prototip care prezinta viziunea comopaniei americane asupra mobilitatii viitorului.

 
 

General Motors si partenerul sau strategic, Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC), impartasesc aceeasi viziune privind abordarea nevoilor de mobilitate personala printr-o schimbare radicala a transportului urban individual. Acestia studiaza mai multe solutii pentru soferii de maine. Printre cele mai promitatoare se afla si o noua forma de autovehicul, denumita EN-V.


EN-V, acronim pentru „Electric Networked-Vehicle”, pastreaza principiul cheie al mobilitatii personale, libertatea, ajutand simultan la eliminarea dezbaterilor ecologice privind autovehiculele cu motor si la redefinirea designului de top. EN-V este un autovehicul electric cu doua locuri, proiectat pentru a atenua ingrijorarile privind aglomerarile in trafic, disponibilitatea locurilor de parcare, calitatea aerului si accesibilitatea pentru orasele viitorului.

 

GM a prezentat  trei modele EN-V la Shanghai. Fiecare dintre acestea reprezinta o caracteristica diferita ce evidentiaza spiritul agreabil al transportului in viitor: Jiao (Mandrie), Miao (Magie) si Xiao (Ras). Prototipurile vor fi expuse in perioada 1 mai - 31 octombrie 2010 la Pavilionul SAIC-GM din cadrul Expozitiei Mondiale din Shanghai. Se estimeaza ca Shanghai va deveni unul dintre epicentrele dezvoltarii solutiilor de mobilitate personala pentru viitor.


EN-V reinventeaza autovehiculul creand un nou ADN prin convergenta intre electrificare si conectivitate. Acestea ofera o solutie ideala de mobilitate urbana, ce permite in viitor eliminarea benzinei si a emisiilor toxice, a aglomerarilor si accidentelor din trafic si fac condusul o activate mai placuta si mai eleganta ca niciodata”, a declarat Kevin Wale, Presedintele si Directorul Executiv al Grupului GM China.

Tehnologie revolutionara

Conceptul EN-V s-a inspirat de la prototipul „Personal Urban Mobility and Accessibility“ (P.U.M.A. - Mobilitate si accesibilitate personala urbana), dezvoltat de GM impreuna cu Segway si prezentat in aprilie 2009. Acesta este propulsat de cate un motor electric pentru fiecare dintre cele doua roti motrice. Aceasta este o tehnologie utilizata pentru prima data de GM in cadrul conceptului Hy-wire, prezentat la Salonul Auto de la Paris, editia 2006. Motoarele nu asigura doar forta de accelerare, ci controleaza si decelerarea si oprirea. Raza cercului de bracaj a fost redus semnificativ fata de cel al autovehiculelor conventionale actuale, permitand prototipului EN-V sa „vireze pe loc”.

Puterea de propulsie cu emisii zero este furnizata de baterii litiu-ion. Acestea pot fi reincarcate prin incarcarea conductiva conventionala cu energie electrica de la reteaua de alimentare publica, permitand autovehiculului EN-V sa parcurga cel putin 40 de kilometri la o singura incarcare. De asemenea, EN-V poate imbunatati eficienta infrastructurii electrice publice, deoarece autovehiculul are capacitatea de a comunica cu reteaua de electricitate pentru a determina cel mai adecvat moment pentru reincarcare in functie de solicitarea totala a acesteia.

 

Combinand sistemul de pozitionare globala (GPS) cu tehnologiile de comunicare intre autovehicule si de monitorizare a distantelor, prototipul EN-V poate fi condus manual sau se poate deplasa autonom. Capacitatea de functionare autonoma ofera posibilitatea reducerii aglomerarilor in trafic, permitand autovehiculului EN-V sa selecteze automat cel mai rapid traseu pe baza informatiilor de trafic in timp real. De asemenea, prototipul utilizeaza comunicarea wireless pentru a crea o „retea sociala” ce poate fi utilizata de soferi si pasageri pentru a comunica cu prietenii si partenerii de afaceri in timpul calatoriei.

 

Aceasta combinatie intre tehnologia de detectie, comunicarea wireless si navigatia prin GPS stabileste o baza tehnologica. De la prototipul EN-V pot fi preluate elemente ale acestei baze tehnologice care ar putea avea potentialul de a permite dezvoltarea unor viitoare sisteme avansate de siguranta pentru autovehicule. Abilitatea de a comunica cu alte autovehicule si cu infrastructura ar putea reduce semnificativ numarul de accidente de circulatie. Utilizand sisteme de senzori si camere video integrate in autovehicul, EN-V poate „simti” mediul inconjurator, fapt ce-i permite sa reactioneze cu rapiditate cand intampina obstacole sau conditiile de trafic se modifica. De exemplu, in cazul in care un pieton paseste in fata autovehiculului, EN-V va decelera pana la o viteza sigura si se va opri mai rapid decat autovehiculele actuale.

EN-V a fost proiectat pentru a avea viteza si autonomia necesare soferilor din mediul urban actual. Acesta cantareste sub 500 de kilograme si are o lungime de aproximativ 1,5 metri. Prin comparatie, autovehiculul tipic actual cantareste peste 1.500 kilograme si este de trei ori mai lung. in plus, autovehiculele de astazi au nevoie de un loc de parcare cu o suprafata de peste 10 metri patrati si raman parcate mai mult de 90% din durata de viata. Datorita dimensiunilor reduse si manevrabilitatii sporite ale EN-V, aceeasi parcare poate gazdui de cinci ori mai multe EN-V-uri decat autovehicule obisnuite.

Design mai compact si mai inteligent

Lider in materie de eficienta si tehnologie, prototipul EN-V stabileste, de asemenea, noi standarde in materie de design. Pentru primul model, GM a alcatuit echipe internationale de design, cerandu-le membrilor acestora sa-si exprime propria viziune in legatura cu viitorul mobilitatii. Xiao (Ras) a fost conceput de echipa de design GM Holden din Australia, in timp ce aspectul modelului Jiao (Mandrie) a fost creionat de inginerii de design de la GM Europe, iar Miao (Magie) a fost creat de General Motors Advanced Design Studio cu sediul in statul american California.

 

Fiecare versiune EN-V are o tema de design unica, ce scoate in evidenta flexibilitatea platformei de propulsie. Designul confera fiecarui model EN-V o personalitate proprie, cu o deschidere unica, interior elegant, culori, lumini si scaune inovatoare. Xiao are un farmec jucaus, cu caroseria vopsita in culoarea Albastru Gumball si design inspirat din domeniul nautic. Majoritatea elementelor de design ale modelului Miao sunt preluate din industria echipamentelor electronice, fapt evidentiat de aspectul sau elegant, masculin. Inginerii de design au ales modelul Miao si pentru a introduce solutii de iluminat inovatoare, inclusiv folosirea extinsa a tehnologiei de iluminare cu LED-uri. Liniile fluide si vopseaua stralucitoare ale modelului Jiao sunt elemente de design inspirate de trenurile japoneze de mare viteza si mastile de opera chinezesti.


Caroseria si acoperisul autovehiculului EN-V sunt construite din fibra de carbon, rasini din policarbonat Lexan cu nuante fumurii si rasini acrilice, materiale utilizate cel mai frecvent la autovehicule de curse, aeronave militare si nave spatiale datorita rezistentei ridicate si greutatii reduse. Posibilitatea de a lucra cu astfel de materiale inovatoare a constituit un bun prilej pentru echipele de design GM de a studia fezabilitatea aplicatiilor auto traditionale viitoare.

 

Datorita dimensiunilor sale compacte, autovehiculului EN-V este ideal pentru deplasarea in orasele cu o mare densitate a populatiei, gratie sistemelor de siguranta si propulsie avansate. insa toate lucrurile bune vin in ambalaje mici, fapt demonstrat de designul inovator al interiorului prototipului EN-V, caracterizat printr-un nivel optim de vizibilitate. O interfata simpla pentru activarea tehnologiilor Wi-Fi ii mentine pe ocupantii autovehiculului conectati la evenimentele exterioare.

 

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9597 :: 22.15MB