No SSO cookie

Chicago Auto Show – a 99-a editie

voteaza
(0/ 0)
Chicago Auto Show – a 99-a editie
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Corespondenta de la Chicago Auto Show, salon auto care si-a inchis portile acum cateva zile. La final puteti admira si o mica galerie foto care contine o mare parte din modelele expuse.

 
 
1.jpg
An de an astept CAS cu nerabdare si de fiecare data plec un pic dezamagit. Nici a 99-a editie nu a fost diferita. Marti pe 13 Feb a fost o furtuna de zapada care a paralizat orasul. Folosind cei 40 cm de zapada ca motiv pentru a nu merge la munca, eu si cu prietenul meu Cris (tot roman si el) am decis sa mergem la salonul auto de dimineata. In felul asta putem admira masinile in liniste si sa facem poze neobstructionati de gura casca.

Am inceput in sectiunea cu masini americane. Companiile americane tot dau afara muncitori, inchid fabrici si in general le merge rau. Lucrurile stateau la fel de rau si la auto show. Nu prea se invirtea nimeni pe linga Ford de exemplu. Ford are o politica gresita si confuza. Dupa circa 20 de ani de productie a decis sa anuleze modelul Taurus – model care a salvat compania in 1986 dintr-o alta criza economica si care intre 1992 si 1995 a fost cea mai bine vinduta masina din America. Concentrindu-se pe camionete si SUV-uri, au neglijat acest model si acest segment de piata. Masina a ramas mecanic identic cu modelul 1986 si s-a vindut in ultimii ani exclusive ca “fleet car” taximetristilor, la politie si car rental. In octombrie ultimul Taurus a iesit de pe linia de productie. 4 luni mai tirziu Ford realizeaza greseala si schimba numele unui alt model : Ford 500 in Ford Taurus. Confused ? Si noi ! Parerea mea este ca Ford Fusion trebuia numit Taurus.

La Cadillac am admirat lipsa modelelor performante gen CTS-V. In schimb am admirat barca transatlantica CTS care are niste insertii de lemn fals care se aseamana a culoare de camuflaj pentru vinatori.

La Jeep/Chrysler – am admirat Viper-ul. Si ne-am plimbat pe un circuit amenajat in imensa hala de la McCormick Place cu modelele: Jeep Trailblazer (curs cu obstacole); Dodge Magnum SRT8 si Jeep Grand Cherokee SRT8. Am ramas prea putin impresionat de acceleratia unui Dodge Magnum. Jeep-ul era intr-adevar mai iute, fiind AWD.

La General Motors, nu am putut decit constata ca noul Camaro este la fel de urit si la fel de departe de productia de serie ca si anul trecut. Nu inteleg de ce toate “muscle cars” americane trebuie sa aiba un stil retro ? In schimb o idee grozava din partea GM: modelul GTO nu va mai fi oferit pe piata Americana.

Trecind in sectorul “masinilor de import” ne-am abatut pe la Lexus unde am admirat modelul IS500 – frumoasa masina – dar totusi pe stimabilul care a proiectat tevile de esapament – parca l-as da afara imediat. Se pare ca modelul LF-A este noua Toyota Supra.

La Nissan am observat noul Altima coupe. De ce l-au introdus…nu stiu. Ce rost are competitia interna la 350Z si la Infinity G35 coupe ?

Subaru introduce pentru prima data in USA modelul Legacy 3.0 R cu H6. Apropiindu-ne de tipul care vorbea la microfon, ne-am aratat cheile (de Subaru) si l-am rugat sa ne lase sa ne urcam in masina. Zis si facut, ba chiar a incercat sa ne faca rost si de sepci cu Subaru si a anuntat prin microfon ca sint doi fani ai marcii. Nu am fost prea impresionat de Legacy 3.0 R, este prea europeana … poate daca era turbo H6 ?!

La BMW, modelul Alpina confirma inca o data ca trebuie sa fii pilot de avion obisnuit cu zeci de butoane, manete, manetele, si trebuie sa iti placa sa butonezi lucrurile…pentru a te simti comfortabil inauntru. Masina fenomenala…dar parca prea aglomerat cockpitul.

Mitsubishi - noul EVO arata impresionant. Ramine de vazut cum se va comporta noul bloc motor din aluminiu si cum va raspunde modificarilor. Purtind un tricou cu Subaru, am atras atentia unui salesman de la Mitsubishi care in gluma ne-a strigat "Ce faceti, vreti sa vedeti cit turbo boost va trebuie ca sa o ajungeti din urma". Not funny.


Am incheiat cu Maseratti – sperind sa vedem o masina de F1. Nu era nici un Ferrari anul acesta...nici de F1 nici de strada. Am admirat modelul Quatroporte – frumoasa masina...dar atentia ne-a fost indreptata spre modelul Gransport. Se pare ca rafinamentul si gusturile italiene au avut de suferit in ultima vreme. Bordul este albastru, capitonat (ca nu e pe gustul meu asta e altceva) – dar in mijlocul bordului sa vezi gurile de ventilatie de culoarea plasticului gri-negru…e intr-adevar sublime pentru o masina de 150.000 de Washingtoni.

Ca sumar – am venit la Chicago Auto Show editia 2007 asteptindu-ma sa vad mai multe masini de curse, mai multe hibride, mai multe masini prototip. Am ramas dezamagit…Bridgestone a adus un Ferrari F-2003 a lui Schumi, Honda si Toyota isi inghesuisera hibridele in cite un colt, Ford lauda o masina veche de 2 ani care a fost rebotezata, companiile germane straluceau de curatenia asteptata dar impresionau negativ prin numarul de masini inauntrul carora nu aveai access. Japonezii in general au adus face-lift la citeva modele si/sau au schimbat motorizarea (Subaru, Infinity, Lexus). Daca e sa nominalizez un producator pentru efortul facut in a atrage clientii – cistigatorul e clar: Daimler Chrysler/Jeep.

Galerie foto de la Chicago Auto Show, click aici!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1785 :: 18.67MB