No SSO cookie

Cererea pentru masini diesel s-a plafonat in Europa dupa trei ani de crestere

voteaza
(0/ 0)
Cererea pentru masini diesel s-a plafonat in Europa dupa trei ani de crestere
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cererea de autoturisme echipate cu motoare diesel in tarile europene s-a plafonat, in primele doua luni acest an, dupa trei ani de crestere sustinuta, se arata intr-un studiu realizat de compania de cercetare de piata Jato Dynamics.

 
 
Cota de piata a masinilor echipate cu motoare diesel nou inmatriculate a marcat un declin de 0,3% in primele doua luni ale acestui an fata de intervalul similar al anului trecut, ajungand la nivelul de 50,7%. Rata medie de crestere pe acest segment a fost de 7,5%, in ultimii trei ani. Costurile de retehnologizare suportate de constructorii auto pentru adoptarea normelor de poluare Euro IV au condus la marirea diferentelor de pret dintre masinile echipate cu motoare pe benzina si cele cu propulsoare diesel, ceea ce diminuat cererea pentru vehiculele cu propulsie diesel, afirma analistii Jato Dynamics. Cota de piata a masinilor cu motoare diesel s-a restrans cu 7% in Austria, cu 4% in Italia, cu 6% in Slovenia si 2% in Franta si Cipru. O reducere de 1% a cotei de piata a fost consemnata in Germania, Letonia si Lituania, in vreme ce in Marea Britanie, Grecia si Luxemburg ponderea vehiculelor cu motoare diesel in totalul vanzarilor a ramas stabila. La polul opus se plaseaza tari precum Norvegia cu o crestere de 16% a masinilor diesel in totalul vanzarilor, Polonia (+8%), Suedia (+7%), Slovacia (+4%) si Danemarca (+3%). Pe marci, cea mai mare crestere a cotei motoarelor diesel a fost raportata de Volkswagen cu o pondere de 8,9%, in urma avansului vanzarilor cu peste 21%. Cererea a fost sustinuta de modelele Passat, Fox, Golf Plus si Jetta. Vanzarile Fiat pe acest segment a avansat cu aproape 20%, asigurand marcii italiene o cota de 5,8%. In acelasi timp, cresterea vanzarilor BMW a fost de 8,5% (la o cota de 4%) iar cea a Mercedes Benz de 6,1% (la o cota de 3,8%). Saltul Fiat s-a datorat modelului Grande Punto, in vreme ce Mercedes si-a sustinut avansul prin modelele Clasa B, Clasa M si Clasa S. O crestere semnificativa a ponderii masinilor diesel in totalul vanzarilor pe primele doua luni au raportat si marcile Dacia, SsangYong, Kia, Daihatsu, Chrysler si Lexus. Aproape toate segmentele au urmat, in luna februarie, trendul stabilit in luna ianuarie cand au fost consemnate vanzari solide in cazul claselor de la extremitatile pietei. Vanzarile de masini de oras au crescut cu 26% in februarie fiind sustinute de modelele Fiat Panda, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo si Chevrolet Matiz. Segmentul de lux a marcat un salt de 75% in conditiile unei cereri crescute pentru modelele Mercedes Clasa S (+242%), BMW Seria 7 si Audi A8. Cererea pentru masinile din clasa mica a avansat cu 5%, Fiat Punto si Renault Clio avand cel mai mare succes de piata. Vanzarile de monovolume au crescut cu 9% in luna februarie, cele mai bune vanzari fiind raportate pentru modelul Mazda5. In schimb, cererea pentru vehicule de teren s-a plafonat, Suzuki Grand Vitara fiind modelul de volum la aceasta clasa. Segmentul Sport a suferit un declin de 12% in ciuda cererii puternice pentru modelele Mazda MX5 si Porsche 911. Clasa Executive s-a restrans cu 5% in luna februarie, desi cererea pentru Audi A6 a avansat cu 48%. Piata auto europeana a crescut cu 2% in luna februarie comparativ cu intervalul similar al anului trecut, ajungand la 1,09 milioane unitati. Vanzarile cumulate pentru primele doua luni din 2006 au atins nivelul de 2,36 milioane unitati, corespunzator unei cresteri de 2,6%. Vanzarile din Belgia, Olanda, Danemarca precum si rezultatele consemnate in Tarile Baltice sustin cresterea generala, pe cand in tari precum Norvegia, Polonia si Slovacia, cererea de autoturisme noi s-a redus drastic.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1704 :: 17.77MB