No SSO cookie

Cel mai mare furt de masini din România este de 1,3 milioane de euro

voteaza
(0/ 0)
Cel mai mare furt de masini din România este de 1,3 milioane de euro
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cel mai important furt auto din România a fost estimat la 1,3 milioane de euro, reţeaua de traficanţi reuşind sustragerea a 12 modele foarte scumpe, pe care le-au exportat în Orientul Apropriat, au declarat surse din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei.

 
 
[poza1s]Metoda folosită, denumită în limbajul poliţiei "deturnare" a fost foarte bine pusă la punct, şi constituie o noutate pentru sistemele de hoţie autohtone. Maşinile au fost achiziţionate de o firmă fantomă, în sistem leasing, hoţii plătind chiar un avans în valoare de câteva mii de dolari. Maşinile au fost asigurate la o firmă de asigurare, însă cu documente false, procurate iniţial, şi au fost scoase din ţară. În afară de aceaastă metodă însă, în lumea furturilor auto se practică mai multe metode, cea mai cunoscută dintre acestea fiind cea "la înţelegere cu proprietarul", prin fraudă la asigurare. [poza2s]Metoda constă în faptul că proprietarul unei maşini de lux, cu valoare mare şi asigurată integral, este contactat de reţeaua de traficanţi de maşini, şi i se oferă o sumă tentantă de bani, în schimbul furtului maşinii, proprietarul urmând a declara furtul ulterior scoaterii maşinii din ţară. După declararea furtului, proprietarul maşinii îşi recuperează banii de la societatea de asigurării, primind suma unei maşini noi de acelaşi tip. Aceasta este doar una dintre metode, existând şi altlele, pecum metoda de tip "suveică", prin care maşinile introduse în ţară cu acte false sunt asigurate de mai multe ori până li se pierde urma. Majoritatea maşinilor de acest tip au ca destinaţie ţările din fosta Uniune Sovietică, sau ţările din Orientul Apropiat, ţările de provenienţă fiind în special cele din Uniunea Europeană. [poza3s]Una dintre cele mai scumpe maşini identificate la intrarea în România, de către agenţii de la Poliţia de Frontieră, a fost un model Lamborghini, estimat la peste 200.000 de euro, proprietarul prezentând acte false pentru o maşină furată. Potrivit surselor din Poliţie, acest caz nu s-ar fi rezolvat dacă nu ar fi existat informaţii asupra proprietarului, altfel acesta ar fi reuşit să pătrundă în România fără nici o problemă. De altfel, în ultimii trei ani, numărul maşinilor traficate prin România şi identificate se ridică la 906 unităţi, peste 80% dintre acestea folosind acte false. [poza4s]Cele mai "traficate" puncte vamale româneşti sunt cele de la Borş - 32 maşini furate, dar în ultima vreme se ridică Petea - 18, şi Negru Vodă - 10. Mărcile preferate sunt în general cele mai scumpe, Audi, BMW, Mercedes şi Volkswagen. În alte ţări ale Europei, preferinţele hoţilor râmân aproximativ aceleaşi, dar diferă în general ponderea. Astfel, la fel ca şi în România, în Gemania este preferată marca Volkswagen, fiind urmată de Audi, Opel şi Mercedes. În Ungaria se preferă însă Audi,iar maşinile Mercedes aproape că nu se fură, fiind asociate ca maşini ale personajelor din lumea interlopă, traficanţi, peşti, etc. [poza5s]Situaţia este inversă în Polonia, unde sunt preferate Mercedes-urile, o metodă destul de răspândită fiind chiar jaful armat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2257 :: 22.1MB