No SSO cookie

CE trece la etapa a doua a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei auto

voteaza
(0/ 0)
CE trece la etapa a doua a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei auto
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Oficialii de la Bruxelles au decis, miercuri, sa trimita o a doua scrisoare autoritatilor de la Bucuresti privind modificarea taxei de prima inmatriculare, Romania fiind in etapa a doua a procedurii de infringement.

 
 

Initial, in primavara anului 2007, Comisia a semnalat tarii noastre, printr-o scrisoare, ca normele nationale privind taxa de inmatriculare a autovehiculelor nu erau considerate compatibile cu articolul 90 din Tratatul CE. In raspunsul sau, Romania nu a reusit sa prezinte argumente satisfacatoare si, in pofida discutiilor intense cu Comisia Europeana, nu a modificat textul legislatiei contestate. La vremea respectiva, executivul comunitar afirma ca taxa este discriminatorie.

In consecinta, Comisia a emis un aviz motivat, solicitand in mod oficial Romaniei sa puna capat acestei incalcari a dreptului comunitar. In conformitate cu articolul 226 din Tratatul CE, daca in termen de doua luni normele nationale relevante nu sunt modificate astfel incat sa respecte avizul motivat, Comisia poate decide sa sesizeze Curtea Europeana de Justitie.

Veniturile incasate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto, in perioada 1 ianuarie-12 noiembrie 2007, s-au cifrat la 745,52 milioane lei (210 milioane euro, la un nivel mediu de 3,536 lei pentru un euro), potrivit datelor furnizate Rompres de Ministerul Economiei si Finantelor.

Taxa de prima inmatriculare auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an.

Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a transmis, in cursul lunii mai, varianta finala a grilei privind taxa auto comisarului european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs.

MEF a primit ulterior din partea Comisiei Europene o scrisoare care cuprindea o serie de sugestii si observatii cu privire la taxa de prima inmatriculare auto. CE a solicitat MEF sa includa in calculul taxei observatia potrivit careia sunt considerate masini second-hand autoturismele mai vechi de o luna si nu de trei luni, conform variantei MEF.

Autoritatile romane au trimis la Bruxelles, la cererea Comisiei Europene, un studiu realizat de APIA referitor la piata auto interna, precum si alte doua studii elaborate de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, respectiv de Autoritatea Nationala de Asigurare-Reasigurare.

Grila orientativa propusa de Ministerul Economiei si Finantelor in luna aprilie pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat recent ca autoritatile de la Bucuresti asteapta ca, in cateva saptamani, Comisia Europeana sa prezinte un raspuns legat de taxa de prima inmatriculare.

Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de vechimea masinii, nivelul emisiilor poluante si capacitatea cilindrica a masinii.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.

Conform Ministerului Finantelor, Ungaria inregistreaza, in prezent, cea mai ridicata valoare a taxei de prima inmatriculare a autoturismelor, acesta incadrandu-se intre 940 si 18.100 euro, in functie de vechimea masinii.


MEF isi mentine pozitia privind taxa auto


Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) isi mentine pozitia cu privire la faptul ca trebuie evidentiata diferenta dintre masinile ecologice si cele care produc un grad mare de poluare, se arata intr-un comunicat MEF, ca reactie la decizia Comisiei Europene de a declansa a doua etapa a procedurii de infringement privind taxa auto.

"Taxa auto este un instrument de protectie a mediului si este determinata de emisia de dioxid de carbon produsa de fiecare masina, conform principiului potrivit caruia poluatorul trebuie sa plateasca. Experienta ultimului an demonstreaza faptul ca valoarea taxei are drept efect selectia de autoturisme putin poluante. Pentru anul 2007, analiza pietei demonstreaza ca numarul de masini second-hand importate nu a scazut semnificativ, dar s-a redus vechimea masinilor, cu implicatii pozitive asupra mediului", se mai arata in comunicat.

Conform MEF, partea romana va formula o adresa de raspuns si, incepand de saptamana viitoare, vor fi reluate discutiile cu reprezentantii CE.


Comisia Europeana a trecut, miercuri, la a doua etapa a procedurii de infringement /incalcare a Tratatului de aderare/ deschise impotriva Romaniei cu privire la taxa de inmatriculare a autovehiculelor.

Initial, in primavara anului 2007, Comisia a semnalat Romaniei, printr-o scrisoare, ca normele nationale privind taxa de inmatriculare a autovehiculelor nu erau considerate compatibile cu articolul 90 din Tratatul CE. In raspunsul sau, Romania nu a reusit sa prezinte argumente satisfacatoare si, in pofida discutiilor intense cu Comisia Europeana, nu a modificat textul legislatiei contestate. La vremea respectiva, executivul comunitar afirma ca taxa este discriminatorie.

Guvernul: Taxa auto este o masura care are ca scop protectia mediului

Guvernul a luat nota de decizia Comisiei Europene de a initia a doua faza in declansarea procedurii de infringement pentru taxa de prima inmatriculare si va formula un punct de vedere pe care il va transmite in termenul stabilit Comisiei Europene, a declarat, miercuri, purtatorul de cuvant al Executivului, Camelia Spataru.

Ea a precizat ca este vorba despre o masura care are ca scop protectia mediului prin limitarea poluarii cu dioxid de carbon, fapt dovedit si de faptul ca suma platita este in functie de gradul de poluare al fiecarei masini.

"Aceasta masura este, de asemenea, in consens cu reglementarile europene care prevad diminuarea emisiilor de dioxid de carbon. De altfel, in cele doua luni pe care le avem la dispozitie, autoritatile romane vor avea discutii cu oficialii europeni in vederea gasirii unor solutii in raport cu aceste tendinte", a spus Camelia Spataru.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1750 :: 18.67MB