No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: BMW Seria 5 Touring G31

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: BMW Seria 5 Touring G31
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul BMW Seria 5 Touring va avea premiera mondială în martie 2017, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar vânzările vor începe în iunie 2017.

 
 

Caracteristicile de condus sportiv ale noului BMW Seria 5 Touring sunt rezultatul unei tehnologii noi a şasiului şi al unui angajament pentru reducerea masei. Suspensia pneumatică spate cu funcţie de autonivelare automată face parte din echiparea standard. Totodată, pe lista de opţionale sunt incluse Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), sistemul Adaptive Drive cu stabilizare activă a ruliului, Integral Active Steering (direcţie adaptivă integral, acum disponibilă şi în combinaţie cu xDrive) şi suspensia M Sport cu o scădere cu 10 milimetri a gărzii la sol.

Componentele laterale ale suspensiei şi hayonul sunt realizate acum din aluminiu, care este utilizat, alături de oţeluri de înaltă rezistenţă, şi la multe alte componente ale şasiului şi pentru caroseria cu rigiditate torsională foarte mare. Această utilizare a materialelor, împreună cu tehnologia eficientă a sistemului de propulsie - menţionată anterior - şi cu aerodinamica optimizată, are ca rezultat o reducere a consumului şi a emisiilor cu 11% faţă de datele înregistrate de predecesorul noului Seria 5 Touring.

p90244997_highres

 

Cu o conturare a suprafeţelor care creează o alură atletică bine definită şi linii alungite dinamic, designul exterior al noului BMW Seria 5 Touring exprimă cu claritate combinaţia de sportivitate şi versatilitate pentru care modelul este renumit. Contururile precise marchează partea frontală a noului Touring, iar farurile LED, disponibile standard, se extind până la grila radiatorului orientată spre înainte. În acelaşi timp, linia laterală combină geometria distinctivă a automobilului cu proporţiile armonioase. Un alt factor care contribuie la aura sportivă emanată de noul BMW Seria 5 Touring este linia lungă a acoperişului, ce se revarsă în montanţii D puternic înclinaţi. Luneta este încadrată de un spoiler pe acoperiş, cu a treia lampă de stop integrată, şi de deflectoarele de aer în părţile laterale. Mai jos, o serie de linii orizontale proeminente şi stopurile în formă L intră mult în flancurile maşinii, accentuând lăţimea caroseriei.

Capacitatea portbagajului noului BMW Seria 5 Touring a crescut la 570-1.700 de litri şi o sarcină utilă cu până la 120 de kilograme, în funcţie de varianta de model (la 720-730 de kilograme). La fel de impresionant este nivelul înalt de funcţionalitate din zona detaliilor practice, precum diviziunea/rabatarea banchetei în raport 40:20:40, eliberarea electrică a spătarului de la distanţă (operată prin apăsarea unui buton din portbagaj), lunetă cu deschidere separată şi operare automată a hayonului - care, ca opţiune, permite deschidere/închidere hands-free. Husa compartimentului de încărcare şi plasa de partiţie a portbagajului se regăsesc acum în containere separate, care pot fi depozitate în locaşuri potrivite aflate sub podeaua portbagajului.

p90245022_highres_01

 

Toate motoarele noului BMW Seria 5 Touring au tehnologie BMW TwinPower Turbo şi combină performanţele îmbunătăţite cu un nivel redus al consumului şi emisiilor. Motorul de 2,0 litri pe benzină, cu patru cilindri, ce se află sub capota noului BMW 530i Touring generează o putere maximă de 252 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm. BMW 530i Touring dispune standard de transmisie Steptronic cu opt trepte şi sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde.

Motorul de 3,0 litri pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, transmisia Steptronic cu opt trepte şi sistemul inteligent de tracţiune integrală sunt oferite pe BMW 540i xDrive Touring. Puterea ce ajunge la 340 CP şi cuplul maxim de 450 Nm oferă o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde.

Motorul cu patru cilindri din echiparea noului BMW 520d Touring oferă o putere maximă de 190 CP şi cuplul maxim de 400 Nm dintr-o capacitate cilindrică de 2,0 litri. Acest propulsor diesel este combinat standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi comandat şi cu transmisia Steptronic cu opt trepte.

Portofoliul de motoare disponibile la lansare este completat de propulsorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, care produce o putere maximă de 265 CP şi un cuplu maxim de 620 Nm. Puterea acestui motor poate fi transferată fie spre roţile spate, fie către toate cele patru roţi prin intermediul transmisiei Steptronic cu opt trepte.

De înaltă rezoluţie şi cu diagonală de până la 10,25 ţoli (26,04 cm), displayul central utilizat de sistemul de operare iDrive vine sub formă de touchscreen la noul BMW Seria 5 Touring. Ca şi înainte, funcţiile automobilului, de navigaţie, comunicare şi infotainment pot fi operate şi prin intermediul Touch Controller (joystick-ul central), după cum preferă conducătorul. Noua afişare a meniului, cu casete active, contribuie la asigurarea unei utilizări intuitive şi a distragerii minime a atenţiei de la ceea ce se întâmplă pe şosea. Varietatea de opţiuni disponibile pentru operarea funcţiilor automobilului este oferită de comanda vocală dezvoltată suplimentar şi de controlul prin gesturi, disponibil acum şi la BMW Seria 5. Cu o suprafaţă de proiecţie mai mare cu 70%, cea mai nouă generaţie BMW Head-Up Display reprezintă un alt pas înainte pentru conceptul de operare şi afişare al automobilului.

Noul BMW Seria 5 Touring este cel mai recent model care se îndreaptă spre condus autonom prin intermediul noilor sisteme de asistenţă şi a funcţionalităţii extinse. Progresul continuu în acest domeniu este susţinut de Crossing traffic warning (avertizare la trafic transversal) şi Priority warning (avertizare la drumuri cu prioritate, nu este disponibil în România), Lane Change Assistant (asistent la schimbarea benzii) şi Lane keeping assistant (asistent de menţinere a benzii) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală, precum şi Asistentul de evitare prin schimbarea benzii (nu este disponibil în România). Noile sisteme oferă asistenţă pentru controlul direcţiei şi al benzii de al viteză redusă până la 210 km/h, asigurând confort suplimentar şi oferind un ajutor în situaţiile dificile de condus. Cu ajutorul tempomatului activ cu funcţia Stop&Go activată, conducătorul poate reacţiona la restricţiile de viteză detectate de sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limitele de viteză) prin simpla apăsare a unui buton.

Steering and lane control assistant funcţionază între 0 şi 210 km/h și este un sistem de asistenţă care menţine automobilul pe bandă în cazul în care există marcaje clare şi drumul nu are curbe foarte virajate.

Lane change assistant funcţionează între 70 şi 180 km/h și este un sistem de asistenţă care realizează schimbarea benzii printr-o apăsare lungă a semnalizatorului (fără a fi fixat în loc). Nu este disponibil încă în România.

Evasion aid funcţionează până la 160 km/h. Oferă asistenţă prin intervenţia direcţiei la manevrele de evitare (de ex. testul elanului) pentru o ghidare sigură, controlată şi dinamică. Automobilul măsoară disponibil în timpul manevrei.

Crossroad warning avertizează vizual şi acustic şi pregăteşte frânele dacă şoferul nu acordă prioritate, dedectează dacă semaforul este funcţional şi, în caz că nu, aplică regula semnelor de circulaţie. Nu este încă disponibil pentru România.

Wrong way assistant dectează şi avertizează dacă şoferul a intrat pe sens interzis pe autostradă sau pe stradă cu sens unic.

Cross traffic warning cuprinde senzori radar care monitorizează traficul transversal în intersecţii sau în ieşirea din locurile de parcare și atenţionează șoferul acustic, vizual şi cu invervenţia frânelor.

Lane departure warning funcţionează între 70 şi 210 km/h și avertizează conducătorul la părăsirea benzii de rulare fără semnalizare. Poate opera intervenţii de corectare a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.

Lane change warning funcţionează între 70 şi 210 km/h și avertizează conducătorul la părăsirea benzii de rulare, când un alt automobil se află în „unghiul mort”. Poate opera intervenţii de corectare a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.

Side colision warning funcţionează între 30 şi 210 km/h și avertizează conducătorul vizual şi cu un impuls în volan cu privire la un accident iminent. Dacă sistemul detctează dacă există spaţiu de manevră în direcţia opusă şi poate ghida automobilul în consecinţă printr-o intervenţie a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4236 :: 17.84MB