No SSO cookie

BMW sarbatoreste 80 de ani de la prima masina

voteaza
(0/ 0)
BMW sarbatoreste 80 de ani de la prima masina
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

BMW sarbatoreste astazi 80 de ani de la inceputul productiei de automobile.

 
 

Pe data de 9 iulie 1929 BMW incepea productia de automobile. Marca bavareza sarbatoreste astazi 80 de ani de la inceputul productiei de automobile. Fabrica BMW din Munchen functiona din 1923, dar pana in 1929 bavarezii au produs doar motociclete. Primul model BMW a fost celebrul Dixi, care in 1929 purta numele 3/15 PS DA 2.

 

BMW s-a dovedit de la inceput o companie auto de top, Dixi reusind sa castige in 1929 Raliul Alpilor. 3/15 PS nu a fost dezvoltat in intregime de BMW. Original, responsabilii BMW aveau in minte un model total diferit. intre 1918 si 1928 prototipuri foarte diferite au fost luate in considerare si BMW a dezvoltat masini mici, medii si mari, unele dintre ele utilizand motoare transversale sau tractiune pe fata. in 1928, consiliul director, a decis sa produca sub licenta un model deja finisat si foarte promitator. In final, Dixi 3/15 PS a fost ales, si a fost nevoie sa fie produs sub licenta la Eisenach, ca o copie fidela a Austin Seven, o mica masina, simpla, cu 4 cilindri si cu prezenta unei masini de clasa superioara. Dezvoltarea acestui Austin a fost facuta in Anglia incepand cu 1922 si a fost inspirata de faimosul model Fort T.

Inainte ca BMW sa inlocuiasca centaurul Austin de pe calandru, cu sigla BMW, BMW a mai facut ceva; a adus tehnologia masinii la zi. Cum timpul era pretios - alti producatori deja aveau pe piata modele mici - inginerii s-au limitat la crearea unei caroserii noi. in acel timp, primele caroserii, fabricate integral din otel au fost produse de Ambi-Budd pentru cateva companii, la o mare fabrica de caroserii din Berlin. Aceasta a fost prima caroserie pe care BMW avea s-o foloseasca.

Primele modele BMW

In 1932, prima masina cu adevarat BMW a iesit pe piata. 3/20 PS a fost lansat cu o caroserie inchisa cu doua usi, ca si model break si ca si un patru locuri convertibil. Noua masina a avut putine in comun cu Dixi. In 1933, BMW a prezentat BMW 303 care a marcat inceputul unei traditii glorioase si de lunga durata, anume cea a motoarelor cu sase cilindrii in linie. 303 a fost primul automobil pe care distinsul calandru BMW, binecunoscut noua azi, a fost folosit: grila-rinichi. Nou dezvoltatul motor de 1,2 litri, cu sase cilindrii in linie s-a dovedit a fi foarte silentios dar si foarte sprinten si dezvolta un maximum de 30 CP, ceea ce facea ca modelul cu patru locuri sa atinga chiar si 90 km/h.


Pe 15 Februarie 1936 BMW a produs senzatie la Salonul International de la Berlin. BMW 326 a celebrat debutul sau ca un model inovator atat stilistic cat si in ce priveste tehnologia. Inginerii BMW au creat un model de clasa medie complet nou, folosind un sasiu jos tip cutie cu o rezistenta la torsiune mare, o axa spate silentioasa si arcuri lamelare transversale pentru axa fata. La sfarsitul anilor 30, firma Bayerische Motoren Werke, pe scurt BMW, a devenit unul dintre cei mai prestigiosi producatori de automobile din Germania. in doar zece ani BMW a reusit sa devina dintr-un producator sub licenta de masini mici, obisnuite, intr-un producator de automobile care oferea o variata gama de performante masini sport.

Anii grei de dupa razboi

Din cauza pierderii fabricii de la Eisenach, a fost foarte greu pentru BMW sa-si croiasca un nou inceput dupa razboi. Abia in 1951 BMW a prezentat un nou model la salonul auto de la Frankfurt: 501. Supranumit si 'ingerul baroc' din cauza linilor curbe ale caroseriei, acesta a oferea o multitudine de rafinamente ingineresti. Miracolul economic de la sfarsitul anilor '50, a insemnat totodata si cresterea numarului de potentiali cumparatori. Timpul masinilor spartane si mici a trecuse si clientii cereau masini 'adevarate'. BMW a reactionat la aceste cerinte, lansand modelul 600 in 1957, o Isetta modificata, cu un motor cu doi cilindri, pozitionat in partea din spate. in anul 1959, modelul rotunjit, cu 4 locuri, a fost inlocuit de unul cu o constructie mai moderna, pentru prima oara beneficiind de o caroserie autoportanta: BMW 700.

 

La mijlocul anilor '50, persoanele importante din BMW au realizat cererea sporita pentru masini moderne de clasa medie. Ciclul de dezvoltare a inceput imediat, dar initial nu au fost disponibile suficiente resurse financiare pentru proiectul dezvoltarii unei masini de clasa medie, complet noi. Asa lua nastere directia abordata de compania bavareza si astazi. Anii '70 aveau sa se remarce prin celebrul M1 si mai ales prin lansarea Seriei 5 (1972), un model care face legea pe segmentul lui si astazi.

 

Robert Gherghe


 

Cuvinte cheie:
BMW |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1386 :: 17.79MB