BMW Hydrogen 7 va fi produs in 2007 intr-o serie limitata si pentru moment va fi
destinat catorva utilizatori selectati din Statele Unite si alte tari. Intrucat
sursele de alimentare cu hidrogen sunt in momentul de fata foarte limitate, noul
BMW Hydrogen 7 este echipat cu un motor pe combustie interna capabil sa
functioneze atat pe benzina cat si pe hidrogen. Trecerea de la o sursa de
combustibil la cealalta se face in mod rapid prin simpla apasare a unui buton
situat pe volanul multifunctional.
Cu un rezervor de benzina cu o capacitate
de 74 l si un rezervor de 8 kg pentru hidrogen lichid BMW Hydrogen 7 ofera un
automobile capabil sa parcurga distante lungi fara opriri prea dese in statiile
de alimentare. Stocat intr-un rezervor hi-tech de inalta securitate, hidrogenul
lichid ofera avantaje deosebite in ceea ce priveste densitatea de energie,
marind cu mult distantele parcurse de o masina ce foloseste drept combustibil
hidrogenul.
Utilizand ambele surse de combustibil noul BMW Hydrogen 7 este capabil sa ruleze
linistit o distanta de peste 640 km . Datorita posibilitatii utilizarii ca surse
de combustibil atat benzina cat si hidrogenu, aceasta masina ofera practic
mobilitatea nelimitata.
BMW Hydrogen 7 ofera patru locuri cu cel mai sporit
confort, BMW pastrand traditia clasei 7 in ceea ce priveste luxul si accesoriile
prezente gata sa transforme viata la bord intr-o adevarata placere. Noul model
nu este cu nimic mai prejos in comparative cu actuala serie 7 oferind aceeasi
dinamica superioara cu binecunoscuta manevrabilitate de invidiat, un comfort
deosebit si calitati sportive.
Rezultatul unui proiect ambitios si al unei strategii de cercetare continue,
noul BMW Hydrogen 7 are in dotare un motor in 12 cil. ce dezvolta 260CP si este
capabil sa accelereze de la 0-100km/h in 9.5 secunde. Viteza maxima este
limitata electronic la 228.8 km/h.
Demn de mentionat este faptul ca puterea si cuplul masinii raman aceleasi
indiferent de modul de operare (benzina sau hidrogen), transferul fiind facut
subtil fara ca comportamentul masinii sa aibe de suferit ori ca ocupantii sa
realizeze aceasta schimbare. Desi sistemul da prioritate alimentarii cu
hydrogen, acesta va comuta automat motorul catre benzina atunci cand este
necesar. Indiferent de alegerea soferului procedeul va fi acelasi in momentul
consumarii primei surse de combustibil.
BMW a castigat in timp o reputatie excelenta datorita reducerii in mod
semnificativ a consumului de combustibil si CO2 pastrand totusi eficienta si
dinamicitatea motoarelor sale renumite pentru caracterul sportiv. Tehnologia ce
are la baza hidrogenul reduce in mod drastic emisiile generate de motor
minimalizand emisiile de CO2. Cand motorul foloseste drept combustibil
hidrogenul, noul BMW Hydrogen 7 nu scoate pe esapament decat vapori de
apa.
Posesor al unor modele diesel cu caracteristici si performante
excelente, noi motoare puternice pe benzina si al unor sisteme hibride extreme
de performante supuse unei continue imbunatatiri in cadrul programului BMW
EfficientDynamics Project, BMW AG ofera o strategie clara in ceea ce priveste
mobilitatea in viitor.
Noua tehnologie deschide noi orizonturi in ceea ce
priveste sursele alternative de propulsare a autoturismelor si reprezinta o
piatra de hotar intre era combustibililor fosili si cei ai viitorului, BMW
dovedind ca producerea de autoturisme a caror sursa de energie o reprezinta
hidrogenul este un proiect realizabil si viabil. Contrar combustibililor fosili,
hidrogenul este disponibil practic in cantitati infinite.
Inca o data BMW
demonstreaza ca este unul din liderii mondiali in ceea ce priveste nivelul
tehnologic dar totodata reconfirma si isi mentine titlul de inovator in domeniul
auto, fiind unul dintre cei mai creativi constructori ai peisajului
automobilistic modern.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!