No SSO cookie

AVAS a actionat in instanta Cross Lander USA Inc., proprietarul actual al societatii ARO Campulung

voteaza
(0/ 0)
AVAS a actionat in instanta Cross Lander USA Inc., proprietarul actual al societatii ARO Campulung
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului /AVAS/ a decis actionarea in instanta a firmei Cross Lander USA Inc. - proprietarul actual al societatii ARO Campulung - pentru plata unor penalitati estimate provizoriu la 2,7 milioane dolari, termenul de judecare al acestui proces fiind 13 aprilie, potrivit AVAS.

 
 
Decizia a fost luata ca urmare a nerespectarii de catre cumparator a unei clauze din contractul de privatizare, privind interdictia de vanzare, pe o perioada de 5 ani de la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor societatii, a activelor proprietatea SC ARO SA care concura la realizarea activitatii principale. Potrivit AVAS, Cross Lander USA Inc. a instrainat Fabrica de Scule si Matrite, cuprinsa in Anexa la Contract care nominalizeaza aceste active. Firma Cross Lander USA Inc a fost chemata in judecata si de catre salariatii ARO si o parte din creditori, care au cerut declansarea procedurii de faliment, termenul acestui proces fiind 27 aprilie 2006. Salariatii ARO au beneficiat deja, in acest an, de o serie de ajutoare sociale cu caracter de urgenta, in valoare totala de 2,3 miliarde ROL, de la Guvern, acestea fiind distribuite prin Consiliul Local. “Nu pot fi de acord cu o solutie care incalca legea. Salariatii ARO nu isi pot primi momentan salariile decat de la proprietarul ARO, firma Cross Lander USA Inc, iar dupa inceperea procesului de lichidare vor fi platiti de catre lichidator. Tot ce sta acum in puterea AVAS este sa urmareasca respectarea contractului si sa aplice penalitatile care se impun. Tocmai pentru ca contractul nu a fost respectat am actionat in instanta cumparatorul, sperand ca instanta sa se pronunte pe acest caz", a declarat presedintele AVAS, Razvan Orasanu. Acesta a cerut intelegere si calm din partea salariatilor ARO spunand ca blocarea Drumului National nu este o solutie. "Numai prin dialog vom putea gasi o solutie. De altfel, am transmis mesajul meu liderilor sindicali la ultima intalnire, dar vad ca acestia nu l-au transmis mai departe salariatilor. De asemenea, cei care au afirmat ca privatizarea ARO a fost “un succes si un moment de referinta pentru procesul de privatizare din Romania”, au de dat niste explicatii muncitorilor care sunt acum in aceasta situatie", a mai spus Orasanu. Salariatii societatii ARO Campulung solicita acordarea unor plati compensatorii de catre Guvern pe baza OUG nr.8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societati nationale cu capital de stat. Potrivit acestei ordonante, salariatii care beneficiaza de plati compensatorii trebuie sa fie angajati ai unor societati cu capital majoritar de stat. In aceste conditii, salariatii de la ARO, companie privatizata in data de 26 septembrie, isi pot recupera salariile restante numai de la compania Cross Lander USA Inc, proprietarul actual al societatii. Potrivit AVAS, 2.200 de salariati ai ARO au beneficiat, in 2003, de prevederile OUG 8, in vederea pregatirii societatii pentru privatizare. Platile compensatorii au fost acordate pe timp de doi ani. In prezent, in societate au mai ramas peste 1.000 de angajati. Contractul de privatizare al ARO a fost intotdeauna un contract controversat, fara prea multe parghii pentru a fi urmarit de AVAS in procesul post-privatizare. "AVAS are datoria sa urmareasca clauzele acestui contract, asa cum sunt ele formulate, si sa reintoarca situatia contractuala in favoarea statului", precizeaza comunicatul AVAS.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1351 :: 17.77MB