No SSO cookie

Avanpremiera Frankfurt: Peugeot RCZ Coupe

voteaza
(0/ 0)
Avanpremiera Frankfurt: Peugeot RCZ Coupe
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Date oficiale - rivalul lui Audi TT are echipari pe benzina si diesel.

 
 

Desi era programat sa apara pe piata europeana in primavara anului 2010, iar prezentarea oficiala urma sa aiba loc luna viitoare la Salonul Auto de la Frankfurt, oficialii Peugeot au decis sa scoata la iveala date si imagini oficiale ale rivalului Audi TT, RCZ 2+2 sport coupe. Conform trendului, acesta a pastrat designul masculin si vine pe piata cu echipari pe benzina dar si diesel.


Peugeot RCZ Coupe este insa o revelatie, deoarece prezinta cel mai frumos design al vreunui Peugeot din ultimii ani, iar liniile sale si dinamismul caroseriei, atractia pe care o exercita asupra ochiului iubitorului de masini, il propulseaza direct pe treapta premium a coupe-urilor, loc ocupat pana acum de TT.

Ca si cum nu ar fi indeajuns, Peugeot ofera posibilitatea clientilor de a-si personaliza RCZ-ul dintr-o lista de dotari speciale cum ar fi: plafonul din carbon, roll-bar-uri in diferite culori, diferite modele de jante din aliaj de 18 si 19 inci, cu finisaje speciale (negru mat, negru lucios, gri inchis, diamant), finisaje negre, lacuite ale partii frontale, oglinzi imbracate in carbon, detalii de caroserie, etc.

In interior RCZ poate transporta confortabil doi adulti, iar ocupantii locurilor din spate au statut de pasageri ocazionali, avand la dispozitie doua scaune sculptate dintr-o bucata, dar perfect functionale, darcare pot fi rabatate pentru a spori capacitatea de depozitare a portbagajului care are, standard, 384 litri.

Desi exista similitudini ale noului RCZ cu modelul 308, cum ar fi tabloul de bord, suspensia fata McPherson, revizuita si cea spate bazata pe bare de torsiune, sau alte elemente comparative extractabile din asa numita "Platforma Doi", Peugeot afirma ca garda la sol a RCZ-ului a fost coborata cu 20 mm, centrul de greutate cu 40 mm, puntea fata latita cu 54 mm, iar cea spate cu 72mm, toate concurand la realizarea unei tinute sportive.

Construit initial in uzinele Magna Steyr din Austria, RCZ va primi la lansare trei echipari care vor respecta, toate, normele de poluare Euro 5. Cel mai puternic dintre motoarele respective, este cel de 1,6l THP, supraalimentat, capabil sa dezvolte 200 CP la 5000 rpm si sa ofere un cuplu motor de 255 Nm la 1800 rpm si 275 Nm cuplu maxim. Acest motor vine in tandem cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte.
Motorul de 1,6l are o acceleratie de la 0 la 100 km/h de numai 7,6 secunde, iar in viteza a cincea, urca de la 80 la 120 km/h in 6,5 secunde. Consumul, in ciclu mixt este de 7,1l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt sub 165gr/km.

A doua echipare, oferita la debutul RCZ pe piata, este  motorul de 1,6l turbo, cu injectie directa, cuplata la o transmisie manuala cu sase trepte, sau optional, la o transmisie automata. Echiparea ofera 156 CP la 5800 rpm si 240 Nm la 1400 rpm, totul contra unui consum combinat de de 6,9l/100 km -pentru varianta echipata cu transmisie manuala.

Ultimul, dar nu cel din urma, motor oferit RCZ-ului este un 2,0l turbo diesel in patru cilindri, combinat cu o transmisie manuala in sase trepte. Echiparea diesel ofera 163 CP la 3750 rpm si un cuplu maxim de 340 Nm la 200 rpm, la un consum, in ciclu mixt, de 5,4l/100 km. Eimisiile poluante sunt de numai 139 gr/km.

Potrivit listei de dotari caracteristicilor generale ale masinii si nu in ultim rand look-ului, Peugeot RCZ Coupe este un concurent serios pentru Audi TT.

 

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.2745 :: 17.81MB