La a 19-a editie a salonului Techno Classica de la Essen, care se defasoara intre 29 martie si 1 aprilie 2007, Audi Tradition este prezent, ca de obicei, in Hala 7 cu un stand cu tema aniversara „75 de ani cu Patru Cercuri”. Audi Tradition a ales acest salon de automobile clasice si pentru a prezenta publicului trei exemplare rare din istoria motorsportului Audi, restaurate recent. Toate cele trei modele sunt din era pre-quattro. De asemenea, prezent la standul Audi este si muzeul mobil Audi Ingolstadt, muzeul August Horch Zwickau si Clubul International Audi (ACI), clubul umbrela al tuturor cluburilor Audi si cluburilor marcilor predecesoare.
Istoria marcii Audi este una dintre cele mai diverse din istoria automobilului. In 1932, cele patru marci
Audi, DKW, Horch si Wanderer s-au unit pentru a forma Auto Union AG,
care avea ca simbol al companiei cele patru cercuri. Aceasta uniune a
facut din Auto Union al doilea constructor din Germania ca marime in
1930. Portofoliul mare de marci sinonim cu cele patru cercuri la acea
vreme este reprezentat la Essen de urmatoarele exponate: exclusivul
Horch 670 Sport Cabriolet (poza2) cu motor cu 12 cilindri (120 CP la
3.200 rpm) din 1932, micul DKW F5 Roadster (20 CP la 3.500 rpm) din
1937, sportivul si elegantul Wanderer W 25 K Roadster (85 CP la 4.000
rpm) din 1938, precum si cel mai bine vandut model din 1939, Audi 920
Cabriolet cu motor cu 6 cilindri in linie (75 CP la 3.000 rpm). Pentru
a reaminti si zilele de glorie ale motocicletelor DKW, este expus si un
DKW UL 700 cu atas din 1936, modelul care in acel an a castigat
Campionatul German pentru ca apoi, in 1937, sa castige atat Campionatul
German, cat si cel European.
La a 19-a editie Techno Classica, Audi Tradition expune si trei
raritati din lumea motorsportului, care preced epoca cand Audi quattro
a revolutionat lumea raliurilor: castigatorul editiei 1954 a
Campionatului European de Raliuri, editia „Rallye Monte Carlo” a
modelului DKW 3=6 Sonderklasse F 91 (poza3), versiunea de raliu a
modelului Audi 80 GLE de grupa 2 din 1979 si Audi 80 GLE, castigatorul
editiei 1980 a Campionatului European de Turisme.
In 1953, Auto Union GmbH a prezentat pentru prima data noul DKW
3=6 Sonderklasse F 91 (34 CP la 4.000 rpm) la Salonul Auto de la
Frankfurt. Cu un motor in doi timpi cu trei cilindri, noul model a
devenit extrem de popular in Germania, 72.600 de exemplare fiind
vandute, in diverse versiuni de caroserie, intre 1953 si 1955. Dupa o
serie de victorii, inclusiv castigarea clasei sale in Raliul Monte
Carlo, sezonul de debut in motorsport a avut parte de un final
senzational, pilotii DKW Walter Schlüter, Gustav Menz si Heinz Meier
reusind sa ocupe primele trei locuri pentru DKW Sonderklasse in editia
1954 a Campionatului European pentru Masini de Productie. Exemplarele
care alergau in raliurile din 1954 era similare cu modelele de
productie, ceea ce dovedeste potentialul pe care il avea acest model.
Acelasi model, DKW Sonderklasse cu trei cilindri s-a bucurat de succes
si in cea mai prestigioasa cursa de distanta din Europa, Mille Miglia,
in 1954 si 1955, unde a terminat pe primul loc in clasa sub 1.000 cmc,
cucerind astfel „Coppa argento grandissima”. Editia „Rallye Monte
Carlo” pe care Audi Tradition o expune la Essen a fost reconstruita de
specialistii de la “”Oldtimer Klassik”, din Hradec Kralove, din
Republica Ceha, folosind documente originale din departamentul
motorsport Auto Union.
In 1979, Audi a concurat in 10 etape de raliu din Campionatul European
si cel Mondial cu a doua generatie a modelului Audi 80 GLE rally.
Motorul de 1.600 cmc de sub capota transmitea 160 CP la 7.600 rpm catre
puntea fata si atingea o viteza maxima de 205 km/h. Versiunea de raliu
expusa la Techno Classica a modelului Audi 80 este varianta de uzina
pilotata de Harald Demuth si Freddy Kottulinsky in raliurile europene
si mondiale. Acest predecesor al epocii de glorie in raliuri a fost
restaurat de sms engineering GmbH din Cadolzburg, Germania, aceeasi
companie care a lucrat impreuna cu Audi la masinile de curse in 1979.
Un alt Audi care si-a facut un nume in lumea motorsportului si care
poate fi admirat la Essen este versiunea de circuit a modelului Audi 80
GLE din 1980, pilotata de Hans Joachim Nowak si Willi Bergmeister in
Campionatul European de Turisme. Acest exemplar este bazat pe o
caroserie originala construita special pentru cursele pe circuit la
uzinele Audi de la Ingolstadt. Reconstructia a fost facuta de Astec
GmbH din Forchheim, Germania. Motorul de 1.600 cmc dezvolta 194 CP
transmisi prin puntea fata, putere suficienta pentru o viteza de top de
230 km/h. Desi masinile Audi de circuit erau pilotate doar de piloti
privati, echipele de succes Bergmeister/Nowak si Seikel/Trint s-au
bucurat de suport oficial. Dupa ce au terminat pe locul doi in 1979, au
reusit sa castige editia 1980, reusind sa aduca primul titlu european
pentru Audi in campionatul de turisme.
Pentru colectionarii de raritati automobilistice, Audi Tradition va
oferi o gama variata de articole de colectie si modele la scara
exclusive ce poarta marcile Audi, DKW, Horch, Wanderer, Auto Union si
NSU. Vizitatorii acestei editii a salonului de la Essen au ocazia sa
cumpere o editie limitata la scara 1:87 a modelului DKW 3=6 "Rallye
Monte Carlo".
Cele patru cercuri din logo-ul Audi simbolizeaza marcile Audi, DKW,
Horch si Wanderer, care s-au unit sub umbrela Auto Union. Auto Union a
fuzionat apoi cu NSU in 1969 si a adus numeroase contributii la
dezvoltarea automobilului. AUDI AG s-a format din Audi NSU Auto Union
AG in 1985. Impreuna cu cele doua companii traditionale Auto Union GmbH
si NSU GmbH, Audi Tradition pastreaza si prezinta istoria diversa a
marcii Audi. Muzeul mobil Audi de la Audi Forum Ingolstadt este deschid
de luni pana duminica, de la 9 am la 6 pm.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!