No SSO cookie

Audi a primit Premiul EuroCarBody 2006

voteaza
(0/ 0)
Audi a primit Premiul EuroCarBody 2006
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Distinctie pentru conceptul inovator al caroseriei TT

 
 
1.jpg
Progres prin Tehnologie: Audi este castigatorul Premiului EuroCarBody decernat de Automotive Circle International pentru conceptul inovator al caroseriei de la Audi TT. Modelul coupé sport s-a impus in fata altor 13 automobile din lumea intreaga. Marca din Ingolstadt a dezvoltat tehnologia revolutionara Audi Space Frame (ASF) la inceputul anilor '90 pentru modelul Audi A8. Caroseria noului TT reprezinta prima punere in practica a tehnologiei ASF cu o constructie hibrid, ce a presupus o compozitie complicata de aluminiu si otel.
Acest premiu este un omagiu adus muncii cercetatorilor Audi care au adus o noua dovada impresionanta - caroseria noului model TT - a modului in care Audi este lider in acest domeniu. In tehnologia ASF, structura de sustinere a caroserie este compusa din sectiuni de aluminiu presat si mulaje matritate, cu panouri de aluminiu ce formeaza o conexiune exacta si are rolul de a sustine sarcina in cadrul acestei structuri. Componentele ASF variaza ca forma, iar sectiunile transversale difera in functie de rolul lor - asemenea oaselor din structura scheletului uman, ele sunt facute pentru a-si indeplini rolul cat mai bine posibil, in timp ce au o greutate minim posibila.
La noul TT, Audi a dezvoltat si mai mult tehnologia ASF si a adaugat otel ultrarezistent la aliaj. Din totalul greutatii, aluminiu reprezinta 69%. Componentele de otel sunt folosite la asamblarea partii posterioare a planseului. Portierele si pragurile sunt facute tot din otel. Acesta ofera o distributie optima a incarcatuii pe cele doua axe, ceea ce confera o manevrabilitate sporita.
Caroseria modelului TT cantareste 206 kg, din care 140 kg este aluminiu si 66 kg reprezinta. O structura compusa in totalitate din otel ar fi fost cu 48% mai grea. Componentele de aluminiu ale caroseriei realizata dupa tehnologia ASF sunt compuse din panouri (63 kg), mulaje (45 kg) si sectiuni presate (32 kg).
Noua forma a caroseriei ASF dezvoltata pentru Audi TT are calitatea de a fi perfecta pentru o masina sport. Rigiditatea la torsiune statica a modelului Coupé este cu aproximativ 50 procente mai mare decat la generatia anterioara. La modelul Roadster, saltul este unul incredibil: 128%.
Extrem de elastice, componentele mulate au fost utilizate in zone supuse unor forte locale mari si unde se cere multifunctionalitate. Un prim exemplu este imbinarea montantului A - aceasta este o componenta de inalta tehnologie care imbina membrul longitudinal, pragul, montantul A si traversa parbrizului.
Audi a profitat de exprienta vasta atunci cand a fost vorba de imbinarea componentelor de aluminiu cu cele de otel. Acest procedeu se poat face in mai maulte moduri - nituire fortata, tintuire si inlantuire. A patra tehnologie de imbinare a fostr adaugata acestei liste: suruburi autopenetrante, introduse de roboti, topesc suprafata componentelor ca rezultat al frecarii pe car o produc, ceea ce face ca ele sa patrunda complet in material si astfel formeaza o legatura exacta cu acesta. Un alt concept inovator utilizat la noul TT este imbinarea la rece care este produsa intre acoperis si partea laterala in timpul sudurii cu laser.
Aceasta tehnica sporeste confortul in timpul calatoriei prin reducerea vibratiilor. Sunt necesare numai cateva cicluri de simulare pe computer pentru a ajunge la structura care elimina vibratia initiala si evita directiile de transmitere.
De asemenea, noul TT nu lasa loc nici unui fel de compromisuri cand vine vorba de siguranta in cazul unui impact. Este pentru a doua oara cand Audi a primit ravnitul premiu. In 2003, distinctia pentru cea mai prestigioasa inovatie europeana in materie de caroserii a revenit modelului Audi A8. Tehnologia ASF a fost implementata si la caroseria modelului A8.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1627 :: 18.66MB