No SSO cookie

APIA sustine existenta taxei auto ca instrument de protectie a mediului

voteaza
(0/ 0)
APIA sustine existenta taxei auto ca instrument de protectie a mediului
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile APIA) din Romania apreciaza drept justa cresterea taxei pentru autoturismele noi si introducerea nei taxe si pentru cele rulate, insa afirma ca pentru masinile cu norme de poluare mai permisive, taxa trebuie sa fie mai mare, se arata intr-un comunicat APIA.

 
 
APIA sustine intinerirea parcului auto national, acest fapt fiind, mai ales in Europa, un obiectiv prioritar.

Avand drept exemplu situatia din Polonia si Bulgaria, in care cea mai mare parte a vehiculelor intrate in parcul auto in ultimul an au avut peste 10 ani, reprezentantii asociatiei considera ca Romania este indreptatita sa promoveze masuri de natura sa sprijine realizarea obiectivelor de mediu agreate la nivelul Uniunii Europene. Principalele instrumente pentru promovarea obiectivelor de mediu sunt, conform APIA, programul de innoire a parcului auto (prima de casare) si taxa de prima inmatriculare(taxa auto).

'Un alt aspect important este faptul ca avem o industrie auto competitiva, care este capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare, iar acest lucru trebuie, de asemenea, sa fie incurajat prin toate mijloacele posibile. Facem aceasta afirmatie avand in vedere contributia industriei auto la dezvoltarea si stabilitatea economiei romanesti printr-o cifra de afaceri totala de peste 10 miliarde euro, exporturi de aproximativ trei miliarde euro, dar mai ales posibila crestere a productiei de la peste 240.000 de automobile in 2007, la circa 700.000 unitati in 2010 (Pitesti si Craiova), fapt ce ar putea dubla rezultatele bune din 2008', apreciaza reprezentantii APIA.

Asociatia mentioneaza ca taxa auto este un subiect care tine de realitati obiective ce nu pot fi ignorate, precum cresterea productiei in industria de automobile, cu impact imediat asupra numarului de locuri de munca din sectorul auto, si protectia mediul inconjurator.

APIA considera ca in contextul actual, clasei politice din Romania ii revine o mare responsabilitate fata de realizarea in domeniul auto a unei politici sectoriale coerente, care sa sutina pe termen mediu si lung interesul national, simultan cu atingerea unor obiective de mediu, absolut necesare in calitate de stat membru al UE.

Guvernul a decis, miercuri, sa amane aprobarea modificarilor convenite cu Comisia Europeana referitoare la taxa auto pana la discutarea cu liderii partidelor parlamentare a necesitatii acestei taxe pentru protectia mediului, a declarat ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

Noua formula a taxei de prima inmatriculare auto (taxa de poluare auto) ar trebui sa intre in vigoare la 1 iulie 2008, dupa ce va trece si prin Parlament. Potrivit ministrului de resort, tot dupa aprobarea in Parlament a taxei de poluare auto, Comisia Europeana va opri procedura de incalcare a tratatului de aderare (infringement) deschisa la adresa Romaniei.

Noua modalitate de calcul a taxei include capacitatea cilindrica a masinii, vechimea acesteia si normele de poluare Euro.

Pentru un autoturism Euro 4, cu motor de 1.600 centimetri cubi nou, taxa creste de 2,6 ori, de la 183 euro la 480 euro, in cazul autoturismelor noi. Pentru autoturismele Euro 4 de 1.600 cmc cu o vechime de 1-2 ani, taxa creste de 1,16 ori, de la 324 la 379 euro, iar pentru autoturismele Euro 4, de 1.600 cmc, cu o vechime de circa trei ani, taxa scade de la 375 euro la 345 euro.

Pentru autoturismele Euro 4, cu motor de 2.000 cmc, taxa inregistreaza aproape o dublare, de la 535 euro, la 1.000 euro pentru masinile noi. Pentru autoturismele mai vechi de un an taxa scade de la 945 de euro la 790 euro, pentru cele cu varste cuprinse intre 1-2 ani, si de la 1.094 euro la 720 euro pentru cele de circa trei ani.

Pentru autoturismele Euro 4, cu motoare de peste 3.000 cmc, taxa creste de 1,77 ori, de la 1.606 euro la 2.850 euro, pentru cele noi. Pentru autoturismele mai vechi de un an, taxa scade de la 2.835 euro, la 2.251 euro, iar pentru cele cu o vechime de trei ani taxa scade de la 3.284 euro la 2.052 euro.

Pentru autoturismele Euro 3, noi, cu motor de 1.600 cmc, taxa creste de 2,61 ori, de la 612 euro, la 1.600 euro. Pentr autovehiculele cu varste cuprinse intre 2-3 ani, taxa va scadea de la 1.251 euro de la 1.152 euro, pentru cele cu o vechime de 5-6 ani taxa se va reduce de la 1.140 euro la 912 euro, iar pentru cu varste cuprinse intre 7-8 ani de la 1.144 euro la 720 euro.

Pentru masinile Euro 3 cu motor de 2.000 cmc, noi, taxa va creste de 3,26 ori, de la 918 euro la 3.000 euro, iar pentru cele cu o vechime de 2-3 ani, taxa va creste de la 1.876 euro la 2.160 euro. In schimb pentru cele cuprinse intre 7-8 ani, taxa scade de la 1.717 euro la 1.350 euro.

Pentru autovehiculele Euro 3 cu capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, noi, taxa va creste de 3,32 ori, de la 2.524 euro, la 8.400 euro. Pentru cele de 3-4 ani, taxa va fi de 5.628 euro, iar pentru cele de 5-6 ani, taxa va fi de 4.788 euro. In schimb, pentru autovehiculele cu varsta de circa 7-8 ani, taxa va scadea de la 4.722 euro, la 3.780 euro.

Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 2 si capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa va scadea, in unele cazuri, de aproape patru ori, de la 2.964 euro, la 2.182 euro, pentru cele cu o vechime de 4-5 ani (1,35 ori), respectiv de la 2.976 euro la 1.584 euro (1,86 ori), pentru cele cu o vechime de 7-8 ani.

Pentru cele cu Euro 2 si motor de 2.000 cmc, de 4-5 ani, taxa va creste usor de la 3.990 euro la 4.092 euro, in schimb va scadea cea pentru autoturismele de pana la 12 ani.

Pentru masinile Euro 2 cu motor de peste 3.000 cmc, cu varste circa 4-5 ani, taxa va creste de la 6.840 euro la 11.532 euro, pentru cele cu varste cuprinse intre 7-8 ani, taxa va creste de la 6.868 euro, la 8.370 euro. Pentru autovehiculele intre 9-10 ani, taxa va scadea de la 6.868 euro la 6.324 euro, pentru cele de 10-11 ani taxa va fi de 5.022 euro, iar pentru cele cu o vechime de 11-12 ani, taxa va fi de 3.906.

Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 1 si motor de 1.600 euro, cu o vechime de 7-8 ani, taxa va scadea de la 4.121 euro la 2.376 euro (de 1,73 euro), pentru cele cu o vechime de 9-10 ani, taxa va scadea la 1.795 euro (de 2,29 ori), pentru cele de 11-12 ani, taxa se va diminua la 1.108 euro (de 3,71 ori), iar pentru cele de 14-15 ani, taxa va scadea la 369 euro (de 11,16 ori).

Pentru masinile Euro 1 cu capacitate cilindrica de 2.000 euro, taxa scade de la 5.151 euro la 4.410 euro pentru cele nu o vechime de 7-8 ani ( de 1,68 ori), la 3.332 euro pentru cele cu o vechime de 9-10 ani (de 1,54 ori), la 2.646 euro (de 1,94 ori), la 686 euro pentru cele cu o vechime de 14-15 ani (de peste sapte ori).

Pentru autovehiculele Euro 1 cu capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, taxa va creste de la 7.727 euro la 12.690 euro, pentru cele cu o vechime de 7-8 ani, respectiv la 9.588 euro, pentru cele cu varsta cuprinsa intre 9-10 ani, in schimb va scadea taxa pentru cele cu varste cuprinse intre 10-11 ani, la 7.614 euro.

Pentru autoturismele cu varste cuprinse intre 14-15 ani, taxa va scadea de 3,9 ori, de la 7.727 euro, la 1.974 euro.

Pentru autovehiculele non euro, cu varste mai mari de 15 ani, cu capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa va scadea 7,15 ori, de la 4.579 euro la 640 euro, pentru cele cu motor de 2.000 cmc, taxa va scadea de 4,77 ori, de la 5.724 euro, la 1.200 euro, iar pentru cele cu motor mai mare de 3.000 cmc, taxa va scadea de 2,48 ori, de la 8.586 euro, la 3.450 euro.

 

Cuvinte cheie:
APIA |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

Cred ca o lege asa ar trebui data ptr a sprijini producatorii , dar forma in care a fost data si modul in care vor sa o aplice de urgenta e cel mai prost mod posibil . Sunt o gramada de romani care deja au platit si au adus masini deci eur a plecat din tara si masinile sunt in tara . Ce se va intampla cu aceste, se vor umple parcarile cu masini neimatriculate neinregistrate care nu vor aduce nici un venit la buget. In loc sa permita ca ceea ce a fost adus in tara sa fie inamtriculat cu vechea taxa si tot ceea ce se va mai aduce sa li se impuna noua taxa ei mizeaza ca oamenii vor plati noua taxa ceea ce nu se va intampla ca e aberanta . In plus cei care au luat deja masinile nu mai au cu ce sa ia una noua deci nici o sansa sa deblocheze vanzarile de masini noi cu acestia. In concluzie Gurvenul si-a taiat singur sursa de venit reprezentant impozite si taxe pe masinile care sunt aduse deja in tara, si lasa ca parcarile din romania sa fie pline de masini cu numere provizorii care pas cu pas nu vor mai putea circula . BRAVO INCA O ORDONANTA GADITA CU PICIOARELE Cu stima

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2130 :: 22.1MB