No SSO cookie

Anvelopa potrivita, pentru anotimpul potrivit

voteaza
(0/ 0)
Anvelopa potrivita, pentru anotimpul potrivit
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Chiar daca v-au adus numeroase satisfactii in timpul verii prin performantele oferite automobilului si nivelul redus de zgomot, e bine sa stiti ca anvelopele de vara nu vor face fata la fel de bine in conditiile de drum din sezonul rece.

 
 
[poza1s] Motivele sint foarte simple: cauciucul din compozitia unei anvelope de vara se intareste si devine rigid la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius, ceea ce scade puterea de tractiune si aderenta la carosabil. In plus, anvelopele de vara au santuri mult mai putin adinci decit cele de iarna ceea ce afecteaza puternic tractiunea si aderenta pe carosabil acoperit cu zapada. De aceea este indicat sa inlocuiti din timp anvelopele de vara cu un set de anvelope de iarna, principalul beneficiu devenind acum siguranta.
Anvelopele de iarna, cu profil special, ofera o siguranta mai mare la rularea pe mizga si zapada, pe suprafete de rulare uscate sau umede, datorita suprafetei de contact mai late, numarului mare de lamele, precum si structurii imbunatatite a benzii de rulare alcatuita din blocuri lamelare. Stabilitatea este mai mare si se realizeaza o mai buna repartizare a presiunii datorita sectiunilor transversale mici, iar frinarea se realizeaza in conditii de siguranta mai mare, distanta de frinare fiind mult redusa.
[poza2d] Pentru ca de ele depinde siguranta dumneavoastra, anvelopelor trebuie sa li se acorde atentie sporita si pe timp de iarna. Nicolae Boroghina, Sales Manager Dunlop Tires, va sfatuieste cum sa fiti siguri ca anvelopele dumneavoastra sint in stare buna.
1. Examinati anvelopele la intervale regulate si asigurati-va ca nu au aparut avarii in peretii laterali sau in carcasa. Imbatrinirea cauciucului este un proces natural, parametrii de elasticitate si aderenta modificindu-se de-a lungul timpului. Anvelopele a caror vechime depaseste 6 ani trebuie verificate de un expert.
2. O depozitare corecta este un mod important de a prelungi durata de viata a anvelopei. Asigurati-va ca anvelopele sint depozitate la temperatura scazuta intr-o camera uscata si intunecoasa. Cereti sfaturi furnizorului dumneavoastra pentru depozitarea corecta a anvelopelor.
3. Adincimea profilului este un alt element extrem de important pentru siguranta dumneavoastra. O adincime inadecvata a profilului poate avea ca efect dublarea distantei de frinare, cu precadere pe carosabil umed. Pentru siguranta dumneavoastra recomandam o adincime de cel putin 3 mm, care va va ajuta sa inlaturati riscul acvaplanarii.
[poza3s] 4. Anvelopele potrivite pentru sezonul potrivit. Anvelopele de iarna cu banda de rulare lata au avantajul unei stabilitati deosebit de bune la viteze de rulare mari. Volumul crescut al vinzarilor dovedeste faptul ca tot mai multi soferi solicita si pentru iarna anvelope late, sigure la viteze de rulare mari. Dunlop aduce solutia oferind anvelopele late de iarna in versiunea "V", ce permit atingerea vitezelor de pina la 240 km/ora.
De asemenea, la o frinare rapida, trebuie sa tineti cont de capacitatile masinii dumneavoastra, si mai ales de sistemul de frinare disponibil al vehiculului pe care il conduceti.
Astfel, la autovehiculele fara sistem ABS se frineaza usor, sistematic, calcind in acelasi timp ambreiajul. Daca rotile se blocheaza, nu se mai poate vira. Deci, nu frinati in timp ce virati! Daca masina cedeaza cu volanul blocat, calcati ambreiajul si virati in sens opus.
Daca autovehiculul este dotat cu sistem ABS, acesta va ramine stabil si cu capacitatea de virare si in cazul unei frinari bruste, chiar si pe gheata. Daca este necesara oprirea completa, se calca ambreiajul, in acelasi timp calcindu-se apasat si pedala de frina. Astfel, sistemul ABS intra in actiune, fiind simtit in pulsatiile din pedala.
[poza4d] O importanta aparte o are si marca de anvelope folosita deoarece anumite companii utilizeaza cele mai moderne tehnici de productie a pneurilor, care le confera acestora un comportament mai adecvat in functie de conditiile atmosferice.
"Pentru a conferi rezistenta la acvaplanare si o mai buna tractiune pe carosabil alunecos sau acoperit cu zapada, majoritatea constructorilor de anvelope utilizeaza acum compusi speciali pe baza de siliciu", spune Nicolae Boroghina, Sales Manager Dunlop Tires pentru Romania.
In egala masura cu structura sa, si design-ul benzii de rulare joaca un rol important in obtinerea acelor calitati specifice anvelopelor de iarna. "Pentru o aderenta optima pe carosabil umed, pe mizga sau zapada Dunlop a dezvoltat un profil directional, in forma de V al benzii de rulare", spune Nicolae Boroghina.
Datorita procentului mare de siliciu si noului proces de realizare a amestecului din compozitia anvelopei, Dunlop a reusit sa optimizeze aderenta pe suprafete umede precum si pe zapada sau gheata odata cu anvelopa de iarna SP Winter Sport M3. Aceasta anvelopa are o rezistenta foarte buna la acvaplanare dar si o tractiune mai buna si o stabilitate directionala sporita pe zapada datorita designului directional in forma de V.
Cu speranta ca sfaturile noastre va vor fi de folos, va dorim drum bun!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2090 :: 18.67MB