No SSO cookie

Angajatii Dacia au reluat activitatea

voteaza
(0/ 0)
Angajatii Dacia au reluat activitatea
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Angajatii Societatii Automobile Dacia din Mioveni au reluat, luni dimineata, activitatea, dupa ce productia a fost oprita timp de o luna din cauza scaderii drastice a cererii pe majoritatea pietelor unde constructorul auto este prezent.

 
 
Potrivit lui Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, salariatii care au fost in somaj tehnic in aceasta perioada au fost platiti cu 85% din salariul total brut si au beneficiat de tichetele de masa, conform prevederilor contractului colectiv de munca. De asemenea, ei au primit prime de Craciun, in valoare de 450 de lei pentru fiecare angajat.

Liderul sindical a precizat ca din 11 decembrie si pana luni au fost in somaj tehnic aproximativ 10.000 din cei 12.000 de angajati ai uzinei. Restul de 2.000 de salariati care au mers la lucru in aceasta perioada sunt de la sectoarele: inginerie-proiectare, mentenanta, expeditie masini si responsabili cu reajustarea cadentei de productie, in conditiile in care patronatul a decis ca din 12 ianuarie ritmul de productie sa se reduca de la 1.360 de vehicule pe zi la 1.085.

"Situatia actuala de criza este cauzata de cresterea numarului de masini uzate care au intrat in a doua parte a anului trecut pe piata romaneasca. De aceea, marti vom organiza un miting pentru sustinerea taxei de poluare si protejarea locurilor de munca din industria auto. Solicitam membrilor de sindicat, locuitorilor municipiului Pitesti si ai orasului Mioveni si celor din localitatile limitrofe sa participe la miting. De asemenea, am invitat la sediul SC Automobile Dacia marti, la ora 14,00, membri ai Guvernului, pe presedintele Consiliului Judetean Arges, parlamentarii PSD si PDL de Arges, primarii din Pitesti si Mioveni, la o intalnire pentru gasirea de solutii", a declarat Ion Iordache.

Potrivit acestuia, la mitingul care va avea loc marti pe platoul Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni sunt asteptate sa participe peste 5.000 de persoane.

Uzina Dacia a intrerupt ultima data productia in 11 decembrie 2008, din cauza scaderii drastice a cererii pe majoritatea pietelor unde constructorul auto este prezent, patronatul si sindicatul convenind ca salariatii sa fie trimisi in somaj tehnic timp de 30 de zile, urmand sa fie platiti cu 75 la suta din salariu, iar reluarea productiei sa aiba loc in 12 ianuarie 2009.

In cursul anului 2008, Dacia a mai avut trei perioade de intrerupere a activitatii, intre 30-31 octombrie, 13-14 noiembrie si 20 noiembrie-7 decembrie, determinate si ele de situatia dificila cu care se confrunta piata auto. De asemenea, celor 620 de angajati cu contracte de munca pe perioada determinata carora in luna decembrie le-a expirat termenul de munca nu le-au mai fost prelungite angajamentele.

Directorul comercial al marcii, Jacques Daniel, a anuntat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca Dacia are stocuri normale pentru aceasta perioada de criza, la un nivel de 10.000 de unitati, si si-a propus sa mentina preturile la nivelul actual.

Vanzarile Dacia la nivel mondial au scazut cu 15,3% in ultima luna din 2008, la 18.754 unitati, dar au crescut cu 11,7% pe ansamblul anului trecut, comparativ 2007, la nivelul record de 257.594 unitati.

Exporturile Dacia au crescut in 2008 cu 34,6%, la 172.886 unitati, astfel ca doua treimi din vehiculele vandute anul trecut sub marca Dacia au fost inmatriculate in afara Romaniei.

In Romania, vanzarile Dacia au cazut cu aproape 55% in luna decembrie a anului trecut, fata de perioada similara din 2007, la putin peste 3.600 de unitati, iar pe parcursul intregului an 2008 livrarile au totalizat 84.707 autovehicule, in coborare cu 16,7%, constructorul auto inregistrand astfel scaderi record.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1459 :: 17.79MB