No SSO cookie

Analiza: GM egaleaza Toyota in 2009

voteaza
(0/ 0)
Analiza: GM egaleaza Toyota in 2009
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Criza economica s-a dovedit a fi benefica pentru GM, care reuseste sa ajunga la nivelul de vanzari inregistrat de Toyota.

 
 

Batalia pentru podiumul industriei auto a fost data in 2009. Volkswagen, Toyota si General Motors vor ocupa primele trei pozitii in topul vanzarilor auto din 2009. Insa, ordinea pe podium a celor trei mari producatori auto este departe de a fi lamurita.

Volkswagen isi consolideaza pozitia

O analiza atenta ne trimite cu gandul la intentia Volkswagen de a depasi Toyota in 2018 si de a deveni primul producator auto din lume.
Acum cateva zile, oficialii grupului german s-au entuziasmat cand The Guardian a publicat un top al vanzarilor din primele 9 luni ale anului 2009. Volkswagen era pozitionat cu 4.4 milioane de unitati pe primul loc, in fata Toyota care avea doar 4 milioane de unitati. Astfel, VW se vedea pusa in situatia de a-si implini scopul cu 9 ani mai devreme. Insa, toata lumea s-a calmat imediat cand s-a aflat ca cifrele Toyota nu cuprindeau toate brandurile grupului nipon. S-a dovedit ca Volkswagen mai are mult pana sa ajunga Toyota.
 

Toyota, primul producator auto si in 2009

Analistul Stefan Bratzel, profesor de economie la universitatea Bergisch-Gladbach din Germania, a estimat ca Toyota va incheie anul cu 7,49 de milioane de unitati vandute, in timp ce VW va termina anul cu 6,17 milioane de unitati, departe de Toyota, dar mai mult decat suficient pentru consolidarea locului 3. In discutie a intrat si General Motors, data ca victima sigura de toti analistii in fata celor de la Toyota. Insa, marea supriza din 2009 arata ca GM poate reveni chiar in fruntea clasamentului mondial al producatorilor auto. Conform analistului Stefan Bratzel, GM ar urma sa vanda cu 65.000 de unitati mai putin decat Toyota in 2009, daca lucrurile vor evolua exact asa cum se estimeaza in prezent.
 

GM egaleaza Toyota in 2009


Diferenta ar fi extrem de mica si foarte usor de manipulat de catre cei de la GM, care ar putea face o manevra prin care sa incheie anul in fruntea industriei auto mondiale, dupa cativa ani de pauza. Revenirea GM in frunte este explicata, pe de o parte, prin cresterea inregistrata in China, unde VW si GM au lasat in urma Toyota. Mai mult, Bratzel explica revenirea GM in frunte prin declinul pietei auto americane, unde cei doi competitori au scazut, dar in cursa aceasta Toyota a pierdut mai mult decat constructorul din Detroit.

Ramane de vazut cine va termina anul 2009 in fruntea industriei auto mondiale, dar un lucru este cert: GM a ajuns in vanzari la nivelul Toyota, iar in 2010 cei doi producatori vor merge cap la cap pentru suprematia in lumea auto.

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2211 :: 17.79MB