Subaru Impreza nu mai este de mult un automobil, este deja o religie. Modelul nipon ofera celui aflat la volan ceva din sentimentul pe care il are orice pilot de raliuri. Subaru a intrat in 2008 in lumea producatorilor de automobile diesel. Masini.ro a testat prima generatie a modelului Impreza dotata cu motorul Boxer Diesel si cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte.
Principalele caracteristici ale motorului Boxer, cum ar fi nivelul
redus al vibratiilor, centrul de greutate coborat si robustetea, vin sa
concretizeze ideal conceptia care a stat la baza dezvoltarii motorului
diesel Subaru.
Tehnologia motorului boxer orizontal opus perfectionata permanent de
catre Subaru si tehnologia aspiratiei fortate dezvoltata pentru
Campionatul mondial de raliuri al FIA, au fost transpuse pe noul motor
diesel pentru a se realiza primul motor diesel orizontal opus la nivel
mondial. Distanta dintre axele cilindrilor a fost redusa, iar liniile
de cilindri din stanga si din dreapta, care sustin arborele cotit,
prezinta o constructie de inalta rezistenta, ce a permis utilizarea
unui bloc motor din aliaj de aluminiu, cu reducerea masei motorului. A
rezultat un motor diesel usor de 2.0 litri.
Fiind prima generatie a modelului Impreza diesel, sincer ma asteptam sa intalnesc un vehicul care sa nu fie foarte bine pus la punct, Urcat la valonul modelului Subaru, am uitat instant de acest gand si m-am concentrat suta la suta pe ceea ce-mi oferea modelul niponilor. Din cilindreea de 2.000 cmc a motorului diesel, Subaru ofera o putere de 150 de cai, disponibili integral la 3.600 rot/min. Asadar, fanii vitezei si ai cailor putere nu trebuie sa se chinuie prea mult pentru a scoate untul din constelatia japoneza marca Impreza. Subaru Impreza diesel reuseste de la prima apasare a pedalei de acceleratie sa ridice nivelul adrenalinei, cuplul maxim de 350 Nm fiind disponibil foarte jos, la 1.800 rot/min. Dar nu flexibilitatea motorului este principalul plus al modelului Impreza. Combinatia dintre motorul diesel cu cilindri orizontal opusi si sistemul Symmetrical AWD, dezvoltat de Subaru inca de acum 30 de ani, fac din modelul Impreza un vehicul demn de un comportament fara greseala la rulare, cu un echilibru magic si o tinuta impecabila. Cutia manuala cu 6 trepte ofera la randul ei un feeling sportiv, cursa schimbatorului fiind mica, dar usor imprecisa.
Nota sportiva este dominanta la capitolul design. Subaru Impreza este un vehicul cu garda la sol mica, cu un spoiler care impune o atitudine sport si o gura de admisie in capota, a carei prezenta reprezinta o semnatura in plus a marcii nipone. Linia designului continua cu accente sportive si in partea laterala a vehiculului sau cea posterioara. Impreza este un hatchback configurat pentru a exprima agresivitatea si sportivitate, iar versiunea diesel nu putea sa nu respecte acest statut.
Pretul de pornire al modelului Subaru Impreza diesel este de 19.300 euro fara TVA, pentru versiunea de baza. In functie de dotari, versiunea de top a modelului Impreza diesel ajunge la 21.900 euro fara TVA.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!