Lancia a revenit in forta pe piata europena cu un model modern, tanar
si ambitios. Marca premium a grupului Fiat a tinut sa fascineze
imaginatia prin designul tineresc a noului model Delta.
Cu un cuplu maxim de 400 Nm, realizabil foarte jos, la 2.000 rot/min,
cu 300 Nm disponibili la numai 1.250 rot/min, si o herghelie de cai
deja disponibili in totalitate de la 4.000 rot/min, nu putem sa fim
decat recunoscatori constructorului italian pentru o asemenea bijuterie
a mecanicii. Prea multe cuvinte nu ar fi de spus, doar ca motorul
toarce silentios, desi e un diesel, si isi arata coltii ori de cate ori
cel aflat la volan i-o cere. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu
6 trepte, care schimba precis, dar care nu beneficiaza de o atitudine
sportiva.
Odata asezat in scaunul soferului, Lancia Delta este un model de care
nu te mai poti desparti. De la interiorul cochet, pana la capacitatea
masinii, totul este o incantare. Beneficiind din plin de caii putere si
de un cuplu de invidiat, simti de la inceput placerea unui hatchback cu
valente sportive. Lancia Delta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7.9
secunde si are o viteza maxima de 220 km/h, viteza la care nu are nicio
problema sa ajunga.
Look-ul unui automobil poate fi o chestiune subiectiva, care tine de
conceptia fiecarui individ in parte. Cu Lancia Delta nu se poate vorbi
de asa ceva, este un model care exprima frumos in fiecare linie
stilistica, in fiecare unghi, la orice detaliu. Cu o grila fronatala
cromata, extrem de mare si expresiva, cu insertii de LED-uri care dau o
atitudine agresiva, cu o linie sportiva care aminteste ca Lancia a fost
regina raliurilor, hatchback-ul Delta este o incantare dupa care
fiecare pasionat de automobile poate sa viseze. La interior, in linii mari, Delta este un Bravo mai elegant si mai bine
dotat. Interiorul premium al modelului Lancia este palpabil prin
materialele de calitate folosite aici. Finisajele extrem de bine executate sunt
puse intr-o lumina pozitiva de pielea intoarsa care imbraca scaunele, de
fatetele usilor sau insertiile din inox.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!