No SSO cookie

Agora – primul autobuz urban cu podea joasa produs în România

voteaza
(0/ 0)
Agora – primul autobuz urban cu podea joasa produs în România
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cefin Holding va lansa în România un nou tip de autobuz urban cu podea joasă Agora, produs la Astra Bus din Arad, pe şasiu Irisbus cu motorizare Iveco.

 
 
Noul autobuz, aflat în curs de omologare de tip, a fost deja prezentat municipalităţilor locale şi regiilor autonome de transport, principalii clienţi ai acestui tip de produs. Pentru a face oferta cât mai atractivă, Cefin Holding a adăugat performanţelor tehnice privind transportul urban de persoane, în conformitate cu normele europene în vigoare, avantajele finanţării flexibile puse la dispoziţie de Afin România. Parteneriatul Astra Bus-Cefin Holding a început în 2002, prin construirea de minibuze Iveco Daily la Arad, din care s-au vândut deja pe piaţa internă circa 300 de microbuze. Productia s-a dezvoltat anul acesta o dată cu acordul încheiat între compania arădeana, la care Cefin Holding deţine 45,5 la sută din acţiuni, şi Irisbus, divizia de autovehicule de transport persoane a Iveco, pentru completarea autobuzelor carosate de Agora pe şasiu Irisbus. Proiectul a demarat pe fondul evoluţiei pozitive a pieţei româneşti de transport persoane, fiind preconizată, în cel mai scurt timp, dezvoltarea unui prototip de troleibuz carosat de asemenea de Agora pe şasiu Irisbus, cu echipament de înaltă tensiune furnizat de Astra. Autobuzele şi troleibuzele Agora vor fi prezentate conducerii Regiei Autonome de Transport Bucureşti şi Primăriei Municipiului Bucureşti, în contextul anunţării de către RATB a intenţiei de achiziţie de autovehicule urbane. Autobuzele şi troleibuzele Agora furnizate de Astra Bus îndeplinesc toate cerinţele europene de securitate şi confort solicitate de reglementările europene, introduse de curând şi în legislaţia românească. La calitatea de nivel european a produselor furnizate de Irisbus se adaugă valorificarea forţei de muncă autohtone, care reprezintă circa 30 la sută din preţul de vânzare al autobuzelor, respectiv 50-60 la sută din cel al troleibuzelor. De asemenea, finanţarea oferită de Afin România şi reţeaua naţională de service, care cuprinde cinci centre de service la Bucureşti, Timişoara, Galaţi, Piteşti şi Ploieşti, pusă la dispoziţie de Cefin România, completează pachetul de servicii absolut necesar achiziţiei unui produs de uz municipal. Astra Bus este deja un furnizor tradiţional al RATB, după ce, în urmă cu aproape trei ani, a început livrarea unui lot de 200 de troleibuze Ikarus, produse de asemenea pe şasiu Irisbus. Cefin România activează pe piaţa românească din 1995, fiind cel mai important dealer Iveco din România. Cu peste 350 de angajaţi, în cinci filiale şi trei birouri comerciale, Cefin România vinde anual aproape 1.600 de autovehicule comerciale noi şi second-hand. Investiţiile Cefin România în capacităţi de service şi producţie se ridică deja la 7,5 milioane de euro, urmând să fie dublate în primăvara anului viitor, o dată cu deschiderea la Bucureşti a celui mai mare centru comercial şi de service Iveco din Europa de Est, aflat în curs de construcţie. Cefin România face parte din grupul Cefin Holding, care activează în România, Italia, Ungaria şi Bulgaria. Pentru 2004, Afin România şi-a propus să dezvolte relaţiile cu municipalităţile, cu regiile de transport subordonate lor şi cu toate societăţile private româneşti care oferă servicii de transport public. Afin România face parte din grupul Afin Leasing, care activează în 15 ţări central şi est-europene, oferind trei tipuri de servicii financiare: leasing cross-border, finanţări interne acordate dealerilor Iveco şi Irisbus şi brokeraj şi asigurare. România ocupă o poziţie centrală, cu 6.000 de societăţi creditate, atât din sectorul public, cât şi în cel privat. De la înfiinţare şi până în prezent, au fost vândute vehicule în valoare de peste 130 de milioane de euro, în sistem leasing sau prin vânzare directă. Începând de anul trecut, au fost iniţiate şi servicii diversificate - finanţări pentru municipalităţi şi societăţi private de transport - şi s-a început finanţarea vehiculelor Irisbus, inclusiv cele produse la Astra Bus. Sunt finanţate atât minibuze, cât şi autocare, autobuze şi troleibuze. Astra Bus s-a înfiinţat în 1994, desprinzându-se din fosta fabrică de vagoane de la Arad. O dată cu achiziţionarea a 45,5 la sută din acţiuni de către Cefin Holding, compania s-a orientat şi spre asamblarea de minibuze, troleibuze şi, mai nou, de autobuze. Rezultatele bune înregistrate în furnizarea de troleibuze au determinat demararea producerii unui nou tip de troleibuz, care să satisfacă toate cerinţele legislaţiei în vigoare, inclusiv podeaua joasă, pentru transportul persoanelor cu handicap. În timp, nu este exclusă asimilarea mai multor ansamble şi subansamble fabricate în ţară, ceea ce va determina şi costuri mai mici ale produselor. Anul acesta, Astra Bus a produs peste 200 de minibuze, cele mai vândute versiuni fiind cele standard, de maxi-taxi, pe şasiu Iveco, cu uşa roto-translantă. Potrivit estimărilor specialiştilor în domeniu, în România nevoia de autovehicule urbane şi intercity este de circa 30.000 de autovehicule, singura problemă fiind banii necesari pentru cumpărarea acestora de către clienţi. Astra Bus ţinteşte vânzarea a circa 50 de autovehicule anual, atât pentru troleibuze, cât şi pentru autobuze. Garanţia de bază oferită este de doi ani, în timp ce garanţia anti-corozivă este de 12 ani. Irisbus este divizia de autobuze şi autocare din cadrul grupului Iveco, cu o cotă de piaţă în Europa de 25,88 la sută, înaintea altor constructori ca Neoman, Scania, Volvo, Bova sau Evobus. În segmentul autovehiculelor de peste 3,5 tone, Irisbus deţine o cotă de piaţă de 27,4 la sută, aproape la egalitate cu Evobus, cu 28,8 la sută. În 2002, Irisbus a livrat 2.060 de minibuze, 3.750 de autocare şi 10.000 de vehicule urbane.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1850 :: 22.1MB