No SSO cookie

2013, un an prost pentru segmentul supercar

voteaza
(5/ 1)
2013, un an prost pentru segmentul supercar
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Producatorii din segmentul de lux isi reduc targeturile pentru anul 2013 din cauza crizei din Zona Euro.

 
 

Brandurile premium continua sa scoata pe piata model dupa model, la intervale deja mult prea rapide in comparatie cu posibilitatile pietei auto. Anul trecut, Porsche a lansat noul 911 in patru versiuni (si mai urmeaza cateva), Bentley a dat publicului modelul Continental GTC decapotabil, in timp ce Ferrari a scos din palaria proprie cel mai rapid model construit vreodata, F12 Berlinetta, asta ca sa numim doar cativa jucatori din segment.

Mai mult, batalia din segmentul hypercar se infierbanta si mai tare, odata ce Ferrari se pregateste sa inlocuiasca modelul Enzo, Porsche sa scoata la pensie 918 Spyder, iar in urma cu doar cateva zile, McLaren a venit pe piata cu noua sa arma, P1.

Desigur, clientela acestor modele enumerate si nu numai, este una bogata, care devine pe zi ce trece si mai bogata, deci producatorii de mai sus nu ar trebui sa fie afectati de criza economica care sfasie Europa si care a lovit din plin vanzarile auto de volum, afectand serios companii ca Fiat sau Peugeot.

Insa realitatea pare sa fie cu totul alta. Toti producatorii demasini de lux se pregatesc de o reducere a vanzarilor in Europa aferente anului viitor. Astfel, cererea pentru masinile al caror pret depaseste 100.000€ este asteptata sa scada.

"Avem un produs foarte volatil", a declarat Lamborghini CEO, Stephan Winkelmann, pentru Bloomberg, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. "Cumparatorii nostri nu cumpara produsele noastre pentru ca au nevoie de un mijloc de transport, ci pentru ca doresc sa isi implineasca un vis", a adaugat acesta.
Mai mult, Winkelmann a conchis ca nu este vorba de lipsa banilor in buzunarele clientilor Lamborghini: "Chiar daca au banii necesari, daca nu este timpul potrivit, s-ar putea sa nu cumpere."

Este posibil ca seful Lamborghini sa fi vrut sa spuna ca anumiti clienti nu ar dori sa fie vazuti la volanul unui Aventador stralucitor si nou-nout in tari ca Italia, Spania, sau Grecia, unde rata somajului a atins cote record.   

Asadar, nu se pune problema ca producatorii de supercar, hypercar, sau masini de lux in general, vor incepe sa-si inchida afacerile, ci pur si simplu isi vor reajusta planurile de marketing si proiectele de investitii.

Porsche CEO Stephan Muller declarase deja ca vanzarile pentru anul 2013 s-ar putea sa fie cu 5-10% mai jos decat previziunile initiale, deci firma din Stuttgart isi va reduce atat productia, cat si investitiile, in ideea mentinerii profitabilitatii.

"In general, piata globala de vehicule ultra-luxoase este mult mai elastica decat cea a segmentului de volum, insa in momente de criza extrema este si aceasta afectata", a declarat Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse Group, pentru Bloomberg. "Producatorii de masini ultra-luxoase vor profita in anii urmatori de pe urma cresterii vanzarilor de pe pietele emergente, pe care au inceput sa le exploreze abia in ultimii cinci ani", a adaugat analistul.

Criza economica din Europa nu a afectat doar tarile sudice. In Germania, somajul a crescut in septembrie pentru a sasea luna consecutiv.

De cealalta parte, presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo a declarat ca se asteapta la vanzari record pentru 2013, datorita cresterii numarului de comenzi din SUA si China: "Pietele noastre cheie, Germania si Regatul Unit al Marii Britanii, o duc bine. Italia nu, desigur." Luca di Montezemolo a adaugat ca pentru a inlocui pierderile de pe pietele europene, Ferrari trebuie sa "pompeze" mai mult in SUA, Asia si Orientul Mijlociu, unde cererea este in continuare mare.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2150 :: 22.14MB