No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Mark Blundell, fost pilot de Formula 1

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Mark Blundell, fost pilot de Formula 1
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un exclusivitate un interviu eveniment cu fostul pilot de Formula 1 Mark Blundell, in care acesta vorbeste despre cariera sa in Marele Circ, despre situatia actuala din F1, dar si despre posibilele modificari tehnice viitoare.

 
 

Dupa ce ne-am ocupat de prezentul Formula 1, luandu-le interviuri celor doi piloti Toro Rosso, Sebastien Buemi si Jaime Alguersuari, dar si de viitorul F1, prin interviurile oferite noua de Daniel Ricciardo si de Mihai Marinescu, ne-am gandit sa ne ocupam putin si de trecutul Marelui Circ.

Si cine ar fi fost mai potrivit sa ne vorbeasca despre trecutul Formula 1, daca nu un fost pilot din Marele Circ, ajuns acum jurnalist si comentator al acestui sport? Este vorba de britanicul Mark Blundell, cel care a petrecut patru sezoane in Formula 1 si a alergat in 61 de curse, obtinand 32 de puncte si trei podiumuri. Varful carierei englezului s-a desfasurat in 1995, cand acesta a concurat pentru McLaren Mercedes, incheind sezonul pe locul zece in ierarhia pilotilor.

Blundell, ajuns acum la 45 de ani, a mai trecut prin Formula 3000, prin campionatul de Cart, dar si prin campionatul American Le Mans Series, cochetand si cu televiziunea, acolo unde bineinteles a prezentat si a comentat tot Formula 1.

Reporter: Ati concurat in Formula 1, Formula 3000, in Cart, dar si in Le Mans Series. Care este cel mai memorabil moment al carierei dumneavoastra de pilot si momentul de care sunteti cel mai mandru, privind acum retrospectiv?

Mark Blundell: Bineinteles ca Formula 1 ramane amintirea cea mai frumoasa pentru mine, avand in vedere ca este varful acestei profesii de pilot de curse si avand in vedere ca am avut oportunitatea de a alerga pentru o echipa cum este McLaren. Cu toate acestea, n-o sa pot sa uit niciodata nici castigarea cursei de 24 de ore de la Le Mans, dar nici victoriile din Statele Unite ale Americii. In plus, sunt extrem de mandru ca am reusit sa castig in acelasi sezon o cursa desfasurata pe un circuit oval, o cursa de strada si o cursa de circuit normal, lucru care s-a intamplat tot in America.

Rep.: Dupa mai mult de 15 ani petrecuti in spatele volanului, este loc pentru regret? De asemenea, a existat vreo decizie in cariera dumneavoastra pe care acum o regretati?

M.B.: Nu am niciun regret, sa faci ceea ce iubesti si sa fii platit ca profesionist este cel mai frumos lucru din lume. In privinta deciziilor pe care as fi preferat sa nu le iau totusi, exista una de acest fel. Atunci cand eram la Williams ca pilot de teste si am plecat, cu toate ca oficialii echipei isi doreau ca eu sa raman. In locul meu a venit Damon Hill, cel care a ajuns apoi titular si campion mondial cu Williams, asa ca nu pot sa nu ma gandesc ce ar fi fost daca...

Rep.: Va ganditi sa mai pilotati in competitii oficiale in viitorii ani?

M.B.: Da, de altfel am inceput deja sa ma pregatesc, am participat in cursa de 24 de ore de la Daytona, din SUA, o sa fac cu siguranta si cursa de 24 de la Spa, din Belgia, si probabil ca o sa fac cateva curse in America, in Grand Am.

Rep.: In spatele volanului sau in spatele microfonului? Unde este mai dificil si unde este mai frumos?

M.B.: Bineinteles ca in spatele volanului este mai greu din multe motive, mai ales daca te gandesti la riscurile si pericolele care te pandesc. Cu toate acestea, transmisiile live de la TV sunt si ele extrem de dure, pentru ca odata ce ai spus un lucru, acel lucru ramane spus si ajunge la urechile a milioane de oameni, fie ca are sens sau nu. De aceea, din multe puncte de vedere, emotiile sunt mai mari la TV.

Rep.: Cine credeti ca va castiga titlurile mondiale in Formula 1 in acest sezon?

M.B.: Vettel este mare favorit, cu toate ca eu consider ca Lewis Hamilton are in continuare sanse bune, cei doi fiind foarte aproape ca valoare, ca talent si ca masina. Nu trebuie neglijati in aceasta lupta nici Jenson sau Webber, ceea ce inseamna ca vom avea un sezon extrem de interesant si de disputat. In ceea ce priveste titlul constructorilor, aici lupta se da clar in doi, Red Bull si McLaren.

Rep.: Ar fi putut Robert Kubica sa se lupte in acest sezon pentru victorii de cursa sau chiar pentru titlul mondial, in cazul in care nu s-ar fi accidentat? De asemenea, care credeti ca sunt sansele polonezului sa revina in curand in Formula 1?

M.B.: Cred ca ar fi fost dificil pentru el sa cucereasca titlul, in conditiile in care ar fi trebuit sa invinga cinci piloti care sunt deja campioni mondiali. Cu toate acestea, ar fi fost sigur pe podium in multe curse, masina Renault fiind in mod clar una dintre cele mai rapide si mai valoroase din F1 in acest moment. Sper sa-l vedem pe Robert cat mai curand inapoi, pentru ca este un mare talent, dar s-ar putea sa mai dureze ceva vreme, o astfel de recuperare putand fi foarte dificila.

Rep.: Care este parerea dumneavoastra cu privire la introducerea unor motoare cu o capacitate mai mica incepand cu sezonul 2013?

M.B.: Nu sunt in masura sa vorbesc despre asta, oficialii Formula 1 stiind ce este mai bine pentru acest sport. Totusi, sper ca, in cazul in care se va hotari aceasta modificare, noile motoare sa sune bine pentru ca nu vreau sa para ca si cum s-ar plimba niste masini de cusut pe circuite.

Rep.: Care sunt cei mai talentati piloti din noul val si care dintre acestia credeti ca ar putea ajunge campion mondial in viitorul apropiat?

M.B.: Paul di Resta este de urmarit si cred ca are tot ce-i trebuie pentru a ajunge un star.

Rep.: Cat conteaza talentul, munca si sprijinul financiar in obtinerea succesului in motorsportul de astazi, din punctul dumneavoastra de vedere?

M.B.: In lumea motorsportului de astazi, pentru a ajunge sus, nu trebuie sa fii doar un pilot bun. Trebuie sa fii pilot, om de afaceri, politician si motivator, toate aceste ingrediente fiind necesare pentru a avea succes. Se poate spune chiar ca pilotajul este partea usoara in ziua de astazi!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1270 :: 22.12MB