No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Luiz Razia, pilot de rezerva al echipei Lotus

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Luiz Razia, pilot de rezerva al echipei Lotus
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va prezinta un interviu oferit in exclusivitate pentru cititorii site-ului nostru de tanarul brazilian Luiz Razia, pilot de rezerva al echipei de Formula 1 Team Lotus.

 
 

Tanarul brazilian Luiz Razia este vazut ca una dintre viitoarele stele ale automobilismului. Razia a impresionat inca de la varsta de 17 ani, atunci cand a devenit campion in Formula 3 Sud-americana, pentru ca doar patru ani mai tarziu sa fie semnat de Team Lotus ca pilot de teste.

Razia alearga in acest moment si in GP 2, acolo unde a obtinut deja o victorie de etapa in 2008 si una in 2009, in ciuda faptului ca nu a beneficiat in niciun moment de un ''material'' de cursa dintre cele mai performante.

Acum, sud-americanul de 22 de ani priveste mai sus si vorbeste intr-un interviu oferit in exclusivitate pentru masini.ro despre visul sau de a ajunge sa alerge intr-o cursa oficiala de Formula 1, dar si despre obiectivele sale in GP 2 si concurenta din cadrul echipei Lotus, acolo unde, pe langa cei doi piloti titulari, exista nu mai putin de patru piloti de teste.

Reporter: Campion in Formula 3 sud-americana, castigator de curse in Euroseries 3000, Formula 3000, GP 2 si GP 2 Asia, pilot de rezerva si de teste in Formula 1, toate acestea obtinute pana la varsta de 22 de ani. Esti multumit de modul in care a evoluat cariera ta pana acum?

Luiz Razia: Da, sunt mai mult decat satisfacut pentru ca tot ceea ce mi-am propus pana in acest moment al carierei mele am realizat. Acum, mai ramane doar sa ajung pilot oficial in Formula 1 si pot spune ca sunt un pilot implinit. Sigur, acest lucru va fi cel mai greu de realizat, dar asta nu inseamna ca nu o sa se intample mai devreme sau mai tarziu. Iar pana o sa se intample, nu-mi ramane decat sa ma gandesc ca am castigat curse si campionate peste tot pe unde am fost, lucru de care nu pot sa fiu altfel decat mandru.

Rep.: Care este cea mai draga amintire a carierei tale de pana acum si cursa de care esti cel mai mandru?

L.R.: Cred ca sunt doua curse de care sunt foarte mandru. Cursa de GP 2 din Italia, atunci cand am plecat de pe primul loc, cu Lucas di Grassi al doilea si Nico Hulkenberg al treilea si o cursa de F-3 din Brazilia, cand am urcat de pe locul 12 pana pe primul loc in conditii de ploaie in numai 25 de minute. Fantastice amandoua amintirile si probabil ca nu o sa le uit niciodata!

Rep.: Competitia este acerba la Team Lotus, cu nu mai putin de patru piloti de teste. In aceste conditii, speri sa prinzi ceva timp in antrenamentele de vineri de dinainte de curse?

L.R.: Am avut deja ocazia sa alerg in China si planurile mele sunt in mod sigur sa mai prind cateva sesiuni de antrenamente pentru a ma acomoda cat mai bine cu masinile de Formula 1.

Rep.: In cata vreme crezi ca ai putea sa prinzi un loc de pilot oficial in Formula 1?

L.R.: Cred ca daca nu o sa prind un loc anul viitor, in doua sezoane voi alerga sigur in F1.

Rep.: Care sunt obiectivele tale in acest sezon de GP2 si care sunt cei mai valorosi piloti din aceasta competitie?

L.R.: Nu am decat un obiectiv in GP2 si acela este sa fiu campion. Sezonul nu a inceput foarte bine pentru noi, dar mai este inca destul timp. Cat despre piloti, toti sunt puternici in GP2, dar eu sunt mai bun decat toti ceilalti.

Rep.: Ai concurat impotriva unor piloti precum Sergio Perez, Pastor Maldonado, Vitaly Petrov sau Kamui Kobayashi inainte ca acestia sa ajunga in Formula 1. Care dintre acestia ti se pare cel mai valoros si care crezi ca ar putea sa se lupte pentru un titlu mondial in urmatorii ani?

L.R.: Toti sunt piloti extrem de valorosi, iar faptul ca au ajuns pana aici o demonstreaza. De asemenea, oricare dintre ei s-ar putea lupta la titlu, cu conditia sa aiba la dispozitie o masina suficient de puternica. Toti m-au impresionat si au fost niste adversari foarte puternici pentru mine si sper sa ne intalnim din nou pe circuit cat de curand, in F1.

Rep.: Cat la suta din succesul de astazi al unui pilot se datoreaza talentului si cat la suta sprijinului financiar?

L.R.: Cred ca 50-50. Pentru a fi un mare campion, ai nevoie de talent, dar ai nevoie si de bani, ca si de oportunitati favorabile si mai ales de binecuvantarea lui Dumnezeu.

Rep.: Cine crezi ca va castiga titlurile mondiale ale pilotilor si constructorilor in Formula 1 in acest sezon?

L.R.: Mi-as fi dorit din tot sufletul ca Felipe Massa sa devina campion, dar acest lucru este aproape imposibil, Ferrari fiind departe de Red Bull in acest moment. Oricum, lupta este inca deschisa, oricare dintre Vettel, Hamilton, Webber, Button si Alonso avand sanse.

Rep.: Poate Team Lotus sa obtina primele puncte in Formula 1 in acest sezon?

L.R.: Da, eu cred ca da. Am progresat mult in ultima vreme si de abia astept sa luam primele puncte si sa facem o mega-sarbatoare.

Rep.: Ai avut sansa de a testa masina Lotus in Barcelona inaintea inceperii sezonului si in antrenamentele libere din China. Care sunt diferentele dintre o masina de Formula 1 si una de GP 2 si cat de mari sunt de fapt aceste diferente?

L.R.: Sunt extrem de diferite masinile de Formula 1 si cele de GP 2. Totul, de la putere, cutia de viteze, frane, control asupra masinii, totul este superior in F1. Sa pilotezi pe o masina de Formula 1 este varful in motorsport in materie de performanta. Este incredibil, nu exista cuvinte care sa descrie starea pe care o simti intr-o astfel de masina.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0809 :: 17.79MB