No SSO cookie

Masinile electrice

voteaza
(0/ 0)
Masinile electrice
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cu siguranta ceea ce reprezinta viitorul omenirii in materie de autoturisme, masinile electrice, sunt momentan doar la stadiu de "concept car", insa prin aparitia unei legislatii care se faciliteze achizitionarea lor s-ar putea sa vedem mult mai multe asemenea bubureze electrice pe sosele.

 
 

Toata lumea este constienta de necesitatea luarii unor masuri drastice de protejare a mediului si de oprire a volumului urias de emisii de gaze de sera in vederea stoparii incalzirii globale. Oricare dintre noi realizeaza acest lucru pe propria piele; e nevoie doar sa ne amintim de iernile copilariei noastre, cu ierni geroase si nameti de poveste si verile racoroase cu multe ploi.

Prin protocolul de la Kyoto din 1992, toate tarile lumii, mai putin cel mai mare poluator: S.U.A., au ratificat o serie de masuri dure pentru stoparea incalzirii globale, in principal prin reducerea emisiillor gazelor de sera, dar si protejarea fragilului strat de ozon. Urmarile s-ar fi putut vedea, daca numarul de masini nu s-ar fi dublat in acesti apropae 20 de ani, asta deoarece autovehiculele de azi europene au ajuns de la norma de poluare non Euro in 1992, la Euro 6 in 2011.

Tot de atunci, producatorii de autovehicule au inceput sa investeasca masiv in cercetare pentru inlocuirea combustibililor fosili cu alte surse alternative de energie, mai putin poluante. Evident, cea mai putin poluanta sursa de energie este cea electrica, iar daca cumva va ganditi ca este total nepoluanta, mai ganditi-va odata. Nu toate tarile din lume au potentialul hidroenergetic al Romaniei, si producerea acestei energii electrice genereaza la randul ei poluare, fie prin termocentrale, fie prin energia nucleara.
Astazi, sunt foarte putini producatori de masini care se pot lauda cu producerea unui autovehicul electric. Printre acestia, cei mai temerari par a fi japonezii, prin productia de masini hibrid, adica electic + benzina, cea mai cunoscuta masina de acest tip fiind Toyota Prius, aflata deja la a doua productie de serie. Aceasta masina are la baza mai multe concepte revolutionare pentru reducerea consumului de combustibil si implicat a emisiilor de gaze de sera. Primul consta in franarea regenerativa, care permite incarcarea bateriilor la fiecare franare. Al doilea concept este corelarea celor doua motoare: electric + clasic, in asa fel incat aceasta masina sa aiba un consum de combustibil cat mai mic ce face ca masina sa aiba un consum mediu mixt de 4%.
La noi in tara sunt putine masini hibride inmatriculate, in timp ce de masini electrice nici nu poate fi vorba. La 1 octombrie 2011, Ministerul Mediului a decis sa deschida o sesiune de finantare, prin intermediul Fondului pentru Mediu pentru programul "Rabla" pentru masini electrice. Acest lucru ar putea sa stimuleze vanzarea de masini hibrid in Romania, insa legat de cele electrice, nu cred ca este oportuna aceasta finantare. Sa nu uitam ca pentru masinile electrice, ce au o autonomie limitata, de maxim 150km, trebuie o infrastructura speciala. Daca in Europa Occidentala, putem gasi benzinarii ce au si prize speciale pentru incarcarea bateriilor descarcate ale acestor masini electrice, la noi in tara nu exista nici macar o singura asemenea facilitate.
Ramane de vazut ce ne va aduce viitorul in acest domeniu cu un potential atat de mare. Sa nu uitam ca totul indica o directie clara spre aceste masini electrice: pretul tot mai mare al benzinei, faptul ca populatia tinde sa migreze spre oras unde distantele sunt mici si pot fi acoperite cu o masina electrica, necesitatea de protejare a mediului si de reducere a emisiilor de gaze de sera.

Autor: Radu Bogdan

In final, noi cei de pe Masini.ro va invitam sa participati la concursul initiat de media-content.ro, puteti castiga un iPhone sau un iPad. CLICK pentru a merge pe pagina concursului.





 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0807 :: 22.15MB