No SSO cookie

Locul doi, o palida consolare?

voteaza
(0/ 0)
Locul doi, o palida consolare?
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza sansele fiecaruia dintre cei patru piloti din Formula 1 care mai sunt implicati in lupta pentru locul doi.

 
 

Jenson Button. Campion mondial in 2009, locul trei la general in 2004, 11 victorii, 39 de podiumuri, 7 pole-positionuri. Fernando Alonso. Campion mondial in 2005 si 2006, vicecampion mondial in 2010, 27 de victorii, 70 de podiumuri, 20 de pole-positionuri. Mark Webber. Locul trei la general in 2010, patru in 2009, sase victorii, 28 de podiumuri, noua pole-positionuri. Lewis Hamilton. Campion mondial in 2008, vicecampion mondial in 2007, 16 victorii, 40 de podiumuri si 18 pole-positionuri.

Ce-i uneste pe cei patru de mai sus? Toti sunt nascuti campioni... si toti au fost umiliti in acest sezon de cel care s-a nascut mai campion decat ei la un loc, Sebastian Vettel. Niciunul dintre cei patru nu mai are sanse, nici macar teoretice, de a deveni campion mondial in 2011, cu toate ca mai sunt cinci etape pana la finele campionatului.

Ce le-a mai ramas celor patru? Orgoliul si locul secund. Primul dupa cel mai bun. Primul invins. Sau un al doilea castigator, depinde cum privesti problema. In cele ce urmeaza vom cota sansele celor patru de a-si adjudeca aceasta pozitie, pe baza ultimelor lor rezultate, dar si a altor factori.

1. Jenson Button

Fara ca nimeni sa-si dea seama, Jenson a reusit ceea ce Fernando Alonso nu a putut sub niciun chip. I-a castigat respectul lui Lewis Hamilton si l-a facut pe acesta pilot secund McLaren. Matur, stabil, sigur pe el, Button este in cel mai bun moment al carierei sale, cu toate ca a fost si campion mondial la un moment dat, si pare marele favorit la locul secund chiar daca nu are cea mai buna masina dintre cei patru. Pe de alta parte, britanicul de 31 de ani nu se simte foarte bine in cursele de final de sezon din afara Europei, el nereusind pana acum nicio victorie in vreunul din grand prix-urile ramase din 2011.

Sanse: 40%

2. Fernando Alonso

Ibericul este singurul dintre cei patru care a avut barbatia si taria sa admita ca-si doreste locul secund, acesta fiind important pentru palmaresul lui. Alonso, cel mai ''laureat'' dintre cei patru, are un mare avantaj pe finalul acestui sezon, dar si un mare dezavantaj. Pe de o parte, se simte bine in Japonia, acolo unde a castigat de doua ori si in Coreea de Sud, unde a castigat anul trecut. Pe de alta parte, are o masina net inferioara celor McLaren si Red Bull, iar acest lucru are sanse mici sa se schimbe in urmatoarele saptamani.

Sanse: 30%

3. Mark Webber

Daca Fernando Alonso are problema masinii si avantajul orgoliului, la Webber lucrurile stau cu totul invers. Australianul are cea mai buna masina din competitie, dar pare plafonat si incapabil sa iasa din umbra trecutului si viitorului campion mondial. Fara victorie in acest sezon, veteranul de la Red Bull pare si putin obosit, atat din punct de vedere fizic, cat si psihic, ceea ce ne face sa credem ca are sanse mai degraba slabe de a termina pe doi acest campionat.

Sanse: 15%

4. Lewis Hamilton

Cine ar fi crezut acum trei ani, dupa ce Hamilton reusise un titlu de campion si unul de vicecampion in doar doua sezoane in Formula 1, ca acesta va ajunge in 2011 al cincilea pilot ca valoare din ''Marele Circ''. Lasand la o parte scuzele si pretextele, insusi arogantul britanic a recunoscut ca actualul sezon a fost cel mai slab al carierei sale. Si asemeni lui Mark Webber, acesta pare ''obosit'', plafonat si incapabil sa se ridice deasupra nivelului coechipierului sau.

Pe de alta parte, Lewis este un pilot talentat si imprevizibil si nu putem stii niciodata cand acesta ar putea lega doua, trei, patru sau chiar cinci rezultate si evolutii extraordinare.

Sanse: 15%

Una peste alta, sunt sanse mari ca lupta pentru locul secund in ierarhia pilotilor din 2011 sa se transforme intr-o chestiune de cine ''isi doreste victoria mai mult'', ca sa citam o expresie obisnuita in limbajul de lemn fotbalistic.

Cu patru oameni obisnuiti sa fie cei mai buni dintre cei mai buni (poate cu exceptia lui Webber) si care sunt la adapostul unui viitor asigurat si unui contract deja semnat, finalul acestui sezon are insa toate sansele sa se transforme intr-un final fara presiuni, fara tensiuni, fara jocuri de culise, doar cu orgolii si viteza pura. Si pana la urma nu asta ne dorim cu totii...?

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0826 :: 15.06MB