No SSO cookie

Editorial: Sa evitam tepele (episodul 2)

voteaza
(0/ 0)
Editorial: Sa evitam tepele (episodul 2)
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Maimuta Unsuroasa (Greasemonkey)- obiceiuri, habitat, evolutie, comportament

 
 

O alta practica des intalnita in minunatele ateliere specializate in repararea autoturismelor este "Lasa ca ne intelegem noi!".
Cum functioneaza? Mergi ca tot omul la mecanic. Aia scartaie, ala bate, ceva huruie, cam ce ar putea fi? Ce piese trebuie sa cumpar? Si mai ales, cand e gata si cat costa?
De regula, nu degeaba in statele anglofone li se spune "Greasemonkeys" - adica Maimute Unsuroase, ei bine, mecanicul devine aproape fratern, sau patern, dupa caz.

 

Grease_Monkey_M.jpg


"Nu va faceti probleme. Avem noi si dealerul nostru de piese, iar ca manopera, cat poate sa fie? Oricum nu gasiti lucrari de calitate si la un asemenea pret ca la noi, niciunde pe raza judetului" (sau Capitalei, dupa caz). Si ca sa-si intareasca spusele, intinde mana catre o piesa oarecare: "uitati asta nu e corect montata, cel care v-a facut lucrarea e zidar, nu mecanic auto! Cate d'astea am reparat eu dupa altii.....".
Ce trebuie facut?
1. Cereti exact lista lucrarilor care trebuie efectuate.
2. Cereti exact lista pieselor care trebuie inlocuite.
3. Cereti exact pretul total si defalcat. Cat costa manopera si cat costa piesele.
4. Cereti sa stiti exact cat timp dureaza lucrarea, altfel va treziti ca a durat 2 ani si 3 zile! (x ore de manopera!)
5. De preferat, rugati mecanicul sa se apuce de demontat si dati o fuga la cel mai apropiat magazin de piese auto, sa va procurati piesele necesare.

De ce aceste sfaturi?
Pai pentru ca:
1. Daca nu stiti din start ce trebuie facut, intotdeauna "a mai aparut ceva", sau "s-a rupt si asta domnule, era slab si uzat", etc.
2.Daca nu stiti ce trebuie inlocuit, va treziti ca s-a efectuat o lucrare capitala, cand de fapt era nevoie de schimbarea unui simplu pivot.
3. Daca nu cunoasteti cele doua tarife, va puteti trezi la final, ca manopera costa atat de scump incat piesele au fost aproape gratis, desi in pretul complet erau alte valori.
4. Daca nu aveti un calcul macar aproximativ, la final, cand pretul manoperei poate parea un picut cam mare, va puteti trezi ca la o lucrare care ar dura sa zicem 2 ore, vajnicii mecanici au robotit vreo 5! Pe care le inmultiti cu pretul orei de manopera afisate si la total, veti avea nevoie de un pahar cu apa si zahar.
5.  Evident ca orice mecanic care se respecta are dealerul sau de piese. Inconvenientul este ca la fiecare piesa, adusa din afara atelierului, isi va mai adauga un minim de 20-30%. Astfel veti fi fericitul proprietar al celor mai scumpe piese de pe piata auto!

Punctul 6
Imaginea idilica a mecanicului auto, unica in stare sa "taie" toate celelale puncte, este evident fantasmagorica. Totusi, desi nu am de gand sa o comentez, las la aprecierea dumneavoastra comentariile...

 

StuckMechanic.jpg

 







 


 






Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

ha ha ha ha h ha ha ha ha ha aia nu poate sa intre sub masina din cauza tatelor :snake: :coolhmm: :ohh: ;-) :) :cheese: :lol: :-) :-P %-P ;-P :vampire: :question:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.3184 :: 22.2MB