No SSO cookie

Declin, saturatie, sau normalitate?

voteaza
(0/ 0)
Declin, saturatie, sau normalitate?
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Piata auto europeana a ajuns la nivelul din 1993. Cea romaneasca tinde spre cel de-al XII-lea Congres!

 
 

Piata auto europeana a scazut in 2008 cu 7,8%, la 14.712.158 unitati, nivel raportat in anul 1993, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Masini (ACEA), scrie Wall-Street.

Marcile care au inregistrat cresteri in Europa in 2008 sunt Jaguar (+12,6%), Nissan (+8,8%), Smart (+7%), Dacia (+6,2%), Mazda (+2,1%), iar cele care au avut cele mai mari scaderi sunt Alfa Romeo (-29,1%), Lexus (-25,7%), Land Rover (-25,2%), Saab (-22,7%), Chrysler (-22,5%).

Iata cum cifrele vorbes si ilustreaza o stare de fapt generala. Valabilitatea pentru intreaga Europa a bilantului de mai sus, ridica noi semne de intrebare asupra coerentei, clarviziunii si echitatii guvernantilor romani.
Dupa ce anuntase ca la data de 15 ianuarie 2008, infama taxa auto va fi rediscutata si mai mult ca sigur redefinita, iata ca un nou punct de pe o ordine de zi a intrarii in normalitate, devine dintr-o data un nou punct pe lista amanarilor.
Europa se confrunta cu o criza economica, lichiditatile lipsesc, locurile de munca devin nesigure. Veniturile pe cap de familie scad, sub spectrul scumpirilor in lant. Dar revenind la sectorul auto, Europa, cea care a furnizat cufrele bilantului, nu se confrunta, cum am mai scri intr-un editorial, cu importuri de masini second-hand. Si cu toate acestea, piata auto e in scadere.
Iata de ce, scuza ca importul second handurilor falimenteaza si asa subreda economie romaneasca, nu este decat un mare fals.
In jur de 200.000 vehicule importate din tarile UE stau sa astepte o intrare in normalitate a legislativului romanesc.
200.000 de taxe (normale) de inmatriculare, 200.000 de fise de inscriere cu tot cu darile aferente la bugetul local si national, 200.000 de polite RCA, 200.000 de fise tehnice la R.A.R cu tot cu cei 80-100 RON taxa, iata unde stau ingropati banii pe care Guvernul Tariceanu i-a refuzat si pe care Guvernul Boc e prea speriat sa-i observe!
Speriat de protestele muncitorilor de la Uzinele Dacia, care nu inteleg ca o lege protectionista nu se poate da, nu inteleg ca actuala forma a taxei ii indeparteaza de cumparatori, un adevarat cerc vicios, unde nimeni pare sa nu mai observe, nicio parte a "baricadei", nu poate, sau se face ca nu poate observa cat de departe de adevar, claritate, si mai ales, de normalitate, se afla.
In acest timp, ingrasam solul bulgar cu banii europeni, trimisi afara pe cai romanesti si ne speriem de un viitor care pare sa fie mai sumbru decat ne asteptam.
Nu conteaza, poate Guvernul Boc a luat exemplul primarului Oprescu, si doreste o rapida accedere in Cartea Recordurilor, doar ca pe alta parte. Daca primarul a oferit bucurestenilor cel mai lung carnat, probabil ca Boc ne va oferi unul mai mic, dupa putinta, dar la nivel national. Si va intra in Guiness Book Of Records, ca fiind primul Guvern care in decurs de nici 2 luni de la "ungere", a fost capabil sa nege prioritatile pe care le cioplise cu dalta pe frontispiciul platformei de promisiuni electorale.
Vorba aceea nu-i degeaba: doar n-o fi atat de prost ca dupa ce a promis sa faca o a doua greseala, consecutiva: sa se si tina de cuvant?!
In ordinea prioritatilor, sau in ordinea cronologica: promisiuni- majorarea pensiilor, majorarea salariilor profesorilor, majorarea salariilor bugetarilor, reducerea taxei auto. Amanate toate.

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1350 :: 22.19MB