No SSO cookie

Dacia Duster a cucerit Europa

voteaza
(0/ 0)
Dacia Duster a cucerit Europa
Editoriale · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Conceptul romanesc a rupt gurile strainilor prezenti la Geneva, care doresc acum modelele Dacia pe strazile lor. Duster este un succes al Romaniei, este primul exemplu de realizare colectiva din '89 incoace.

 
 

EDITORIAL

 

Dacia Duster. Un nume nascut din trecutul glorios al industriei multilateral dezvoltate a comunismului romanesc. Realitatea contemporana ne invita sa ne adancim mai mult capacitatea rationala si sa ciulim mai mult urechile la adresa celor spuse in curentul celor puternici si moderni. Mai precis, Dacia Duster a reprezentat la Geneva o lovitura de imagine pentru brandul romanesc, reusind sa-i lase cu gura cascata pe jurnalistii unde industria auto se face ca este la ea acasa.

 Britanicii s-au indragostit de Duster, de Dacia

Spre exemplu, jurnalistii de la publicatia britanica Newspress s-au declarat indragostiti de conceptul romanesc, motiv pentru care ar dori sa vada modelele romanesti in insula Britanica. A fost si cazul! Adica, Sandero era programat sa-si faca aterizarea oficiala dincolo de Canalul Manecii, dar difucultatile crizei economice mondiale a incurcat planurile de la Pitesti. Britanicii se arata dezamagiti de aceasta situatie, aruncand vina asupra celui supranumit 'cost-killer', nimeni altul decat Carlos Ghosn, taticul aliantei Renault-Nissan. Fara indoiala ca britanicii ar dori sa vada versiunea de serie a conceptului Duster in ograda proprie. Duster este un nume preluat de Dacia din amintirea unei epoci triste pentru noi toti, comunismul anilor '80, care a trimis la export un automobil 4x4 produs de ARO. Dincolo de aceasta realitate pur statistica, Duster este rezultatul muncii si creatiei artistice a centrului de design Renault din Bucuresti. Nu doar britanicii s-au aratat incantati si in acelasi timp oarecum nostalgici de conceptul romanesc, intreaga presa auto din Europa de Vest si-a suflecat manecutele si a apaludat la scena deschisa Duster, exceptie facand francezii de la Caradisiac (prestigios site auto) care au batjocorit secretismul de tip sovietic de care au dat dovada oficialii standului romanesc de la Geneva.

 La Geneva, Dacia n-a uitat ca vine din Romania

Un episod izolat care suna cam asa: jurnalistii de la Caradisiac au dorit sa pozeze conceptul inainte de dezvelirea oficiala, cu o seara inaintea deschiderii salonului, dar au fost luati la fuga de oficialii Dacia . Am putea spune ca este tipic romanesc ce s-a intamplat, avem mania ingamfarii si secretizarii, ne place sa privim prin vizor decat sa indraznim sa deschidem usa relaxati si cu bun simt. Pe de o parte, sustin critica celor de la Caradisiac, intelegandu-i substratul, deoarece traiesc in tara asta si stiu cat de ipocriti si rai putem fi fara niciun rost. Nu era cazul unui tam-tam de asa anvergura, deaorece Dacia publicase deja imaginele oficiale cu prototipul Duster, de unde atata secretizare? In fine, pe de alta parte, Duster este o realizare si va ramane asa.

 Cu ce ne ajuta pe noi acest lucru?

Este adevarat ca Duster a avut un succes imens, a devenit un brand apreciat, a creat o imagine pozitiva Daciei si romanilor in general, dar cat din acest bun vom culege cu totii? Mai nimic, daca ar fi sa-mi dau o parere personala. Din start vreau sa critic televiziunile care au facut-o lata din nou si pentru un pic de senzational au dezinformat in draci. 'O vom vedea pe strada?', 'Cand va aprea pe piata?' si multe alte titluri care dovedesc o crasa lipsa de cunoastere a domeniului, pe care o pot intelege de altfel, dar ceea ce ma enerveaza este nepasarea acestor gargui ai presei, cazuti de atatea ori la examenul 'documentarii'. Duster, ca sa inteleaga toata lumea, este un prototip, un studiu de design, o fantezie, daca vreti. Elemente ale acestui concept vor fi preluate pe viitoarele modele, dar in carne si oase nu-l vom vedea niciodata. Este imposibil sa produci asa ceva. Punct.

  Sa nu se aleaga praful, adica Duster-ul!

Ceea ce imi pace la Duster nu se refera la caracteristicile lui tehnice, la designul conceput, de fapt nu are nicio legatura cu conceptul in sine, ci cu reactiile lumii la adresa lui. Pana nu demult, reuseam sa fim europeni prin realizari personale, prin oameni, cum au fost Cioran, Eliade, Hagi sau Nadia. Acum avem un sistem, avem o mandrie care poate fi culeasa din efortul colectiv, am lucrat in echipa si am facut-o excelent. Cred ca este primul exemplul de dupa '89 cand am reusit sa ne mandrim in Europa cu o realizare colectiva.

 

Sa nu se aleaga Dust-ul de victoria asta!

 

Editor: Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

nu prea cred, ca m-am uitat pe situl salonului, si nici urma de mentiune sau poze dacia, duster sau nu.

scris de Anonim

cea mai tare masina,eu zik k e mai misto fata de audiQ7 si alte gipuri e cea mai perfecata masina pt o familie.. ;-) :-) :coolsmile:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0810 :: 17.79MB