No SSO cookie

Da'de Roland Ratzenberger ati auzit...?

voteaza
(5/ 1)
Da'de Roland Ratzenberger ati auzit...?
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Toata lumea plange si a plans moartea tragica a lui Ayrton Senna, dar aproape nimeni nu aminteste de pilotul Roland Ratzenberger, cel care a decedat tot pe circuit cu doar o zi inainte de Senna.

 
 

Roland Ratzenberger a fost un om modest, muncitor, dar nu excesiv de talentat, care si-a atins idealurile si a murit pentru acestea intr-un mod destul de nespectaculos. Roland Ratzenberger a fost un pilot care a trebuit sa munceasca enorm pentru a ajunge in Formula 1.

Roland Ratzenberger a pilotat in Formula 3, in Campionatul Mondial de Turisme, in Formula 3000, in cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru ca intr-un final la 33 de ani sa ajunga in ''Marele Circ''. Mare Circ care l-a ''devorat'' la doar a treia sa cursa.

Roland Ratzenberger ar fi putut fi un erou, ar fi putut fi pilotul care sa schimbe cursul istoriei... daca ar fi fost cineva mai important decat Roland Ratzenberger. Austriacul a decedat in calificarile Marelui Premiu de la Imola din 1994, mare premiu in care a murit Ayrton Senna, cel considerat de multi cel mai valoros pilot din istoria Formula 1.

Acum ca ati aflat si voi cine a fost Roland Ratzenberger, apare intrebarea de baraj... Daca rolurile ar fi fost inversate si marele Senna ar fi murit in calificari, ar mai fi avut oare Ratzenberger ''ocazia'' sa moara? Ar mai fi avut loc cursa de la Imola daca in locul anonimului din Salzburg s-ar fi aflat perla braziliana din Sao Paulo?

Nu stiti? Pai poate stie Max Mosley, britanicul care era la acea vreme presedinte al Federatiei Internationale de Automobilism si care a continuat sa prezideze Formula 1 pana in anul de gratie 2009. Mosley, atat de laudat pentru siguranta pe care a oferit-o Formulei 1, dar care nici macar nu a avut curajul sa participe la inmormantarea lui Ayrton Senna. Chipurile pentru ca a simtit ca trebuie sa-i ofere cineva un omagiu si lui Roland Ratzenberger...

Max Mosley, cel care in 2006 a fost decorat cu Ordinul Cavalerului in Legiunea de Onoare a Frantei, cea mai importanta decoratie franceza pentru realizari in viata civila sau militara. Puteti sa ghiciti pentru ce a primit aceasta distinctie? Exact! Pentru ''contributia sa in dezvoltarea sigurantei in motorsport''.

Cat valoreaza o viata de om, domnul Mosley? Si inca o intrebare de incheiere... Daca dupa Roland Ratzenberger, ar fi murit in cursa sa zicem Pedro Lamy sau Olivier Beretta, tot atat de importanta ar fi devenit siguranta pilotilor in Formula 1? Sau a trebuit sa moara un campion pentru a se face ceva in ''Marele Circ''?

Roland Ratzenberger a murit in timp ce facea ceea ce-i placea cel mai mult. Ratzenberger a ajuns sa faca ceea ce-i placea cel mai mult dupa ani si ani de munca... Cu toate acestea, Roland Ratzenberger e un nume uitat de istorie, un nume pe care il gasesti cu greu in articolul de Wikipedia despre moartea lui Ayrton Senna, un nume care nu inseamna mare lucru pentru mai nimeni... Dar un nume care ar fi putut modifica istoria daca Formula 1 nu ar fi fost dintotdeauna si nu ar fi in continuare terenul de joaca al unor baieti care s-au dat cu masinutele din copilarie si care au ajuns sa castige multe milioane de dolari din datul cu masinutele al unor alti baieti care isi nesocotesc viata pentru ''entertainment''.

Iar celor care isi creeaza falsa iluzia ca astazi criteriile de siguranta si de securitate din Formula 1 si din motorsport in general fac imposibila varsarea de sange pe un circuit, le spun sa aiba rabdare. Si sa caute pe Google numele lui Henry Surtees, un alt Roland Ratzenberger care a murit degeaba...

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7284 :: 22.19MB