No SSO cookie

Biografii celebre: Ferdinand Porsche

voteaza
(0/ 0)
Biografii celebre: Ferdinand Porsche
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ferdinand Porsche este considerat de unii cea mai mare personalitate din lumea automobilismului.

 
 

Istoria Porsche incepe la 3 septembrie 1875 in Maffersdorf, Boemia. In aceasta zi se naste Ferdinand Porsche, al treilea copil al lui Anton Porsche si al sotiei sale, Anna.

 

La momentul inventiei automobilului, Ferdinand Porsche are 11 ani. Ferdinand este interesat in special de electricitate. La 13 ani instaleaza o sonerie electrica si la 16 ani asigura iluminatul electric in casa  parinteasca. in 1893 isi incepe cariera profesionala la concernul de uzine electrice Bella Egger & Co. din Viena. Patru ani mai tarziu, talentatul Porsche ocupa deja pozitia de sef al atelierului de testare a electromotoarelor, iar la putin timp dupa aceea il regasim in pozitia de asistent al directorului de  intreprindere. Cu putin timp inainte de sfarsitul secolului, Ferdinand Porsche intra in serviciul furnizorului oficial al curtii regale, Jacob Lohner. Aici, Porsche proiecteaza primul sau autovehicul cu motor inglobat in butucul rotilor care, sub numele de Löhner-Porsche, atrage atentia publicului la expozitia mondiala de la Paris. Pe acest autovehicul se puteau monta motoare pe toate cele patru roti; prin urmare, poate fi considerat primul autovehicul cu tractiune integrala din lume. Un principiu, de altfel, pe care NASA il va utiliza 70 de ani mai tarziu la constructia vehiculului selenar. In 1902, Ferdinand Porsche piloteaza la parada regala organizata de arhiducele Franz-Ferdinand un  autovehicul Lohner-Porsche construit chiar de el.

 


In 1903, Ferdinand Porsche se insoara si in urmatorul an se naste fiica sa, Louise. Ferdinand Porsche se muta in Wiener Neustadt unde, in urmatorii 17 ani, influenteaza istoria marelui producator de autovehicule austriac, Austro-Daimler. In 1909 se naste Ferdinand fiul, cunoscut si cu numele de Ferry. La Austro-Daimler, Ferdinand construieste automobile si un motor de avion in sase cilindri dezvoltand 100 CP, pentru care Universitatea Tehnica Viena ii acorda titlul de doctor Honoris Causa.

 

La Austro-Daimler, Ferdinand Porsche construieste si autovehicule hibrid cu propulsor electric si benzina. Ferdinand Porsche este si un pilot pasionat. Chiar la inceputul secolului reuseste un timp record in cursa alpina de la Semmering pe un autovehicul Löhner-Porsche, insa cel mai mare succes al sau din sportul cu motor este realizat in 1910. In acest an, Ferdinand Porsche castiga cursa Prinz Heinrich, cea mai importanta competitie a timpului sau, pe un autovehicul Austro-Daimler echipat cu o caroserie Torpedo revolutionara, aerodinamica. In timpul primului razboi mondial productia Austro-Daimler inceteaza. Porsche construieste pentru armata austriaca asa-numitul tren militar de teren cu propulsie electrica si pe benzina, ce se putea deplasa atat pe sosea, cat si pe sine.
Insa concomitent, Porsche lucreaza la un motor de capacitate mare cu sase cilindri in linie si la propulsoare cu 12 cilindri in V, ce dezvolta pana la 400 CP. Dupa razboi, Ferdinand Porsche construieste primul autovehicul sport cu doua locuri, modelul Sascha, ce castiga renumita cursa de la Targa Florio. In 1923, Ferdinand Porsche se muta in Germania, la Stuttgart, ocupand postul de director tehnic in cadrul companiei Daimler. Acolo se fabrica sub directa sa conducere camioane, motoare de avion si renumitele  autovehicule sport, modelele S, SS si SSK.

 

Odata cu fuzionarea firmelor Benz si Daimler sub titulatura Daimler-Benz AG, Ferdinand Porsche nu isi mai prelungeste contractul, se intoarce in Austria si preia conducerea uzinelor Steyr, cea mai mare fabrica de automobile din Austria acelor vremuri.  In 1928 fiica sa, Louise, se marita cu avocatul vienez Dr. Anton Piëch. Ferry Porsche studiaza in acest timp la o scoala privata si isi desavarseste cunostintele tehnice la uzinele Steyr. In urma crizei economice, banca privata a uzinelor Steyr intra in faliment. Din cauza barierelor impuse in dezvoltare ulterior, Ferdinand Porsche paraseste uzinele Steyr, se intoarce in Stuttgart si infiinteaza in 1931 propriul birou de proiectare.

 

Tanarul Ferry Porsche lucreaza deja in uzina Dr. Ing. h.c. F. Porsche Konstruktionen GesmbH. Aici Porsche proiecteaza aparate tehnice variate, de la suflante si turbine, pana la motoare si prototipuri pentru cei mai diversi fabricanti de autovehicule: Wanderer, Zündapp si NSU. In aceasta perioada Ferdinand Porsche primeste si oferta de a deveni director general de dezvoltare al industriei automobilistice in Uniunea Sovietica. Porsche respinge insa oferta. In 1933 Porsche construieste pentru Auto Union legendarele Sageti arginti (Silberpfeile) cu faimosul motor in 16 cilindri amplasat central, ce avea sa devina o referinta pentru timpul sau si va sta la baza monopostului de Formula 1 modern.

 

La 22 iunie 1934, Ferdinand Porsche primeste de la 'Asociatia Industriei de Constructie a Autovehiculelor din Germania' - RDA, comanda pentru proiectarea unei masini populare, un automobil  accesibil pentru fiecare. Primele prototipuri ale acestui autovehicul sunt fabricate la inceput in propriul garaj din Stuttgart. Ferry Porsche este insarcinat cu testarea masinii si parcurge in premiera cateva mii de kilometri la bordul acesteia. Marile curse de testare incep insa abia in anul 1936 sub supravegherea RDA. In acelasi an, Ferdinand Porsche intreprinde o excursie in SUA, unde studiaza fabricarea autovehiculelor in serie. In 1937, Ferdinand Porsche este cooptat in pozitia de director general pentru tehnica si planificare in societatea de constructie a modelului Volkswagen. La 26 mai 1938 are loc inaugurarea santierului de constructie al uzinelor Volkswagen, iar Volkswagen devine 'KdF-Wagen'. Datorita razboiului, in locul unui automobil 'pentru fiecare', se construiesc autovehicule de teren.

 

Pe plansele companiei Porsche-Konstruktionen GesmbH se proiecteaza tancuri in loc de masini de curse. Deoarece era evident ca nu se putea construi o afacere in Gmünd, fratii muta in 1949 sediul firmei de la Gmünd la Salzburg in Alpenstraße (Strada Alpilor). La 28 februarie 1949, deja se efectueaza operatii de productie si reparatie pe un fost teren de instructie militara. Ferry Porsche revine intre timp in Stuttgart si se ocupa de constructia fabricii de autovehicule sport. Prin acestea, Porsche obtine recunoastere mondiala si devine unul dintre cele mai renumite produse de marca. Ambele companii (din Salzburg si din Stuttgart) raman insa in proprietatea comuna a fratilor Louise Piëch si Ferry Porsche. In 1951, Ferdinand Porsche a incetat din viata. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

Un om caruia industria auto ii datoreaza mult. Alaturi de Daimler, Ferdinand Porsche a fost cel care a dus mai departe ideea de automobil modern si performant.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0841 :: 17.79MB