No SSO cookie

Analiza MP Canada: E si Vettel om

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Canada: E si Vettel om
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza evolutiile tuturor pilotilor importanti in Marele Premiu de Formula 1 al Canadei.

 
 

Stiam ca o cursa pe ploaie in Formula 1 poate fi extrem de imprevizibila si poate aduce rasturnari de situatii incredibile. Si mai stiam si ca, odata cu ultimele modificari tehnice din Marele Circ, spectacolul poate aparea in fiecare tur al fiecarei curse. Cu toate acestea, nimic nu ne pregatea pentru ceea ce s-a intamplat in Canada...

O cursa care a durat peste patru ore, depasiri dupa depasiri, coliziuni peste coliziuni si, deasupra a toate, un ultim tur in care zeul Vettel a coborat in umanitate si un om care venea dupa sase pit-stopuri, inclusiv o penalizare, si doua accidente a castigat o cursa in care la un moment dat probabil s-ar fi multumit cu unul sau doua puncte.

Dar sa-i luam pe rand pe pilotii care au impresionat in Canada si sa le disecam evolutia, asa cum o facem dupa fiecare cursa de Formula 1:

1. Jenson Button

Ceea ce a facut britanicul la Montreal poate fi inclus in seria '' ce vraji mai fac prietenii nostri de la McLaren''. Sa fii ultimul pe circuit, sa rezisti la doua acrosaje, sa fii pe locul 12 cu 20 de tururi inainte de final si sa castigi literalmente pe ultima suta de metri in fata lui Sebastian Vettel nu poate fi caracterizat decat ca magie. Bine, daca am fi carcotasi, am putea spune ca incidentul care a provocat abandonul lui Alonso s-ar fi putut lasa cu penalizari asupra lui Button. Sau ca totusi britanicul a avut noroc cu carul pe final, Webber, Schumacher si Vettel fiind depasiti dupa erori copilaresti ale acestora si nu dupa fapte de vitejie ale pilotului McLaren. Dar nu suntem carcotasi, asa ca nu spunem...

Nota masini.ro: 9

2. Sebastian Vettel

Stim, suntem rai daca spunem ca ne-am bucurat atunci cand l-am vazut pe german comitand acea eroare pe final. Dar daca va spunem ca acum, cand ne-am dat seama ca Vettel e om, il iubim si il respectam chiar mai mult decat inainte, e mai bine...? Oricum ar fi, campionul mondial en-titre nu poate sa nu fie felicitat in conditiile in care la fiecare restart nu numai ca a rezistat oricarui fel de atac, dar s-a si distantat, indiferent de adversar.

Nota masini.ro: 8

3. Mark Webber

O noua cursa cu suisuri si coborasuri pentru australian, cel care in mod paradoxal pacatuieste la batranete tocmai prin lipsa atributului care l-a adus la Red Bull: constanta. Astfel, Webber nu este capabil sa se fereasca de necazuri o cursa intreaga, indiferent de pozitia pe care o ocupa pe grila de start, cautand parca cu lumanarea mereu problemele. Acestea fiind spuse insa, si australianul merita felicitarile noastre, in conditiile in care a incheiat pe locul trei o cursa pe care a pornit-o practic de pe locul 14, loc pe care a coborat dupa un prim tur in care Hamilton si-a facut de cap. Un minus mare pentru ca nu a reusit sa-i faca fata mai multa vreme lui Jenson Button, dar un plus aproape la fel de mare pentru depasirea unui Schumacher sclipitor.

Nota masini.ro: 8

4. Michael Schumacher

Formula 1 este un sport extrem de ironic in anumite momente. Astfel, daca cineva i-ar fi oferit germanului inainte de cursa de la Montreal locul patru, acesta s-ar fi declarat cel mai fericit om din lume. Cu toate acestea, fostul multiplu campion mondial nu poate sa fie pe deplin multumit dupa cursa cu locul patru pe care intr-adevar l-a obtinut. Cum sa fie, in conditiile in care a alergat atata vreme pe locul doi si in conditiile in care a aratat in multe momente ca acum 10 sau 15 ani? Iar daca tot l-am criticat atat de dur in atat de multe randuri, de data aceasta trebuie sa dam Cezarului ce e al Cezarului si sa recunoastem ca Schumi ''still has it'' pe ploaie. Maestre, bis, atat mai putem sa zicem!

Nota masini.ro: 9

5. Vitaly Petrov

O cursa atipica pentru rusul atat de temperamental in atat de multe randuri. Astfel, Petrov nu a deranjat pe nimeni la Montreal, fiind unul din putinii piloti care nu au fost implicati in niciun contact sau acrosaj, dar a pilotat bine, constant, sigur pe el, fara floricele inutile si incercari de a iesi in evidenta atunci cand nu era cazul. Una peste alta, o evolutie buna pentru pilotul Renault, cel care incepe sa dea primele semne de maturizare.

Nota masini.ro: 8

6. Felipe Massa

Frustrant, frustrant si iar frustrant. Brazilianul a pilotat aproape perfect 90 la suta din cursa, dar a facut o eroare care l-a costat grav, obligandu-l sa faca un pit-stop neprogramat si sa se multumeasca cu un loc sase, destul de bun pentru el in circumstante obisnuite, dar nemultumitor, in conditiile in care la Montreal, pilotul Ferrari a fost multa vreme pe doi. Massa a aruncat vina incidentului care l-a costat podiumul pe Narain Karthikeyan, cu toate ca reluarile televiziunilor nu au fost foarte concludente in acest sens. Una peste alta, Massa trebuie felicitat pentru o cursa in care a dat primele semne de viata in 2011 si mai ales pentru depasirea absolut incredibila asupra lui Kamui Kobayashi de pe ultimii metri ai cursei din Canada.

Nota masini.ro: 7

Eroul etapei: Fara discutie, Jenson Button, cel care, asa cum spunea si el, a facut probabil cea mai buna cursa a vietii. Si cu toate ca la aceasta rubrica nu poate fi loc pentru altcineva decat Button, sa facem totusi o mentiune speciala si pentru Jaime Alguersuari, ibericul de la Toro Rosso care si-a salvat scaunul cel mai probabil obtinand un loc opt entuziasmant, in conditiile plecarii in cursa de pe ultima pozitie.

Clovnul etapei: Pentru a doua oara consecutiv, si cu felicitari am putea adauga, titlul se acorda lui Lewis Hamilton, cel care pare sa aiba un contract semnat pe ascuns cu Red Bull, cu clauze de distrugere a cat mai multe masini McLaren. Lasand insa gluma la o parte, problema lui Lewis Hamilton devine una extrem de serioasa si ne temem ca, in cazul in care acesta nu va fi penalizat drastic de FIA in curand, britanicul ar putea sa faca victime in Formula 1.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0587 :: 17.77MB