No SSO cookie

Mazda Kiyora

voteaza
(4/ 1)
Mazda Kiyora
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
4.0

Mazda a prezentat in premiera mondiala modelul concept Kiyora, in cadrul editiei 2008 a Salonului Auto de la Paris. Autovehiculul este conceput special pentru oras si indica directia pe care Mazda ar putea sa o urmeze in ceea ce priveste un viitor nou model de clasa mica.

 
 
Tema de design pentru Kiyora (cuvant care in limba japoneza inseamna "curat si pur") a fost apa si a reunit concepte precum curatenie, sanatate si siguranta. Vehiculul are aspectul unei picaturi de apa, iar caracterul aerodinamic este amplificat de formele fluide ale liniei de design Nagare. Proprietatile aerodinamice ale modelului sunt ilustrate printr-un coeficient de rezistenta la inaintare foarte scazut, cu 10% mai mic decat al actualei Mazda2.

Kiyora este in acelasi timp un autovehicul sportiv, aspect evidentiat de jantele de 18 inci. Conceptul beneficiaza de tehnologie de ultima generatie, panoul transparent care compune plafonul integrand celule care capteaza energia solara si o distribuie pentru functionarea instrumentelor de bord. Portierele si geamurile laterale reprezinta un element unitar si sunt realizate din mai multe straturi suprapuse de plastic transparent. Astfel, atunci cand se priveste din exterior spre interiorul masinii apare o senzatie similara aceleia cand se priveste prin apa.


Interiorul vehiculului respecta acelasi concept al "apei". Bordul "inconjoara" practic soferul si pasagerul din fata, oferind o senzatie de miscare a elementelor constitutive. Afisajul digital de pe bord este de tip touch-screen, iar la atingere creeaza aceeasi senzatie ca in momentul atingerii unei suprafete de apa cu degetul. Habitaclul integreaza si elemente ecologice, Kiyora fiind prevazut cu un filtru de carbon ce poate asigura detoxifierea aerului care patrunde in interior.

Conceptul Kiyora se bazeaza pe o platforma complet noua dar si pe un nou tren de rulare. Acesta este echipat cu un motor de noua generatie de 1,3l DISI (injectie directa cu aprindere prin scanteie) si cu o cutie de viteze automata cu sase rapoarte. Cele doua elemente tehnice, impreuna cu structura usoara a vehiculului si cu performantele aerodinamice ridicate, permit rezultate excelente in ceea ce priveste consumul de combustibil si emisiile de CO2. Kiyora ar putea genera emisii de pana la 90 g/km. Eficienta motorului este asigurata si de Sistemul Smart Idle Stop (SISS), capabil sa opreasca si sa porneasca automat motorul in functie de situatia din trafic in care se afla masina.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0994 :: 17.78MB