No SSO cookie

Conceptul Honda FCX deschide calea spre autovehiculele de serie propulsate pe principiul celulei de combustibil

voteaza
(0/ 0)
Conceptul Honda FCX deschide calea spre autovehiculele de serie propulsate pe principiul celulei de combustibil
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Progresul rapid înspre un viitor în care alimentarea se face pe bază de hidrogen este amplu demonstrat de conceptul FCX, o maşină futuristă, cu stil, dar foarte practică, ce deschide drumul spre un posibil model de serie, în trei sau patru ani.

 
 
Conceptul FCX: maşina cu propulsie pe bază de celule de combustibil care îmbină stilul şi caracterul practic [poza1s] Un alt indiciu în direcţia dezvoltării maşinilor Honda pentru pasageri este oferit de conceptul FCX. Tehnologia avansată a propulsiei pe bază de celule de combustibil este integrată într-o caroserie stilizată şi dinamică ce oferă spaţiu remarcabil în interior şi comfort accentuat. Uşurinţa la condus este sporită de facilităţi precum Biometrics Driving Unit, care recunoaşte şoferul, deblochează uşile şi aranjează poziţia presetată pentru condus. El este completat de un sistem care detectează direcţia privirii şoferului asupra panoului de bord şi operează modificări în funcţie de aceasta, permiţând operarea fără mâini a diverse sisteme. Mai mult decât orice însă, conceptul FCX demonstrează nivelul ridicat de dezvoltare a tehnologiei Honda în ce priveşte propulsia pe bază de celule de combustibil. Progresul înregistrat este capacitatea de a porni motorul la temperaturi foarte scăzute, totul într-un pachet compact şi pe o platformă joasă. Staţie de alimentare în propria casă: fă plinul maşinii acasă Una dintre limitările posibile ale introducerii hidrogenului ca sursă de combustibil alternativă în viitorul apropiat este lipsa unei infrastructuri adecvate de alimentare. Honda a cercetat posibilitatea creării unui sistem care să permită utilizatorului de automobil cu propulsie pe bază de celule de combustibil să facă alimentarea acasă. Folosind o sursă de gaz nautral, Home Energy Station furnizează hidrogen extras din acesta. În plus, utilitatea unei astfel de staţii este sporită de capacitatea de a furniza căldură şi energie pentru întreaga casă. UN INDICIU ASUPRA VIITORULUI VEHICULELOR ALIMENTATE CU HIDROGEN: CONCEPTUL HONDA FCX ŞI HOME ENERGY STATION • Vehiculele de generaţie viitoare cu propulsie pe bază de celule de combustibil oferă mai multă putere dintr-un propulsor mai compact • Evacuarea cu flux vertical al gazelor de ardere • Pornire uşoară la temperaturi foarte scăzute • Platformă joasă • Sedan premium în 4 uşi cu habitaclu foarte spaţios • Sisteme inteligente avansate pentru o siguranţă ridicată şi plăcere la condus • Alimentare de acasă prin Home Energy Station Ca o premieră mondială, Honda a livrat anul trecut una din primele sale maşini FCX cu propulsie pe bază de celule de combustibil unui utilizator privat din SUA. O privire asupra a ceea ce va însemna producţia Honda de autovehicule cu astfel de propulsie ne oferă conceptul FCX, care se mândreşte cu un sistem ce furnizează mai multă putere dintr-un propulsor mai compact, pe o platformă joasă unică. Centrul de gravitaţie coborât şi cabina full size a sedanului premium oferă plăcere la condus şi spaţiu interior, care până acum erau de neimaginat la o maşină cu propulsie pe bază de celule de combustibil. De asemenea, conceptul FCX dispune de tehnologie care eficientizează performanţa şi îmbunătăţeşte experienţa la condus. Vehiculele cu propulsie pe bază de celule de combustibil trebuie să integreze o serie de echipamente: evacuarea sistemului de celule de combustibil, motorul şi rezervorul de hidrogen care au fost integrate în mod tradiţional prin mărirea distanţei faţă de sol. Eficienţa noii platforme Honda V Flow se traduce în crearea celei mai joase maşini cu propulsie pe bază de celule de combustibil de până acum. Central se află evacuarea V Flow a celulelor de combustibil, acestea fiind aranjate vertical. Ansamblul este suficient de compact pentru a încăpea în tunelul central dar capabil să producă o putere de 100 kW şi să ofere performanţă chiar şi la temperaturi sub zero grade – anterior aceasta constituia un obstacol în comercializarea maşinilor cu propulsie pe bază de celule de combustibil. Secretul unei bune perfromanţe este managementul apei, iar cel mai nou sistem de eşapament Honda foloseşte un inovator flux al gazelor vertical, unde oxigenul şi hidrogenul se scurg în jos iar apa care se formează e eliminată eficient sub efectul gravitaţiei. Se obţine o performanţă de pornire la temperaturi foarte scăzute comparabilă cu cea a unui motor pe benzină. Trenul de rulare dispune de trei motoare eficiente din punct de vedere al energiei, care furnizează tracţiunea integrală. Motorul frontal de 80 kW este coaxial şi are o cutie de viteze cu rapoarte. Fiecare din roţile din spate are un motor de 25 kW subţire ce contribuie la eficientizarea spaţiului. Neted la exterior, futuristic şi primitor în interior Cu un design neted, un profil al cabinei ascuţit şi arcuri ale roţilor mărite, creează un aspect dinamic şi atractiv. Materialele contrastante, de la plastic transparent la pielea clasică şi lemn, şi scaunele înclinate sub formă de scoică ajută la crearea unui spaţiu interior cald şi primitor. Efectul este intensificat de câteva elemente fascinante, cum ar fi panoul de comandă care pare că pluteşte şi podeaua interactivă ce foloseşte lumina pentru a indica modificările de temperatură din interior. Tehnologii inteligente premium Panoul de comandă din faţa pasagerului se balansează în sus şi în jos până la 45 de grade, în funcţie de viteza automobilului. Balansarea panoului în sus la viteze mari oferă pasagerului senzaţia de siguranţă, în timp ce aplecarea acestuia la viteze reduse deschide spaţiul pentru a crea o senzaţie de relaxare. O unitate de condus biometrică asigură faptul că şoferul care se apropie de maşină este recunoscut de senzorii maşinii şi de camerele inteligente, deblocând uşile şi aranjând volanul, pedala de acceleraţie şi panoul de bord în poziţia optimă. Mai mult decât atât, un sistem instalat în panoul de bord sesizează direcţia privirii şoferului în timp ce urmăreşte icoanele de pe meniu şi operează modificările în concordonaţă cu aceasta. Astfel este facilitată operarea fără ajutorul mâinilor a sistemelor audio, de climatizare sau altele disponibile la bord. Home Energy Station În ultimii şapte ani, Honda a făcut paşi mari în dezvoltarea tehnologiei de propulsie pe bază de celule de combustibil, dar în acelaşi timp a recunoscut că pentru succesul acestei tehnologii este nevoie de o infrastructură de alimentare adecvată. Ca parte din eforturile sale de creare a unui mediu fără emisii dăunătoare, bazat pe hidrogen, Honda este în proces de dezvoltare a staţiei de energie de acasă (Home Energy Station) care va genera energie şi apă caldă pentru casă şi hidrogen pentru propulsia autovehiculului. Sistemul foloseşte un reformator care generează hidrogen din gaze naturale. Celulele de combustibil vor folosi mai apoi hidrogenul pentru alimentarea casei cu electricitate. Sistemul este configurat să recupereze căldura produsă în timpul generării de energie pentru încălzirea apei. Pe lângă reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu aproximativ 40%, se aşteaptă ca Home Energy Station să reducă costurile totale pentru furnizarea de electricitate în casă, gaze şi combustibil pentru maşină cu 50%. Sistemul este capabil să furnizeze o cantitate suficientă de hidrogen pentru alimenta un automobil cu propulsie pe bază de celule de combustibil, aşa cum este Honda FCX, pentru rularea zilnică, şi în acelaşi timp să furnizeze electricitate într-o casă de mărime medie. Home Energy Station funcţionează şi ca sistem generator de energie de rezervă, în momentele când se întrerupe furnizarea de electricitate. Hidrogenul este depozitat într-un rezevor unde alimentează celulele de combustibil interne, oferind putere electrică de 5 kW în condiţii normale şi de urgenţă. Dezvoltată în cooperare cu Plug Power Inc., cea mai nouă versiune a Home Energy Station va fi testată împreună cu Honda FCX, cel mai avansat vehicul cu propulsie pe bază de celule de combustibil al lumii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0952 :: 22.11MB