QUOTE(Virgil47474)
aerul conditionat functioneaza si iarna, chiar la -25 de grade.
de aceea se foloseste pentru dezaburirea geamurilor.
conditia pt a porni compresorul este ca in habitaclu sa fie o temperatura suficient de ridicata.
asta inseamna ca, sa nu va asteptati sa cupleze compresorul imediat dupa pornirea motorului.
cine nu crede, sa faca singur testul urmator: dupa ce incalzeste bine motorul (apa are ceva grade bune), in habitaclu caldura suficienta, sa porneasca AC.
daca are curiozitatea, poate sa ridice capota si sa puna mana pe conductele de la compresor.....
==============
@radu36329 pentru dezaburire se foloseste a/c si temperatura setata pe orice pozitie, cald sau rece, pentru ca instalatia de a/c extrage umiditatea din aer
Iti recomand sa citesti manualul Opel unde iti spune clar sa-l folosesti pe aer rece.
=============
sustin acelasi lucru si eu , ce naiba mai..iarna pe - 3 -5 grade cand ninge , daca mi se aburesc geamurile si dau drumul la aer conditionat , pe cald , imedieat mi se dezabureste" ar fi si culmea sa dau drumul pe rece..
=============
M-am interesat un pic pe tema asta, ca si eu ma tot intrebam cum sta treaba.
Deci:
Se foloseste aer rece la dezaburire atunci cand temperatura de afara este totusi ridicata( nu va ganditi la 40 de grd). De ce?
Pentru ca aerul rece are un continut de umiditate foarte mic si atunci are capacitatea de a prelua de pe geam excesul de umiditate.
Cu cat temperatura e mai coborata cu atat continutul de umiditate din aer este mai mic. Relatia este valabila si invers.
Iarna cand sunt -5 grade nu folosesti aerul rece sa-ti dezaburesti deoarece , instalatia preia un aer foarte rece de afara ( umiditate mica0 il incazeste uscat( adica nu-i aduce umiditate) si il refuleaza in masina. Deci Dragos a zis bine, desi nu cred c-o stia p-asta cu umiditatea. Nici eu nu stiam
Oricum a zis bine!
Instalatie de climatizare si instalatie de aer conditionat sunt 2 lucruri diferite rau. Climatizare au avioanele. Pentru ca acolo e nevoie de prepararea aerului si din punct de vedere al presiunii, al temperaturii si al umiditatii.
La masini e o instalatie de aer conditionat doar. Adica un racitor.
Ajung acum la faza cu compresorul care functioneaza la -25 de grade. Da! Functioneaza dar cu randament 0.
Instalatiile de climatizare / AC sunt consturite pentru un ecart de temperatura maxim. Cifra se afla undeva intre 10-15 grade. In afara de aceasta conditie, mai auprintre altele, o cerinta: e vorba de un domeniu de temperaturi exterioare.
Ce inseamna asta: In orice conditii instalatia stie sa dea o temperatura egala cu diferenta sau suma dintre temperatura exterioara si ecartul de temperatura.Cu alte cuvinte o instalatie de aer conditionat are niste limite : Cum ar fi, temp exterioara intre -5 si 40.
Asta inseamna ca la 40 de grd ext ea poate sa iti livreze in interior o temperatura de 40-(10/15) =25grd. In acelasi mod la -5 poate livra maxim +10.
Coborarea parametrilor sub valorile stabilite, duce la degradarea ciclului termodinamic de functionare, pana la un moment in care ea consuma fara sa mai poata sa faca nimic. Deci la -25 cu ecartul de 15 ea ar trebui sa dea -10 . Datorita temperaturii exterioare peste limita, nu va reusi sa ajunga nici macar la -10.
Legandu-ne acum de motorul cu ardere interna si in mod special de cel de masina avem un avantj/dezavantaj.
Din punct de vedere al randamentului motorului, caldura rezultata in urma functionarii trebuie evacuata .Cu cat mai mult evacuez cu atat am un lucru mecanic mai bun, deci randament mai bun. Deci pentru functionarea motoruluiexcedentul de caldura e un dezavantaj.
Pentru constructorul auto e un avantaj. Dispare nevoia de a monta o instalatie de aer cu pompa de caldura ( AC - rece/cald) .Cantitatea de caldura obtinuta de la motor este cu mult mai mare decat cea necesitata pentru incalzirea interiorului.
Cine spune ca la -25 baga porneste motorul si aerul conditionat si in secunda 2 simte jet de aer cald, cam viseaza.
Acum vin si va mai intreb ceva. De ce la masinile scumpe, ex.A8, in lista de optiuni apare sistemul de incalzire electric suplimentar.
BTw: am vazut optiunea si pe Astra H.
Ce nevoie mai ai de incalzire suplimentara, daca functioneaza in orice conditii si instant AC-ul?
Sau poate la modelele scumpe AC-ul e mai prost?
Ce am mai citit despre AC, este ca e bine sa fie pornit cel putin la o saptamana pentru cateva minute. Intr-adevar, cum spunea un alt coforumist ceva mai sus, astfel se mentine circuitul in buna stare.Deci e bine sa facem asta.
Daca v-am plictisit, imi pare rau.
Eu doar am incercat sa va arat, zic eu cu niste argumente ceva mai solide, cum sta treaba. Un frigotehnist sau un termoenergetician bun ne-ar putea explica cel mai bine. Poate avem printre noi.
Energetica am facut si eu dar nu intr-atat de bine incat sa-mi expun opiniile proprii. D-asta am preferat sa ma uit un pic prin ceva carti.
Sper sa nu mi-o luati in nume de rau.