Referitor la intrebarile lui Mihai85758:
Sunt posesor de Opel Astra Classic motor 1.4 twinport, 90 de cai de pe 15 martie 2006.
1. Probleme am avut. Pe 15 iulie, deci la patru luni dupa ce am cumparat-o, la 4288 km parcursi mi s-a stricat compresorul de Aer Conditionat. S-a blocat, cureaua de accesorii a patinat, pe fulia compresorului, pana s-a rupt. Am ramas in drum. A venit Opel Assistance dupa o ora, a luat masina pe platforma si mi-a tinut-o in service fix 20 de zile pana cand au importat piesa. Totul s-a facut pe garantie, nu m-a costat nimic. Timp de 4 zile din astea 20 am beneficiat de masina de rezerva pusa la dispozitie de Opel Assistance (Un Golf 5 1.9 TDI 105 cp).
- Mai sunt probleme, la toate Astra Classic, cu zornaieli in bord si in dreptul centurilor de siguranta. Sunt lucruri "normale" la orice masina de pana in 15-18 mii euro.
2. Cand o ridici trebuie sa fii atent la optionalele pe care le-ai cerut/platit/negociat. Trebuie sa vezi daca masina este echipata conform bonului de comanda. Daca ai comandat deja si esti in asteptarea masinii, spune ce dotari ai obtinut si iti spunem noi unde sa le cauti (in cazul in care nu prea te pricepi la masini si ai nevoie de un sfat). Eu, spre exemplu, am luat bonul de comanda si am verificat, pe rand, daca exista pe masina optionalele respective.
3. Se merita orice motor iti doresti sau permiti. Daca ar fi sa cumpar din nou o Astra as lua-o cu motor de 1.6 103 cai putere. Ce-i drept eu sunt mai vitezist si-mi place foarte mult sa conduc. Dieselul este adevarat ca e mai scump si tot adevarat ca isi pastreaza in principiu valoarea la revanzare. Pentru Florin55503 care s-a intrebat retoric mai sus: "serios cate astra cu motor de 1.4 ai vazut la vanzare SH?" ii raspund eu ca ponderea masinilor diesel la noi este mai mare decat benzina si astfel se explica numarul mic de benzinare la vanzare. TOATE SH-urile aduse "din afara" sunt diesel pentru asta e carburantul moda la moda.
- Spune-ne ce masini ai mai condus, de cat timp conduci, etc... Si eu ziceam ca nu voi depasi 120 insa ajung la 160 de multe ori... Un motor minim recomandat, zic eu este un 1.4 16 valve cu cel putin 90 de cai. Alegerea optima ar fi un 1.6 cu puteri intre 100-115 cai.
4. Consumul este bun pentru un motor pe benzina zic eu. Iata doua exemple de consum si traseele parcurse (2 persoane si portbagaj plin cu bagaje inutile):
Pe traseul București - Pitești - Curtea de Argeș - Transfăgărășan - Sibiu - Râmnicu Vâlcea - Pitești - București (627 km) mașina a consumat 39 de litri (consum făcut plin pe plin) ceea ce înseamnă un consum de 6,22 litri/100 km parcurși.
București - Constanța și la rând toate stațiunile de pe litoral - înapoi în București + ceva drumuri prin oraș: 48 litri/712 km ceea ce însemna 6,74 %.
Pe traseele astea nu mers deloc la economie, ba dimpotriva pe autostrada am mers foarte tare 140-180...
In oras inca nu am un consum edificator, il voi face saptamana viitoare. Dupa estimarile mele, cam 10 litri/100 km parcursi.
La inceput, cand masina era noua, consumul era mai mare cam cu 1,5 litri fata de ce iti zic acum. Cam dupa 4.000 de km s-a mai "asezat" si va mai scadea un pic peste aproximativ 4.000 km.
Prima revizie costa intre 580-750 lei.
Daca inca nu ai dat comanda pentru masina si esti hotarat pentru orice model opel te duc eu la dealerul de unde am luat eu masina si poate te ajut sa obtii un discount mai bun. Imi ofer ajutorul dezinteresat, evident.