No SSO cookie

Sa fie masinile electrice cu adevarat solutia?

voteaza
(0/ 0)
Sa fie masinile electrice cu adevarat solutia?
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Vazand articole in toata mass-media despre cat de minunate sunt masinile electrice si despre cum sunt ele raspunsul la preocuparile noastre legate de poluare si de dependenta de petrol, am decis sa facem unele cercetari pentru a raspunde la intrebarea - "Vor fi masinile electrice salvarea noastra?". Trebuie sa luam in considerare cateva aspecte ale acestor masini, pentru a le putea evalua potentialul real - cost, intretinere, costuri de operare, calitati practice, comoditate, cerere si impact asupra mediului.

 
 
Costuri vs rentabilitate

Masinile electrice actuale, precum si cele anuntate ca vor fi produse, sunt scumpe. Dintre cele care sunt deja pe linia de productie si pot fi achizitionate sunt Mini E, fabricat de BMW si Tesla. Mini E este intr-o faza de testare in Statele Unite, unde unele persoane au fost in masura sa obtina un contract de leasing cu o rata lunara de 850 de dolari. Aceasta reprezinta de doua ori valoarea unei masini alimentate cu gaz, modelul Toyota Camry, Corolla sau Honda Accord. Tesla are un MSRP de 109.000 de dolari. Modelul Chevy Volt este de asteptat sa se vanda cu circa 40.000 de dolari si este un hibrid. Nissan Leaf este proiectat sa se incadreze in valoarea de 25 - 30.000 de dolari.

Costurile de intretinere pentru hibrizi s-au dovedit a fi in conformitate cu masinile standard si acest lucru se aplica si in cazul masinilor electrice. Aceste costuri ar putea fi, de fapt, mai mici.

Impactul asupra mediului

Masinile electrice vor avea insa un impact negativ asupra mediului. Ele vor reduce drastic emisiile, dar vor emana gaze provenite din vegetale, si, in majoritatea lor, se vor baza pe arderea carbunelui, un producator major de carbon pentru a produce electricitate. Expertii arata ca centralele electrice sunt mult mai eficiente in producerea de energie necesara pentru propulsia unei masini, dar acest lucru nu ia in considerare ineficientele care exista in transportul electricitatii. Doar 31% din energia electrica produsa ajunge la prizele din casele consumatorilor. In consecinta, va trebui sa producem mai multa electricitate pentru masinile electrice, si in ciuda productivitatii suplimentare, eficienta se va pierde in sistemul de transmitere.

Tehnologia curenta utilizata in fabricarea bateriilor este cea bazata pe litiu-ion, aceeasi tehnologie de baza ca si cea din laptopuri. Aceste baterii contin unele substante chimice periculoase si, chiar daca bateriile pot fi reciclate, aceast lucru implica importante costuri banesti si energie electrica, si lasa in urma deseuri care trebuie sa fie gestionate in conditii speciale. Masinile electrice vor provoca mai mult rau mediului decat masinile obisnuite.

Fiabilitate si confort

Daca ne uitam la latura practica si la confort, masinile electrice moderne se afla intr-un dezavantaj evident. Distanta maxima dintre reincarcari este extrem de mica, cea mai buna fiind raportata de Tesla: 250 de mile, dar nici macar aceasta nu este o valoare apropiata de ideal. Realitatea modelelor de productie este o gama cuprinsa intre 40 si 100 de mile intre reincarcari, si acest lucru nu este deloc practic. Putem considera deci un dezavantaj timpul dintre reincarcari.

Intr-o gospodarie standard, masina va trebui sa stea la incarcat intre 8 si 16 ore! Doar daca iti dotezi casa  cu o statie de andocare speciala pentru reincarcarea masinii, poti reduce semnificativ intervalul de timp necesar incarcarii. Dar si cele mai mici intervale de reincarcare se incadreaza in intervalul 3-5 ore. Ce se intampla daca ai nevoie de masina mai repede de atat? Cum ramane cu statiile de incarcare? Calatoriile sunt excluse din start, iar criticii sugereaza ca ar trebui sa folosim o a doua masina pentru asta. 

Cea mai convenabila masina electrica, Nissan Leaf are nevoie de 8 ore pentru a se reincarca, la 220 de volti. Mai mult decat atat, este de asteptat ca reteaua electrica sa aiba probleme in gestionarea solicitarii suplimentare, iar aceste masini vor fi probabil mai periculoase intr-un accident de masina.

Masinile electrice ar putea reprezenta viitorul, dar numai dupa ce tehnologia va fi semnificativ imbunatatita. Masina hibrid pare o alegere mult mai buna pentru soferul tipic, precum si pentru mediu.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1013 :: 22.11MB