No SSO cookie

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 7/2009 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule

voteaza
(0/ 0)
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 7/2009 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule
Utile · · 5 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 7/2009 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 103, din 19.02.2009.

 
 

Avand in vedere faptul ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 218/2008 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule a avut un impact negativ in plan social, discriminand in mod nejustificat persoanele care au achizitionat autovehicule in vederea inmatricularii anterior datei de 15 decembrie 2008 in considerarea unui anumit nivel al taxei pe poluare,
luand in considerare faptul ca acest aspect reclama adoptarea unui cadru legislativ cu caracter reparator, fundamentat si pe criza economica mondiala, cu implicatii in economia nationala si implicit la nivel de cetatean, tinand cont ca toate aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata si vizeaza
totodata interesul public,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Atunci cand un autovehicul pentru care s-a platit taxa in Romania este ulterior scos din parcul auto national se restituie valoarea reziduala a taxei, calculata in raport cu prevederile legale in vigoare la momentul inmatricularii autovehiculului in Romania, potrivit prevederilor alin. (2)."

2. Anexele nr. 1, 2 si 4 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 si 3 care fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.

Art. II. - (1) Pentru autovehiculele achizitionate in vederea inmatricularii in Romania inainte de data de 15 decembrie 2008 si care nu au fost inmatriculate in Romania pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se aplica nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, cu modificarile ulterioare, in vigoare pana la data publicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 208/2008*) pentru stabilirea unor masuri privind
taxa pe poluare pentru autovehicule.
(2) Pentru autovehiculele achizitionate in vederea inmatricularii in Romania inainte de data de 15 decembrie 2008 si care au fost inmatriculate in Romania ulterior acestei date, cu plata taxei pe poluare pentru autovehicule calculate potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, cu modificarile ulterioare, diferenta dintre taxa platita si taxa stabilita potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, cu modificarile ulterioare, in vigoare pana la data publicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 208/2008, se restituie, la cerere, in termen de 45 de zile de la data depunerii cererii de restituire insotite de documentatia necesara.

Art. III. - Prin autovehicule achizitionate in vederea inmatricularii in Romania inainte de data de 15 decembrie 2008, in sensul prevederilor art. II alin. (1), se intelege:
a) autovehiculele pentru care a fost lansata comanda ferma anterior datei de 15 decembrie 2008 si pentru care se face dovada platii integrale sau a unui avans;
b) autovehiculele ce au fost introduse in tara si pentru care se face dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM si/sau dovada radierii din tara de provenienta, documente emise inainte de 15 decembrie 2008;
c) autovehiculele pentru care s-a eliberat dovada de inmatriculare provizorie de catre autoritatile din tara de provenienta a autovehiculului, emisa inainte de 15 decembrie 2008.

Art. IV. - Pentru a beneficia de prevederile art. II alin. (1), persoana fizica sau juridica prezinta autoritatii fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, in vederea luarii in evidenta, in termen de 20 de zile calendaristice de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, o cerere insotita de unul dintre documentele prevazute la art. III lit. a) sau b), iar in situatia prevazuta la art. III lit. c), documentul va fi insotit si de declaratia pe proprie raspundere, in forma autentica, din care sa reiasa ca autovehiculul a fost achizitionat anterior datei de 15 decembrie 2008 in vederea inmatricularii in Romania.


Art. V. - In vederea calcularii cuantumului taxei datorate potrivit art. II alin. (1), cererea si documentele prevazute la art. IV, inregistrate la autoritatea fiscala competenta, se completeaza, in termen de maximum 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, cu documentele prevazute la art. 3 alin. (2) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 686/2008
privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule. *) Abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 218/2008 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 836 din 11 decembrie 2008.

Art. VI. - Termenele prevazute la art. IV si V sunt termene de decadere.

Art. VII.- Procedura de restituire se stabileste prin ordin comun al ministrului mediului si al ministrului finantelor publice, in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta.

Art. VIII. - Nu se supun prevederilor prezentei ordonante de urgenta persoanele care au achizitionat autovehicule in vederea inmatricularii in Romania dupa data de 15 decembrie 2008 si care au achitat taxa pe poluare pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
p. Ministrul mediului,
Dan Carlan,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
p. Ministrul economiei,
Tudor Serban,
secretar de stat
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Vasile Puscas
Bucuresti, 18 februarie 2009.
Nr. 7.

 

ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008)

Nivelul  taxei specifice in functie de emisia de dioxid de carbon


 Norma de poluare 1) sau tipul autovehiculului din categoria M1

 Emisia de dioxid de carbon

- grame CO2/km -

 Nivelul taxei specifice

- euro/1gram CO2 -

 1 2 3
 Hibride, electrice
 - 0
 Euro 5 si Euro 6
 - 0
 Euro 4, Euro 3
  ≤ 120 0
  121-150 1,0
  151-180 2,0
  181-210 4,0
  211-240 8,0
  241-270 12,0
   ≥ 271 16,0

 

 1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
   - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
   - directivele 98/69/CE si 2002/80/CE pentru Euro 3 si  Euro 4.

 

 ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 )

Nivelul taxei specifice in functie de norma de poluare

 

 Norma de poluare 1) sau tipul autovehiculului din categoriile M1 si N1

 Cilindree

Capacitatea cilindrica

- cmc -

 Nivelul taxei specifice

- euro/1 cmc -

 1 2 3
 Hibride, electrice  0
  Euro 5 si Euro 6  2)
 Euro 4
  ≤ 1400 0,40
  1401-1600 0,60
 1601-2000
 0,80
  2001-2500 1,20
  2501-3000 1,60
  >3000 2,00
 Euro 3
  ≤ 14001,30
  1401-16002,00
  1601-20002,60
  2001-25003,80
  2501-30005,00
  >30006,00
 Euro 2
  ≤ 1400 3,40
  1401-16005,20
  1601-20006,60
  2001-250010,00
  2501-300014,00
  >300016,00
 Euro 1
≤ 1400
7,00
  1401-160011,00
  1601-200014,00
  2001-250020,00
  2501-300028,00
  >300032,00
 Non-Euro
≤ 1400
21,00
  1401-160033,00
  1601-200042,00
  2001-250060,00
  2501-300084,00
  >300096,00

1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
   - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
   - Directiva 98/69/CE si Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4;
   - directivele 94/12/CE si 96/69/CE pentru Euro 2;
   - directivele 91/441/CEE si 93/59/CEE pentru Euro 1.
 2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina si se va datora incepand cu intrarea in vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor.

 


 ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 4 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008)

Grila privind cotele de reducere a taxei

 

 Vechimea autovehiculului

 Cota de reducere

- % -

 1 2
 nou 0
  ≤ 1 luna
 3
   > 1 luna - 3 luni inclusiv
 5

  > 3 luni - 6 luni inclusiv

 8
  > 6 luni - 9 luni inclusiv 10
 > 9 luni - 1 an inclusiv 13
>1 an - 2 ani inclusiv
 21
 > 2 ani - 3 ani inclusiv 28
 > 3 ani - 4 ani inclusiv 33
 > 4 ani - 5 ani inclusiv 38
 > 5 ani - 6 ani inclusiv 43
 > 6 ani - 7 ani inclusiv 49
 > 7 ani - 8 ani inclusiv 55
 > 8 ani - 9 ani inclusiv 61
   > 9 ani - 10 ani inclusiv 66
   > 10 ani - 11 ani inclusiv 73
   > 11 ani - 12 ani inclusiv 79
   > 12 ani - 13 ani inclusiv 84
   > 13 ani - 14 ani inclusiv 89
 peste 14 ani
 90
 


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (5)

scris de Anonim

daca nu sunt angajata ma poate da in judecata !!!!!!!! :down: :down: 8-/

scris de Anonim

acelasi lucru am patit si eu trebuie sa platesc taxa dublata pentru ca nu am adus eu masina in tara. este bataie de joc. nu inteleg de ce nu au anuntat la tv nimik. cand am mers la finante mi-au spus ca au primit o ordonanta de urgenta zilele astea si platesc taxa care a fost inainte de 15 dec doar cei care si-au adus personal masina , si tre sa justifici cu contractul de vanzare cumparare al masinii care bineinteles ca tre sa fie pe numele calui care vrea sa o inmatriculeze. bataie de joc...

scris de Anonim

cica trebuie sa platesc taxa de doua ori pentruca nu am aduso eu din germania am cumparat masina din tg inainte de triplare urmind sa o inmatriculez in dec si uite ce patesc este corect nu se specifica nimic in ordonanta ca eu trebuia sa o aduc din germ au inebunit de tot nu mai inteleg nimic

scris de Anonim

un circ care nu se mai termina. Dupa ce au blamat si au facut cu oua si otet taxa triplata, s-au gandit ca suna mai bine dublata. Niste cretini, nimic altceva. :coolgrin: . Guvernatii astia sunt buni si promit numai marea cu sarea pana sunt alesi binenteles, ca dupa au ei grija de noi :))

scris de Anonim

sunt cu totul de acord cu introducerea poligonului. vad o multime de soferi care nu pot sa faca o parcare laterala cu spatele, parerea mea e ca ar trebui sa mearga si acestia la o reciclare. cine-i bun sa ramina cine nu.... :-P

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1125 :: 17.89MB