No SSO cookie

Ordonanta de urgenta 218/2008 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr 50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule

voteaza
(0/ 0)
Ordonanta de urgenta 218/2008 privind modificarea  Ordonantei de urgenta a Guvernului nr 50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule
Utile · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 

Ordonanta de urgenta privind modificarea  Ordonantei de urgenta a Guvernului nr 50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule

Avand in vedere:


- concluziile analizei gradului de adancire a crizei financiare si economice in luna octombrie 2008, care releva o scadere importanta a pietelor auto si a productiei industriei furnizoare, precum si masurile de sustinere a sectorului de automobile afectat de criza financiara internationala;
- faptul ca Guvernul Romaniei se preocupa de luarea masurilor care sa asigure pastrarea locurilor de munca in economia romaneasca, iar la un loc de munca in industria constructoare sunt patru locuri de munca in industria furnizoare, tinand cont de faptul ca toate aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata si totodata avand in vedere ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art 1.


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 208/2008 pentru stabilirea unor masuri privind taxa de poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 825, din 08 decembrie 2008, se abroga.


Art. 2

 

Anexele nr. 1, 2 si 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 si 3 la prezenta ordonanta de urgenta.


Art.3

 

1.Autovehiculele M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2000 cmc, precum si toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene  in perioada 15 decembrie 2008- 31 decembrie 2009 inclusiv, se excepteaza de la obligatia de plata a taxei de poluare pentru autovehicule stabilita potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008.
2.Autovehiculelor M1 cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica  nu depaseste 2000 cmc, precum si tuturor autovehiculelor N1 cu norma de poluare Euro 4, inmatriculate pentru prima data in afara Uniunii Europene si care se inmatriculeaza in Romania, li se aplica taxele prevazute in anexele nr. 1 si 2.


Art. 4

 

1.In cazul taxelor de poluare pentru autovehiculele platite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 208/2008, diferenta intre taxa stabilita potrivit respectivei ordonante de urgenta si taxa stabilita potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, in vigoare pana la data publicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 208/2008, se restituie. Procedura de restituire se va stabili prin ordin comun al ministrului mediului si dezvoltarii durabile si al ministrului economiei si finantelor in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta.
2.Intre data intrarii in vigoare a prevederilor art. 1 din prezenta ordonanta de urgenta si 14 decembrie 2008 inclusiv se aplica nivelurile taxei prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, astfel cum era in vigoare inainte de modificarea sa prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 208/2008
3.Procedura de inmatriculare a autovehiculelor se considera initiata la data depunerii documentelor prevazute prevazute la art.5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008. Contribuabililor  li sea plica regimul juridic in vigoare la data depunerii documentelor prevazute la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008.
4.Prevederile art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 se aplica raportat la nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule in vigoare la data de 1 iulie 2008.


Art.5

 

Art 2 si 3 intra in vigoare la data de 15 decembrie 2008.


PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU


Contrasemneaza:
---------------
p. Ministrul mediului si dezvoltarii durabile,
Lucia Ana Varga,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tanase,
Secretar de stat
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian

 

 


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (4)

scris de Anonim

fratilor eu am masina euro4 care conform oug.218/2008 ar trebui sa fie exceptata de la plata taxei insa vezi sa nu,la simleul silvaniei taxa de poluare pentru vw golf4 trebuie sa platesc in jur de 300 euro si atunci va intreb care legi se mai respecta in Rominia asta pe care o tot lauda cuplul Basescu-Boc cu toata cohorta lor de aplaudaci??

scris de Anonim

ne trebuie presedinte strain o sa ajungem sa avem domnitori straini ca ai nostri nu au interes sa o ducem bine nu a fost nici odata asa chinuit nici pe timpul comunistilor am ajuns vai de mama noastra sa ne asteptam sa tripleze orice taxa ca ei bani la buget nu au de unde sa mai adune o sa ajungem sa ne vanda la straini pe regiuni geografice sa-si faca ei interesele cat o sai mai rabde d-zeu asta e soarta pe care o meritam cu asa conducatori unde sa fugim din tara asta bravo lor

scris de Anonim

taxa auto ar trebui eliminata sunt masini non euro in tara care polueaza foarte mult.daca tot ati triplato creati conditii de finantare pentru oroce buzunar.7200 euro pentru un logan e prea mult masina nu-si merita bani. DACA AR FI DUPA MINE UN LOGAN AR TREBUI SA COSTE CEL MULT 4000 EURO CU TOT CU IMBUNATATIRI

scris de Anonim

Textul integral al OUG nr. 218/2008: http://www.dreptonline.ro/legislatie/oug_masuri_taxa_poluare_autovehicule_218_2008.php

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1007 :: 22.21MB