Opel a prezentat virtual, conceptul Flextreme GT/E, care furnizeaza o imagine de ansamblu a viitorului fabricii de masini germane.Desi in poze pare ca este coupe, in realitate Flextreme GT/E este un sedan cu cinci usi, in al carui spatiu incap comod patru adulti. In loc de inchizatoarele obisnuite, cele noi, cu cititoare de amprente, vor face accesul in spatiul calatorilor mult mai facil.
La prezentarea virtuala, directorul de design Mark Adams a subliniat ca odata cu aspectul Flextreme GT/E se proiecteaza in avans solutiile de design al viitoarelor vehicule Opel. La crearea masinii-concept scopul a fost sa obtina cea mai mica greutate posibila si cea mai scazuta rezistenta la inaintare, de aceea au folosit doar materiale ultra-usoare. Masa masinii a scazut cu 40 % fata de o masina clasica. Din pacate materialele usoare sunt si scumpe, deci construirea acestui tip de masina ramane privilegiul masinilor-concept.
Cele doua spoilere cu forme de lama ies automat afara la o viteza mai mare de 50km/ora, scazand astfel vartejul de aer care se creaza in jurul masinii. Ca sa obtina cea mai mica rezistenta de frecare cu aerul au inchis aproape total spatele masinii, jantele de 19 toli au fost acoperite cu plexi si au folosit anvelope cu rezistenta de rotire scazuta
Usile din spate se deschid invers
Flextreme GT/E a primit acelasi sistem de propulsie hibrid ca si Ampera, care se poate cumpara incepand din 2011, insa din cauza marimilor mai mari au construit mai multe acumulatoare litiu-ion in spatele portbagajului si sub scaunele din spate. Flextreme GT/E este propulsat de un motor electric de 160 de CP, motorul de 1,4 aproape de 70 CP incorporat nu se leaga direct in sistemul de propulsie, rolul lui este “doar” de generator.
Datorita greutatii usoare, rezistentei la aer si nu in ultimul rand, presiunii de cuplu de 370 Nm al motorului electric, Flextreme GT/E ajunge la 100 de kilometru/ora in 9 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/ora. Acumulatoarele masinii concept pot fi incarcate si acasa dintr-un conector, doar in 3 ore. Conectorul incarcatorului electric a fost incorporat cu stil in emblema Opel, si iese din frontul masinii la apasarea unui buton.
Flextreme GT/E este doar un concept, despre fabricarea in serie nu este vorba, insa specialistii au confirmat ca acesta este drumul de design si tehnologie pe care porneste Opel in urmatorii ani.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!