Cayenne imparte cu Panamera si o parte din subansamble, distanta dintre axe i-a crescut cu 40 de milimetri si distanta totala a devenit mai mare cu 48 de mlimetri, desi primele zvonuri au anuntat micsorarea modelului. Masina de teren din Zuffhausen va fi fabricata in continuare la Pozsony, alaturi de Volkswagen Touareg si Audi Q7, asamblarea finala se face in Leipzig.
Cayenne va veni cu trei motoare pe benzina innoite, provenite din prima generatie. V6-le modelului entry de 3,6 litri vor avea 300 CP, Cayenne S de 4,8 litri vine cu 400 CP, iar cu turbo total acest motor va avea 500 CP in Cayenne Turbo. Deocamdata nu s-au atins de motorul diesel V6 de 240 CP, cel putin ceea ce priveste performanta lui, caci consumul lui mediu a scazut de la 9,3 la 7,4 litri.
In varianta hibrid este un motor V6 provenit de la Audi, de 3 litri si de 333 CP si perechea lui, un motor electric alimentat cu acumulatoare litiu-ion de 47 CP. In total motorul are o performanta de 380 CP, deci hibridul nu ramane cu mult in urma fata de performantele Cayenne S. Au montat si un schimbator nou cu opt trepte de la ZF, si in fiecare varianta sistemul start/stop si recuperarea energiei de franare este dotare de baza.
Modelele noi pot fi mai economice chiar si cu 23%, Porsche promite consumul mediu al hibridului pe la 8,2 litri. Au redus greutatea cu 10%, in cazul Cayenne S cu 180 de kilgrame este in minus, ceea ce este cuvant mare in special in contextul ca in dotarea de baza e mai greu cu 70 de kilograme decat inainte. Usile sunt fabricate cu noua tehnologie de proces, doar cu asta au reusit sa scada 30 de kilograme si au realizat mai multe elemente din aluminiu.
Inginerii au lucrat si la spatiul din spate destinat picioarelor, mult criticat. Volumul portbagajului creste cu 120 de litri, deci ajunge la 670, iar cu plieri se poate obtine un spatiu de depozitare de 1780 litri.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!