No SSO cookie

Jaguar 1950 – 1990

voteaza
(0/ 0)
Jaguar 1950 – 1990
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Incepand cu anii '50, Jaguar a inceput sa produca si masini de salon si a lansat MkVII. Chiar daca era alimentat tot de un motor ca al modelui XK, vanzarile nu au avut succesul asteptat. Astfel, Lyons a incercat sa produca o masina mai mica, imbuntatatita, si a lansat MkII. Micul MkII era alimentat de un motor puteric XK si avea un desgn clasic, care a fost primit cu entiziasm de care public. Productia totala de 123.000 de maisni a fost vanduta intregime si modelul a fost cel mai bine vandut Jagura, pana la XJ6. MkII a castigat, de asemenea, si cateva competitii la cursele de masini.

 
 
Modelul XK150 a fost urmat de E-type in 1961. Aceasta minunata masina sport a inregistrat un record de viteza de 150 m/h si a fost, din nou, cea mai rapida productie de masini sport din acea vreme. Au fost produse cel putin 70.000 de masini E-type pana in 1975, inlcuzand versiunea cu magnificul V12, proiectat de Walter Hassen.

Lyons a fost de asemenea interesat de motoarele de curse, in special de rezistenta in timpul curselor ca Le Mans. Echipa sa a castigat 5 tiluri Le Mans – 2 cu C-type (1951,1953), 3 cu D-type (1955, 1956, 1957). Dupa o perioada de pauza de 20 de ani, in parteneriat cu TWR, a castigat alet doua Le Mans, XJR-9LM (1988), XJR-12 (1989) – si doua World Sports Car Championships - XJR-8 (1987) si XJR-14 (1991).

1960

XJ6 a fost introdus in productie in 1968 si inca mai aduce beneficii companiei si azi.

1970

V12 a fost prezentat la un salon auto in 1972, masina se numea XJ12. In anii '70, reputatia companiei a fost in cadere, pana la revenirea din anii 1990. Retragerea lui Sir William Lyons in 1972 a fost probabil unul dintre motive. Acesta a murit in 1985, iar Jaguar a pierdut foarte mult capital si a fost preluata de British Leyland.

In 1984, Jaguar a devenit din nou independent, dar masinile erau mult mai putin atragatoare decat in perioada Lyons. Designul XJ-S din 1975 a fost un dezastru. Calitatea constructiei si eficienta productiei nu au fost imbunatatite.

1990

In 1993, o noua linie de productie a fost deschisa la Browns Lane, iar calitatea constrictiei a fost imbunatatia. Apoi a fost introdus un nou motor, dupa douazeci de ani, AJ-V8, desi era produs la o fabrica Ford. Lansarea modelui S-Type in 1998 ar fi trebuit sa ridice Jaguar la inaltimea masinilor BMW sau Mercedes. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.0821 :: 17.87MB