No SSO cookie

Jaguar 1950 – 1990

voteaza
(0/ 0)
Jaguar 1950 – 1990
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Incepand cu anii '50, Jaguar a inceput sa produca si masini de salon si a lansat MkVII. Chiar daca era alimentat tot de un motor ca al modelui XK, vanzarile nu au avut succesul asteptat. Astfel, Lyons a incercat sa produca o masina mai mica, imbuntatatita, si a lansat MkII. Micul MkII era alimentat de un motor puteric XK si avea un desgn clasic, care a fost primit cu entiziasm de care public. Productia totala de 123.000 de maisni a fost vanduta intregime si modelul a fost cel mai bine vandut Jagura, pana la XJ6. MkII a castigat, de asemenea, si cateva competitii la cursele de masini.

 
 
Modelul XK150 a fost urmat de E-type in 1961. Aceasta minunata masina sport a inregistrat un record de viteza de 150 m/h si a fost, din nou, cea mai rapida productie de masini sport din acea vreme. Au fost produse cel putin 70.000 de masini E-type pana in 1975, inlcuzand versiunea cu magnificul V12, proiectat de Walter Hassen.

Lyons a fost de asemenea interesat de motoarele de curse, in special de rezistenta in timpul curselor ca Le Mans. Echipa sa a castigat 5 tiluri Le Mans – 2 cu C-type (1951,1953), 3 cu D-type (1955, 1956, 1957). Dupa o perioada de pauza de 20 de ani, in parteneriat cu TWR, a castigat alet doua Le Mans, XJR-9LM (1988), XJR-12 (1989) – si doua World Sports Car Championships - XJR-8 (1987) si XJR-14 (1991).

1960

XJ6 a fost introdus in productie in 1968 si inca mai aduce beneficii companiei si azi.

1970

V12 a fost prezentat la un salon auto in 1972, masina se numea XJ12. In anii '70, reputatia companiei a fost in cadere, pana la revenirea din anii 1990. Retragerea lui Sir William Lyons in 1972 a fost probabil unul dintre motive. Acesta a murit in 1985, iar Jaguar a pierdut foarte mult capital si a fost preluata de British Leyland.

In 1984, Jaguar a devenit din nou independent, dar masinile erau mult mai putin atragatoare decat in perioada Lyons. Designul XJ-S din 1975 a fost un dezastru. Calitatea constructiei si eficienta productiei nu au fost imbunatatite.

1990

In 1993, o noua linie de productie a fost deschisa la Browns Lane, iar calitatea constrictiei a fost imbunatatia. Apoi a fost introdus un nou motor, dupa douazeci de ani, AJ-V8, desi era produs la o fabrica Ford. Lansarea modelui S-Type in 1998 ar fi trebuit sa ridice Jaguar la inaltimea masinilor BMW sau Mercedes. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1489 :: 22.13MB