No SSO cookie

Istoria SIMCA – primii ani

voteaza
(0/ 0)
Istoria SIMCA – primii ani
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Henri Théodore Pigozzi s-a nascut la 26 iunie 1898. In 1922, Pigozzi l-a intalnit pe Carlo Carmone, care l-a prezentat lui Giovanni Agnelli, fondatorul si patronul FIAT. Pigozzi a inceput sa trimia caroserii la FIAT pentru reciclare. In 1924, Pigozzi a devenit agent general al Fiat in Franta si in 1926 a inceput distributia vehiculelor Fiat, numita SAFAF (Société Anonyme Français des Automobiles FIAT). Organizatia a inceput sa asambleze masini Fiat in fabrica de la Suresnes, la marginea Parisului. Din 1928 si pana in 1934, aproape 30.000 de unitati au fost asamblate de Pigozzi.

 
 

Principalul obiectiv pentru a infiinta SIMCA a fost atins in 1936. Peste 204.000 de vehicule erau produse in Franta in anul acela, aproape 7.300 erau produse de SIMCA. Aceasta a lansat o versiune franceza a modelului FIAT Topolino, numita SIMCA 5, cu care a castigat popularitate atat in Europa, cat si in afara acesteia.

In aprilie 1936 a iesit in productie prima masina SIMCA-FIAT, cu motor de 4 cilindri in linie, 569 cc, valve laterale si putere de 13 cp, viteza de 85km/h. Pretul de 9.900 ff era foarte competitiv. Un total de 58.400 de SIMCA 5 si SIMCA 8 au fost fabricate din aprilie 1936 (cand SIMCA a inceput sa vanda sub numele sau) si pana la izbucnirea razboiului, in 1939.

In decembrie 1937, dupa un angajament semnat cu FIAT, masinile nu se mai numeau SIMCA-FIAT, ci numai SIMCA, si, ca si la modelele precedente, s-au pastrat denumirile numerice – SIMCA 8. Motorul era de 4 cilindri, in linie, 32 cp si viteza de 110 km/h.

In 1938, productia SIMCA s-a triplat. Pana la sfarsitul anului fusesera produse 14.194 de unitati SIMCA 5. In Franta au fost produse in total in acel an 227.000 de unitati.

Incepand cu 1940, activitatea SIMCA s-a redus dramatic. Modelul SIMCA-Deho sport a fost lansat in 1939. La sfarsitul acestui an SIMCA produsele deja 70.00 de unitati si viitorul sau parea promitator. In afara Frantei brandul era competitiv, mai ales dupa modificarea facuta de Amédée Gordini la modelul 508, cu 28 cp si la 508 C, cu doua locuri si motor 28 cp Topolino motor, care a castigat cateva curse, Bol d'Or, Course de Reims pentru masini sport mici si raliul Paris-Nisa, apoi Course du Mans in 1939. 

 

Cuvinte cheie:
SIMCA | Fiat |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1232 :: 17.86MB