Principalul obiectiv pentru a infiinta SIMCA a fost atins in 1936. Peste 204.000 de vehicule erau produse in Franta in anul acela, aproape 7.300 erau produse de SIMCA. Aceasta a lansat o versiune franceza a modelului FIAT Topolino, numita SIMCA 5, cu care a castigat popularitate atat in Europa, cat si in afara acesteia.
In aprilie 1936 a iesit in productie prima masina SIMCA-FIAT, cu motor de 4 cilindri in linie, 569 cc, valve laterale si putere de 13 cp, viteza de 85km/h. Pretul de 9.900 ff era foarte competitiv. Un total de 58.400 de SIMCA 5 si SIMCA 8 au fost fabricate din aprilie 1936 (cand SIMCA a inceput sa vanda sub numele sau) si pana la izbucnirea razboiului, in 1939.
In decembrie 1937, dupa un angajament semnat cu FIAT, masinile nu se mai numeau SIMCA-FIAT, ci numai SIMCA, si, ca si la modelele precedente, s-au pastrat denumirile numerice – SIMCA 8. Motorul era de 4 cilindri, in linie, 32 cp si viteza de 110 km/h.
In 1938, productia SIMCA s-a triplat. Pana la sfarsitul anului fusesera produse 14.194 de unitati SIMCA 5. In Franta au fost produse in total in acel an 227.000 de unitati.
Incepand cu 1940, activitatea SIMCA s-a redus dramatic. Modelul SIMCA-Deho sport a fost lansat in 1939. La sfarsitul acestui an SIMCA produsele deja 70.00 de unitati si viitorul sau parea promitator. In afara Frantei brandul era competitiv, mai ales dupa modificarea facuta de Amédée Gordini la modelul 508, cu 28 cp si la 508 C, cu doua locuri si motor 28 cp Topolino motor, care a castigat cateva curse, Bol d'Or, Course de Reims pentru masini sport mici si raliul Paris-Nisa, apoi Course du Mans in 1939.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!