No SSO cookie

Istoria Mercedes-Benz 1871-1960

voteaza
(0/ 0)
Istoria Mercedes-Benz 1871-1960
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1871, la varsta de 27 de ani, Karl benz si-a ales un partener, pe August Ritter, in Mannheim, pentru a forma prima sa companie, "Iron Foundry and Machine Shop". Nu la mult dupa aceasta, cei doi si-au separat drumurile, iar Karl Benz si-a facut propria companie.

 
 

Pana 1879/80, la opt ani dupa ce a infiintat compania, Karl Benz a dezvoltat primul sau motor functional.

1885 – prima motocileta. Gottlieb Daimler face imbunatatiri la motorul in patru timpi cu un singur cilindru si il monteaza intr-un vehicul cu 2 roti pe care il proiectase el insusi.

1886 -  Daimler comanda un dispozitiv de transport cu 4 roti de la Wimpff & Sohn, pe care il echipeaza cu un motor de 1.1 cp. Pe 29 ianuarie 1886, Oficiul Imperial de Brevete din Berlin i- acordat lui Karl Benz Brevetul German nr. 37435 pentru primul motor de masina din lume. Motorul de 0.7 cp a fost montat orizontal in spatele vehicului cu 3 roti. Se nascuse primul motor de masina, iar inceputul anului 1980 i-a adus lui Karl Benz succesul. Cu noi parteneri si 50 de angajati, acum se concentra in intregime pe proriecatrea motoarelor pentru vehicule.

1893 – Benz Velo a fost primul vehicul functional ieftin, produs in masa, din lume. A aparut pe piata in 1893.

1896 – este livrat primul vehicul proiectat de Karl Benz pe un sasiu de masina model Viktoria. A fost livrat la Paris, catre "Bon Marché".

1898 – numele Mercedes. In 1898, Emil Jellinek, care aducea si vindea produsele Daimler, a participat la Raliul Nice-Magagnon-Nice sub pseudonimul de Mercedes, numele fiicei sale. A castigat cursa cu un Daimler.

1909 – Steaua Daimler. Sugestia de a folosi o stea ca marca a venit de fiii lui Gottlieb Daimler. Tatal lor ii trimisese candva sotiei o carte postala cu o stea, marcand casa in care locuia in Deutz.  “Intr-o zi, aceasta stea va straluci deasupra muncii mele”, spusese el. In 1909, marca a fost pusa pe stea. Cele trei puncte ale sale simbolizeaza cele trei tipuri de motorizare: pe pamant, pe apa si in aer.

1903 – Anul lui Parsifal. Noul Parsifal a fost primul Benz cu motor vertical cu 2 cilindri. A fost, de asemenea, primul Benz cu elice pe unitatea arborelui.

1919 – avand la baza experienta castigata cu motoarele aero in Primul Razboi Mondial, compania a decis sa foloseasca motoarele supraincarcate si la masini.

1921 – Primul model de lux. In 1921, Daimler Motoren Gesellschaft a prezentat doua noi modele de vehicule la Berlin Motor Show. Acestea doua au fost primele masini de lux in era post-belica.

1923 – Masina Benz Drop-Shaped din 1923 a avut un layout neobisnuit si poate fi privita ca prima masina de curse cu motor de mijloc din lume. Masina in forma de picatura a avut cel mai bun moment la Monza European Grand Prix.

1924 – Dupa ce a castigat 269 de curse impreuna, Daimler Motoren Gesellschaft si Benz & Cie si-au unit productia si doi ani mai tarziu au fuzionat  si a luat fiinta ceea ce azi se numeste Mercedes Benz.

 

1926 – La putin timp dupa fuziune, Daimler-Benz a creat legendarul model "K Type" supraincarcat. Avea o viteza maxima de 145km/h, fiind cea mai puternica masina din lume.

1929 – Noile masini de marime medie. Unul dintre primele modele care au aparut dupa fuziune a fost "Stuttgart", un model cu 6 cilindri, care producea 38cp.

1934-1936 – Masinile de vis din anii ’30. In aceasta perioada, masini precum 500K si 540K erau printre cele mai cautate masini. Modelul sport 540K era printre cele mai impresionante pisele ale ingineriei auto de la acea vreme.

1934 – Daimler-Benz  a dezvoltat o noua masina de Formula 1, cunoscuta ca W25. Silver Arrow a castigat nenumarate premii.

1945 – un nou inceput. Dupa razboi, fabrica bombardata din Untertürkheim a pus in asteptare productia de masini si s-a axat numai pe remorci si biciclete pentru cateva luni.

1946 – productia de masini s-a rezumat numai la uzina din Sindelfingen, care a supravietuit raboiului, si productia a continuat numai cu pick-up-uri, pentru ca Allied Control Council a interzis Germaniei sa mai fabrice masini personale.

1949 – Primele noi dezvoltari de dupa razboi au vazut lumina zilei odata cu versiunea 170, care curand a devenit un best-seller.

1954 – Modelul 300 SL, care a intrat in productie in 1954 a fost o masina de vis din momentul in care a intrat pe piata. Motorul sau de 215 cp, 3 litri si 6 cilindri conferea modelului o viteza de 250km/h.

1955 – Un nou roadster. Modelul 190 SL era versiunea populara a lui 300 SL. Costul lui 190 SL era la numai jumatate din cel al lui 300 SL. Roadsterul era echipat cu un motor de 4 cilindri de la modelul 190 salon, upgradat la 105 cp. Mai multe de 26.000 de unitati 190 SL au fost vandute pe tot globul.

1958 – Lansarea seriei SE. Seria 220E a fost mai economica decat 300 SL. Cu o mai buna flexibilitate, mai multa putere, aceasta consuma aproximativ cu ½ litri de benzina pe 100 km mai putin decat 220 S. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1323 :: 18.69MB