No SSO cookie

Istoria Infiniti, divizie Nissan

voteaza
(0/ 0)
Istoria Infiniti, divizie Nissan
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Infiniti a fost introdus pe piata din Statele Unite de Nissan, in 1989, ca rival al Toyota si al introducerii brandurilor de lux ale Honda – Lexus si Acura. O serie de reclame inspirate de Zen, cunoscuta ca "rocks and trees” (pietre si arbori) era menita sa aduca notorietate brandului. Reclamele, in orice caz, au neglijat orice caracteristici viitoare ale modelelor Infiniti si, ca atare, nu au dus la vanzarile scontate. O publicitate mai buna si cateva premii castigate de modele ar fi facut in final din Infiniti un lider pe piata masinilor de lux a pietei americane. Din 1989, vanzarile au scazut consistent.

 
 

Infiniti a inceput sa faca parte din piata auto de lux in special datorita modelului foarte popular Q45. Vehiculul avea atunci capacitate de top de 278 cp (207 kW) si motor V-8, dar si tractiune pe toate cele patru roti, primul sistem de suspensie activa oferit pe o masina de pasageri si numeroase alte elemente de lux la interior. Toate acestea au facut din Infiniti un brand competitiv comparativ cu motoarele neinspirate si interioarele gasite pe modelele germane ale BMW si Mercedes-Benz, care la momentul lansarii Infiniti fusesera preluate de Cadillac si Lincoln in domniarea segmentului de lux al pietei americane.

In 1997, Infiniti a lansat Q4, un model modficat dupa Nissan Pathfinder, facand din Infiniti primul producator care oferea masini de lux SUV de marime medie. Ca si un SUV traditional, era bazat pe o platforma de camion, care ii conferea competivitate off-road in fata concurentilor mentionati mai devreme.

Pana la sfarsitul anilor 1990 insa, Infiniti era in mod evident in spatele Lexus si Acura, cel putin in materie de vanzari, datorita situatiei financiare nefavorabile in care se afla Nissan.  Modelul Q45 nu a mai ramas un sedan executiv, asa cum fusese initial planuit, ci a devenit ceea ce criticii au numit “Lincolnul Japonez”.  In 1999, Infiniti a reintrodus modelul G20, un sedan compact sport care a fost vandut intre 1991 si 1995. Masina se dorise un competitor puternic pentru BMW, insa cu un motor sub asteptari, de 4 cilindri, nu a reusit. Alte modele Infiniti, Maxima, bazat pe I30 si ciudatul J30 nu au reusit nici ele sa se impuna pe piata, iar compania s-a impotmolit, in cea mai mare parte din cauza lipsei imaginii.

Anii 2000

La inceputul anilor 2000, Infiniti era in fata falimentului. Pentru a iesi din aceasta situatie, compania s-a reorientat si a inceput sa proiecteze o linie de masini de lux sport, puternice si dinamice.  Desi acest efort a inceput cu un model complet restilizat al Q45 pentru anul 2002, tot G35 a depasit targetul de vanzari in 2003. Un model compatct de sedan sport, Nissan Skyline – bazat pe G35 a devenit instant un hit. Lansarea modelului sport FX45 a mai adugat un plus succesului G35. Modelul combina perfomrnata si manipularea unei masini sport cu versatilitatea unui SW si trasaturilor sale all-in-one. In 2004, Inifiniti a echipat G35 cu un  sistem AWD – all-wheel-drive cu intentia de a atrage cumparatorii modelelor Audi cu acelasi sistem.

Azi, vanzarile si reputatia Infiniti continua sa creasca, mai ales in conditiile in care Carlos Ghosn doreste seprarea Infiniti de radacinile sale Nissan. Modelul G35 a ajutat la redefinirea Inifiniti ca “BMW Japonez”, o imagine care isi continua evolutia. Aceasta reputatie a fost schimbata de FX35/FX45 SUV si de modelele M35/M45 restilizate pentru 2006. M35/M45 deja au castigat presa auto prin victoria intr-un test de comparatie Car and Driver, si s-a dovedit foarte popular inca de la primele vanzari. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0073 :: 17.87MB